💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Смачні фрукти
Тема. Смачні фрукти
Мета: навчати дітей розподіляти зображення за принципом «ближче — більше, далі — менше», поділяти площини на горизонтальні та вертикальні; надавати учням відомості про світло, тінь, об’єм; фор¬мувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням спектральних кольорів; розвивати в дітей комбінаторні здібності; формувати об¬разне, логічне, просторове мислення; виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допит-ливості.
Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих ху¬дожників; навчальні роботи з методичного фонду; будь-який предмет округлої форми (яблуко, м’яч) та настільна лампа; матеріали для демон¬стрування послідовності й техніки виконання роботи;
Матеріали: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварель; пензлі № 4, 6; ватяні палички; ємність для води; сер¬ветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку :
І. Організаційна частина.
1. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда
- Світло може бути природним і штучним.
- Які джерела природного і штучного світла ви знаєте? (Сонце — джерело природного світла, а лампочка — штучного.)
- Яким ще може бути світло? (Таким, що падає, і відбитим.)
ІII. Мотивація навчальної діяльності.
- Відгадайте загадку.
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке?

Чи то жовта,
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку...
2. Повідомлення теми та мети.
- Сьогодні ми з вами будемо малювати фрукти.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником.
- Подивіться на композицію, зверніть увагу як на малюнку зображені фрукти. Чи виглядають вони натурально? Давайте зачитаємо статтю.
2. Гра «Який фрукт я маю?»
Вчитель зачитує опис фруктів, діти відгадують.
3. Практична робота ( Демонстрація).
- Зараз ми з вами проведемо практичну роботу.
— Щоб зрозуміти, як падає світло, за ним потрібно спостері-гати. Ви, мабуть, помічали, що контрастні тіні на землі сонячної погоди завжди падають у напрямку, протилежному джерелу світла.
Сонячні промені пробивають собі дорогу крізь хмари. Вони від¬биваються від найменших краплинок води, роздрібнюються, роз¬сіваються.
Ви, напевно, помічали, що похмурого дня біля предметів немає чітких тіней, їх поверхня стає не такою яскравою.
Сонце яблучко милує —
Світло промінцем малює.
Навкруг світла напівтіні.
Попригасить сонце нині.
Тіні від усіх сховає,
Бо там сонечка немає.
Стане яблучко кругленьке —
Буде яблучко миленьке.
(Н. Горошко)
Це відбувається тому, що предмети освітлюються розсіяним світлом. Розсіяні про¬мені падають на предмет з усіх боків і освітлюють його рівномірно, м’яко змальовуючи контури. (Учитель демонструє, як приближення або віддалення джерела світла змінює сприйняття форми предме¬та, наприклад яблука.)
У малюванні саме передавання освітленості дозволяє виявити форму предмета, передати його об’єм і фактуру. Щоб передати об’єм у живописі чи малюнку, достатньо трьох тонів кожного кольору: найсвітліший потрібно накласти на найосвітленіше місце (світло), найтемніший — на найменш освітлене (власна тінь), середній — за¬повнить решту місця (півтінь).
4. Робота з підручником.
V Організація сприйняття творів мистецтва.
(Учитель пропонує учням роздивитися репродукції картин, на яких зображено фрукти, знайти на зображенні найосвітленіші місця; власні тіні; тіні, що падають; напівтіні.)
- У який спосіб художники передають об’єм на площині?
- Як змінюється колір предметів від освітленого боку до того, що перебуває в тіні?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Практичне діяльність учнів.

- Намалюйте фрукти, використовуючи різні матеріали.
Намагайтеся передати світло і тіні.
Щоб одержати колір для півтіні, потрібно навчитися пом’якшувати тон: для олівця — змінюючи силу натискання; в акварелі — розмиваючи водою; для гуаші й пастелі — додаючи білий колір; для вугілля — розтушовуючи пальцем; для туші — рідше розташовуючи штрихи та крапки.
Спробуйте — це допоможе вам краще аналізувати те, що ви бачите. (Учитель демонструє зразки передавання об’єму з використанням різноманітних матеріалів. Учні виконують роботу різ¬ними матеріалами під керівництвом учителя.)
VI. Підсумок уроку.
- З якими поняттями ми познайомилися?
- Що таке тінь?
- Як зобразити фрукти об’ємними?
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Віта7130 (24.01.2016)
Переглядів: 2940 | Рейтинг: 0.0/0
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Птахи
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Бджілка мала, та й та працює
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]