Урок № 29. Веселий коникМета: ознайомити учнів із народною іграшкою, поняттям про особливості декоративного образу тварин; розвивати уяву, фантазію, формувати естетичні почуття, смак; виховувати любов до народних іграшок, почуття національної гордості за свій народ, його культуру, мистецтво, здатність зберігати традиції. Оснащення Матеріали та інструменти: пластилін (глина, солоне тісто), стеки, дощечка для ліплення, серветки для витирання рук. Зоровий ряд: фотографії різних народних іграшок (ляльки-мотанки, свищики-пташки, сирні та дерев'яні коники тощо). * Літературний ряд: Я. Поразінська «Іграшка з ярмарку». Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. Актуалізація опорних знань Які іграшки ви полюбляєте? Чому? Чи є серед них найулюбленіша іграшка? Чим вона відрізняється від решти іграшок? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Удома у кожного з вас є багато іграшок. Деякі з них найулюбленіші, а є й такі, якими ви навіть і не граєтеся. Чи не так? А чи є у когось народна іграшка? Не Барбі та Кен, яких випускають іграшкові фабрики, а іграшки, створені добрими, чуйними та вмілими руками народних майстрів. Може, є іграшки, що зробили для вас мама чи бабуся? Сьогодні ми поринемо у сиву давнину і спробуємо дізнатися, як і з чого створювали майстри іграшки для дітей. 4. Викладання нового навчального матеріалу Учитель. Зі стародавніх часів люди створювали різні іграшки і забавки для своїх дітей. Але іграшка завжди була не тільки предметом гри, а й оберегом для дитини. В Україні діти любили гратися іграшками, виконаними з деревини, глини, сиру та тіста, а дівчаткам дуже подобались ляльки-мотанки. Чи знаєте ви, що це за іграшки? Це ляльки-обереги, які виготовляли з тканини (демонстрування наочності). Цікавим є те, що у таких ляльок не зображували обличчя. Це пов’язано з тим, що лялька в минулому виконувала роль обрядового, навіть магічного предмета. Така безлика лялька захищала дитину від злих духів. Поряд із мотанками існували й інші іграшки-тваринки — пташки, баранці, коники (демонстрування наочності). їх виготовляли з соломи, деревини, глини. А в Західній Україні досі створюють сирні іграшки, які дуже нагадують коників (демонстрування наочності). Але мало виготовити іграшку. Майстри декоративно-прикладного мистецтва обов’язково прикрашають свої творіння, щоб іграшка подобалася дітям. Придивіться уважно до фотографій з народними іграшками (демонстрування наочності). Чим прикрашені зображені на фотографіях народні іграшки? Послухайте віршики та потішки про народні іграшки. Клас Півник, півник, свистунець! В тебе гарний гребінець, Хвостик розфарбований, Весь ти розцяцькований. ІГРАШКА З ЯРМАРКУ їде возик мальований, Коників дві пари. Двоє білих, третій — сивий, А четвертий — карий. Коліщата — рипу! рипу! — Аж лящить у хаті, І сидять у тім візочку Зайчики вухаті. Коли Ясек добре смикне За віжки червоні, Перший зайчик зводить лапку — Поганяє коні. їде зайчик-побігайчик, А із ним — зайчиха, Поглядає на Ясека І киває стиха. (Я. Поразінська) Фізкультхвилинка (Руками імітувати вимішування тіста. На перші рядки дуже енергійно стискати та розтискати кулачки (одночасно і по черзі). Потім руками виконувати рухи, наче ліпимо пироги.) Солоне тісто узяли у мами, Його жужмили і м’яли, Пирогів напечемо, Зі сметаною з’їмо! 5. Інструктаж Учитель. Сьогодні ми виліпимо народну іграшку — веселого коника. Розгляньмо, з яких частин складатиметься наш коник. У коника є тулуб, голова, шия, чотири ноги та хвіст. Саме на таку кількість неоднакових шматків ми маємо поділити наш пластилін (глину, солоне тісто). А тепер подивіться уважно на те, яку форму має голова коника, які у нього вуха, яка сильна шия. 6. Самостійна практична діяльність учнів Ліплення народної іграшки — коника 7. Актуалізація набутих знань Що ми сьогодні ліпили? Чим відрізняється народна іграшка від тих, що продаються у звичайних іграшкових магазинах? Чи сподобалося вам знайомство з народними іграшками? 8. Підбиття підсумків уроку 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання (альбоми), гуаш, пензлі. 3. Проголошення уроку завершеним. | |
| |
Переглядів: 8175 | |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Всього коментарів: 0 | |