Тема: Запрошує танець Мета: • навчальна: закріпити набуті учнями знання та вчити застосовувати їх на практиці; продовжити ознайомлення учнів з українською музикою; дати визначення понять «вальс» та «полька»; • розвивальна: розвивати в учнів чуття ритму, розуміння емоційного змісту й характеру танців; ч • виховна: прищеплювати учням зацікавленість народною творчістю, заохочувати до її вивчення. Музичний матеріал: С. Рахманінов «Італійська полька», П. Чайковський «Вальс» з балету «Спляча красуня», Ф. Колесса «Школяр», поспівка «Ми співали». Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети С. Рахманінова, П. Чайковського, Ф. Колесси. Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія; роздавальний матеріал (картки). Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід («Італійська полька» С. Рахманінова). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Чи любите ви танцювати? Звісно, так, адже Танець дарує нам радість та добрий настрій. Саме він запросив нас до свого королівства. 3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда Учитель. У творі майже кожного композитора є танцювальна музика. ♦ Які танці ви можете пригадати? ♦ Заповніть пропуски літерами так, щоб утворилися назви танців: ГО__КВ__ЬСПО__КАМЕ__ЕТ. ♦ Чим різняться ці танці? 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики Учитель. Танець здебільшого виконують під інструментальну музику або спів, для нього характерний чіткий ритм. Іноді танцюристи самі створюють музичний супровід, відбиваючи ритм підборами або використовуючи додаткові засоби на зразок кастаньєт або маракасів. Один із танців допоможе нам відвідати казковий бал. Пригадайте казку «Спляча красуня». Щоб уникнути нещастя, король Флористан видав наказ: під страхом смертної кари його підданим заборонялося прясти пряжу і тримати вдома веретена та прядки. ...Минули роки, в замку — знову свято: принцесі Аврорі виповнилося 16 років. Завітало безліч гостей, усі хочуть привітати принцесу з повноліттям. Почувши про красу Аврори, на урочисту подію завітало четверо іноземних принців. Кожен із них сподівається заволодіти серцем юної красуні. У святково прикрашених залах палацу і в тінистих алеях парку панують веселощі, звучить музика. Ллється широка співуча мелодія вальсу, запрошуючи всіх у вирій танцю. А що відбулося далі — ви дізнаєтесь, прочитавши казку або переглянув балет «Спляча красуня». Послухайте чудову музику з цього балету та дайте відповідь на запитай:: - ♦ Як називається ця чудова мелодія, що запрошує всіх на танець? Слухання «Вальсу» з балету «Спляча красуня» П. Чайковського Робота з поняттями Вальс — тридольний, плавний парний танець. Його виконують, плавно кружляючи, немовби ковзаючи по підлозі. Учитель. Написав цей чудовий балет П. Чайковський, чиї твори ми слухали. Заплющте очі та послухайте цю чарівну музику. Послухайте вальста пластичним рухом рук передайте плавність звучання музики. Повторне слухання «Вальсу» з балету «Спляча красуня» П. Чайковського з пластичним інтонуванням На відміну від вальсу, полька — чеський народний танець — має зовсім інший характер, а який саме — допоможе визначити його музика. Слухання «Італійської польки» С. Рахманінова, визначення особливостей музики танцю Написав цей твір російський композитор Сергій Рахманінов і назвав його«Італійська полька» — мабуть, тому, що вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граційна. Робота з поняттями Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики. Повторне слухання «Італійської польки» С. Рахманінова з пластичним інтонуванням ♦ Чим різняться між собою ці танці? ♦ З'єднайте лініями назву танцю з її характером. Вальс Полька Спокійний Вишуканий Енергійний Плавний Веселий Жвавий Вокально-хорова робота Учитель. Багато пісень розповідають про танці та мають танцювальниі характер. Навіть наша поспівка — про дітей, які дуже люблять танцювати. Розучування поспівки «Ми співали» з показом рукою руху мелодії. Виконання з танцювальними рухами Повторення пісні «Школяр» Ф. Колесси 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Бесіда ♦ Музику яких танців ми почули на уроці? ♦ Назвіть характерні ознаки вальсу та польки. Учитель. Танець споконвіку допомагав людям спілкуватися, весело проводити час із друзями на майданах, на балах, на вечірках, святах. Сподіваюся, що сьогодні ви захотіли навчитися красиво танцювати! Учні виходять із класу під музичний супровід («Італійська полька» С. Рахманінова). | |
| |
Переглядів: 2412 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Охорона тварин |
Всього коментарів: 0 | |