Смачні фрукти
Тема. Смачні фрукти
Мета: навчати дітей розподіляти зображення за принципом «ближче — більше, далі — менше», поділяти площини на горизонтальні та вертикальні; надавати учням відомості про світло, тінь, об’єм; фор¬мувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням спектральних кольорів; розвивати в дітей комбінаторні здібності; формувати об¬разне, логічне, просторове мислення; виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допит-ливості. Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих ху¬дожників; навчальні роботи з методичного фонду; будь-який предмет округлої форми (яблуко, м’яч) та настільна лампа; матеріали для демон¬стрування послідовності й техніки виконання роботи; Матеріали: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварель; пензлі № 4, 6; ватяні палички; ємність для води; сер¬ветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку : І. Організаційна частина. 1. Перевірка готовності до уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Бесіда - Світло може бути природним і штучним. - Які джерела природного і штучного світла ви знаєте? (Сонце — джерело природного світла, а лампочка — штучного.) - Яким ще може бути світло? (Таким, що падає, і відбитим.) ІII. Мотивація навчальної діяльності. - Відгадайте загадку. Народжується з квітки, Його всі люблять дітки, Заліза в нім багато, Рум'яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, То що ж воно таке? Чи то жовта, Чи то синя Соковита господиня. Чи то сонце, Чи то злива — Пригостить нас влітку... 2. Повідомлення теми та мети. - Сьогодні ми з вами будемо малювати фрукти. IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Робота з підручником. - Подивіться на композицію, зверніть увагу як на малюнку зображені фрукти. Чи виглядають вони натурально? Давайте зачитаємо статтю. 2. Гра «Який фрукт я маю?» Вчитель зачитує опис фруктів, діти відгадують. 3. Практична робота ( Демонстрація). - Зараз ми з вами проведемо практичну роботу. — Щоб зрозуміти, як падає світло, за ним потрібно спостері-гати. Ви, мабуть, помічали, що контрастні тіні на землі сонячної погоди завжди падають у напрямку, протилежному джерелу світла. Сонячні промені пробивають собі дорогу крізь хмари. Вони від¬биваються від найменших краплинок води, роздрібнюються, роз¬сіваються. Ви, напевно, помічали, що похмурого дня біля предметів немає чітких тіней, їх поверхня стає не такою яскравою. Сонце яблучко милує — Світло промінцем малює. Навкруг світла напівтіні. Попригасить сонце нині. Тіні від усіх сховає, Бо там сонечка немає. Стане яблучко кругленьке — Буде яблучко миленьке. (Н. Горошко) Це відбувається тому, що предмети освітлюються розсіяним світлом. Розсіяні про¬мені падають на предмет з усіх боків і освітлюють його рівномірно, м’яко змальовуючи контури. (Учитель демонструє, як приближення або віддалення джерела світла змінює сприйняття форми предме¬та, наприклад яблука.) У малюванні саме передавання освітленості дозволяє виявити форму предмета, передати його об’єм і фактуру. Щоб передати об’єм у живописі чи малюнку, достатньо трьох тонів кожного кольору: найсвітліший потрібно накласти на найосвітленіше місце (світло), найтемніший — на найменш освітлене (власна тінь), середній — за¬повнить решту місця (півтінь). 4. Робота з підручником. V Організація сприйняття творів мистецтва. (Учитель пропонує учням роздивитися репродукції картин, на яких зображено фрукти, знайти на зображенні найосвітленіші місця; власні тіні; тіні, що падають; напівтіні.) - У який спосіб художники передають об’єм на площині? - Як змінюється колір предметів від освітленого боку до того, що перебуває в тіні? V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Практичне діяльність учнів. - Намалюйте фрукти, використовуючи різні матеріали. Намагайтеся передати світло і тіні. Щоб одержати колір для півтіні, потрібно навчитися пом’якшувати тон: для олівця — змінюючи силу натискання; в акварелі — розмиваючи водою; для гуаші й пастелі — додаючи білий колір; для вугілля — розтушовуючи пальцем; для туші — рідше розташовуючи штрихи та крапки. Спробуйте — це допоможе вам краще аналізувати те, що ви бачите. (Учитель демонструє зразки передавання об’єму з використанням різноманітних матеріалів. Учні виконують роботу різ¬ними матеріалами під керівництвом учителя.) VI. Підсумок уроку. - З якими поняттями ми познайомилися? - Що таке тінь? - Як зобразити фрукти об’ємними? | |
| |
Переглядів: 2940 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Птахи |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Бджілка мала, та й та працює |
Всього коментарів: 0 | |