Тема: Крокуємо разом... Мета: ♦ навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «марш» та «маршова музика»; ♦ розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати; ♦ виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички; прищеплювати учням зацікавленість музикою. Музичний матеріал: Є. Адамцевич «Запорізький марш», Д. Кабалевський «Три варіанти маршу», поспівка «Ой, ру-ду-ду», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики». Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Д. Кабалевського, Є. Адамцевича, А. Філіпенка. Обладнання:. ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід («Запорізький марш» Є. Адамцевича). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда ♦ Які якості музичного звука вам відомі? ♦ Пригадайте, як позначають довгі та короткі звуки. Гра «Телевізор» Учитель. Що потрібно знати виконавцеві, щоб прочитати музику? Звісно, ноти й ритм — тривалості звуків. Чи пам’ятаєте ви тривалості звуків? Уявіть, що повернулися додому та ввімкнули телевізор, а на екрані — знаки. Уважно розгляньте їх і запам’ятайте! ♦ Що це за знаки? Назвіть їх і проплескайте (групою, індивідуально). ♦ Якими звуки бувають за висотою? ♦ 3 якою гучністю може звучати музика? ♦ Оберіть звуки для пісеньки мишки та пісні слона. Низькі Високі Тихі Гучні Довгі Короткі 3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Державні свята у Києві — столиці нашої Батьківщини — та в інших великих містах відзначають військовими парадами: проїжджають військові машини, чітко крокують стрункими рядами солдати. ♦ Чи відома вам музика, яка допомагає їм так гарно та злагоджено крокувати? Сьогодні ми дізнаємося більше про таку музику. 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА 4 ♦ Пригадайте, під яку музику ви заходили до класу. Так, це був марш. Робота з поняттями Слово марш у перекладі з французької означає «рух, хода». Слухання музики Учитель. Музика, що супроводжує рухи людей у темпі крокування, виникла дуже давно. Під цю музику воїни вирушали у похід та поверталися додому. Цією музикою починаються циркові вистави. Її ми можемо'почути на урочистих зустрічах, на спортивних парадах, у концертних залах, театрах, КІНО.Як і будь-який музичний «кит», марші також мають різний характер та настрій. Д. Кабалевський, із музикою якого ми неодноразово зустрічалися, ство-рив твір «Три варіанти маршу». Сама назва підказує нам, що ми почуємо тррізновиди цієї музики. Послухайте та дайте відповідь на запитання. ♦ Хто крокує у цих трьох варіантах маршу? Слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського ♦ Чим різняться ці марші? ♦ Під який із цих маршів можуть крокувати військові, діти, іграшки? Обґрунтуйте свою відповідь. Послухайте ще раз та своїми рухами покажіть, хто крокує під цю музику: військові — тупотіння ногами, діти — ударами долоней по колінах, іграшки — пальцями по парті. Повторне слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського з пластичним інтонуванням ♦ У виконанні якого інструмента ви слухали «Три варіанта маршу»? ♦ Як ви вважаєте, під час військового або спортивного параду може маршзвучати у виконанні саме цього іпструмента? Обґрунтуйте свою відповідь. ♦ Хто потрібен для того, щоб ця музика зазвучала на майдані під час урочистостей? Так, для цього потрібна велика кількість музикантів — тобто оркестр, доскладу якого входить багато інструментів. Послухайте «Запорізький марш», який склав бандурист Євген Адамцевич, і вказівним пальцем руки відбийте пульс цієї музики. Слухання «Запорізького маршу» Є. Адамцевича У музиці «Запорізького маршу» ми чуємо героїчне минуле нашої країнл. В уяві постають образи славного козацького минулого нашої Батьківщини. ♦ Опишіть свої враження від прослуховування «Запорізького маршу» Є. Адамцевича. Вокально-хорова робота Розспівування Повторення поспівки «Ой, ру-ду-ду» Продовження роботи над піснею «Ой, заграйте, дударики» А. Філіпенка, виконання з танцювальними рухами (після кожного куплету під музику програшу учні виконують танцювальні рухи під час програшу: після першого куплету — «пружинка», після другого — «колупалочка», після третього — «приставний крок в обидва боки». На останній акорд підносять руки вгору з вигуком «Гей!~ 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Бесіда ♦ Які види маршу лунали на уроці? ♦ Хто потрібен для того, щоб зазвучав військовий марш? ♦ Чи відрізняються марші за характером? ♦ Де можна почути музику маршу? Учитель. Марш звучить усюди, де живе і діє людина. Звуки маршу згуртовують людей, змушують розправити плечі. Музика маршу дарує не тільки піднесений настрій, а й сповнює нас відвагою та гордістю за Батьківщину. Учні виходять із класу під музичний супровід («Запорізький марш» Є. Адамцевича). | |
| |
Переглядів: 2333 | |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Сонце — джерело світла і тепла |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Всього коментарів: 0 | |