Урок № 23. Квіти на підвіконніМета: ознайомити учнів з симетрією як найпростішим композиційним засобом організації площини, навчити досягати рівноваги в асиметричній композиції; формувати естетичні почуття, смак, розвивати творчі здібності; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, захопленість красою квітів. Оснащення Матеріали та інструменти: папір для малювання, графічні матеріали (за вибором учня), простий олівець, ластик. Зоровий ряд: репродукції картин (К. Моне «Соняхи», Н. Білокінь «Вазон», П. Власен-ко «Квіти в глечику»). Літературний ряд: Катерина Чумак «Квіти». Тип уроку: комбінований урок. Словник термінів Симетрія — розмірність, повна дзеркальна відповідність у розташуванні частин цілого щодо середньої лінії або центру; дзеркальне відображення частин одного цілого по обидва боки від центру. Асиметрія — відсутність або порушення симетрії. Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. Мотивація навчальної діяльності Учитель (декламує вірш) КВІТИ В небі хмари, мов сонні, Над землею пливуть, На моїм підвіконні Дивні квіти цвітуть. Червоніє калачик, Фуксій грона висять, І зелений майданчик Як зимовий мій сад. 3. Актуалізація опорних знань • Чи є у вас удома квіти на підвіконні? Як називаються квіти, що зростають у вас удома? Які з них вам подобаються найбільше? Чому? 4. Викладання нового навчального матеріалу Учитель. Мабуть, важко знайти людину, якій не подобалися б яскраві й духмяні квіти. Вони милують наше око навесні, коли на прогалинах в лісі ми зустрічаємо проліски. Це перші вісники весни, такі тендітні й ніжні, але дуже сміливі, бо кинули виклик самій зимі з її вітрами й холодами. Саме квіти дарують нам радісний настрій своїм цвітінням влітку, коли все потопає в їх розмаїтті та ароматі квітів. І вони супроводжують школярів у вересні до школи й наповнюють пахощами та різними барвами перший шкільний день. Але є ще квіти, які милують наше око будь-якої пори року, адже ми вирощуємо їх на підвіконнях у наших оселях, дбаємо про них. І за це вони віддячують нам гарними квітами та красивим листям. Віддихаю душею Я у цьому саду, І любов’ю своєю Кожну квітку люблю. Всі для мене мов діти, Мов велика рідня, Як же їх не любити, Щастя мого буття. (Катерина Чумак) Клас Чи замислювалися ви про те, що квіти — також живі істоти? їм боляче, коли їх рвуть, ламають, кидають. Просто вони не можуть нам про це розповісти. Тому домовмося, що ви ніколи не ображатимете квіти. І тоді наші оселі, міста та села будуть прикрашені чарівними квітами! Сьогодні ми малюватимемо улюблені кімнатні рослини. Згадаймо, де розташовані квіти у наших оселях. На стінах, поличках, але частіше за все — на підвіконні. Саме такі квіти ми і зображатимемо сьогодні. Але для того, щоб наші роботи були гарними і цікавими, ми познайомимось з іще однією таємницею композиції. Композиції бувають симетричними та асиметричними. Про симетрію ми вже знаємо. Пригадаймо, що ж таке симетрія. Симетрія — повна дзеркальна відповідність у розташуванні частин цілого щодо середньої лінії або центру (запис до словничків). Прикладом симетричних зображень можуть бути зображення метеликів, жучків, листочків тощо. А що ж таке асиметрія? Літера «а» на початку цього слова є показником протилежності, тобто відсутності (у цьому випадку — симетрії). Тобто коли ми говоримо «асиметричний», то розуміємо, що симетрія відсутня. Асиметрія — відсутність або порушення симетрії (запис до словничків). Подивіться на одну зі своїх долоньок. Як ми можемо про неї сказати? Так, вона несиметрична, тобто асиметрична. Молодці. А тепер подивіться на роботи художників, які малювали квіти. їх роботи також можна назвати симетричними або асиметричними (аналізування наочності). Зверніть увагу на те, що асиметричні композиції виглядають дуже добре тому, що вони врівноважені. Художники досягають цього завдяки невеличким елементам. Подивіться на роботу П. І. Власенка «Квіти в глечику». Вона не є симетричною, але виглядає завершеною і врівноваженою. Це тому, що автор грамотно розміщує великі й малі елементи. Фізкультхвилинка 5. Інструктаж Учитель. Спершу оберемо формат аркуша (вертикальний або горизонтальний). Уявімо квіти, які ростуть на підвіконні та які хотілося б зобразити. Потім згадуємо форму цих квітів (фіалки дуже відрізняються від фікусів чи кактусів). Якою буде ваша композиція: симетричною чи асиметричною? На аркуші паперу малюємо підвіконня, а потім квітку. Якщо композиція асиметрична, то врівноважуємо її невеличкими елементами (листям, маленькими гілочками). Працюємо графічними матеріалами. 6. Самостійна практична діяльність учнів Зображення симетричної або асиметричної композиції «Квіти на підвіконні» 7. Актуалізація набутих знань Що ми сьогодні зображали? Які саме квіти малювали? Як необхідно поводитися з квітами та іншими рослинами? Які нові поняття ми вивчили? Що таке симетрія? Що таке асиметрія? 8. Підбиття підсумків уроку 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, гуаш, пензлі. 3. Проголошення уроку завершеним. | |
| |
Переглядів: 5408 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Риби |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |