Тема: Конструювання з паперу. Пряме плетіння зі смуг паперу. КилимокМета: вправляти учнів у прямому плетінні з паперу; ознайомити з відповідною термінологією; розвивати вміння складати план майбутньої роботи; формувати художньо-творчу особистість; розвивати спостережливість, увагу, просторову уяву; розширювати світогляд, учити працювати самостійно, створювати доброзичливу атмосферу співпраці в колективі, застосовувати отримані знання; виховувати інтерес до народної творчості, культури і традицій українського народу. Обладнання: зразки виробу, кольоровий папір, клей, ножиці, ілюстрації із зображенням виробів народних майстрів (посуд, одяг, меблі), покривало, виконане в техніці печворк. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером: будемо конструювати зі смужок паперу. Відгадайте, як називається техніка. ПН (Плетіння) 2.Вступна бесіда — Діти, сьогодні я вас запрошую на ярмарок. Шановні гості! Йдіть до нас на свято! Сьогодні ярмарок — і тут всього багато! Бо ж люди в нас такі талановиті, А їх серця і чисті, і відкриті! Вони для вас ці речі змайстрували, Щоб ви раділи й дещо купували! І щоб душею трохи збагатіли Та і самі красу зробить схотілиі Сьогодні ярмарок! Хай музика звучить! Хай лине пісня — як без пісні жить?! Хай виступлять артисти циркові, Усім покажуть фокуси нові! Хай всіх закрутить танець запальний І жарт дотепний, анекдот новий! Сьогодні ярмарок! І, як завжди ведеться. Нехай він піснею і жартами почнеться! — До речі, що таке ярмарок? (Базар, ринок, де продають різні товари.) Клас — На ярмарок люди з усіх кінців везли те, що виростили, змайстрували: вишили, намалювали, сплели та ін. Веселий ярмарок закликає! Всі на ярмарок! Тут справжні дива! Чарівні вироби з глини, шкіри, тканини, паперу, вишиванки, шиття і плетиво, та ще всього стільки цікавого, що ні в казці сказати, ні пером описати, бо це ж — ярмарок! А ще на ньому — веселі пісні і гумор, танці та циркові номери, забави та анекдоти, бо це ж — ярмарок! Сюди прийдуть не тільки на людей подивитись, але й себе показати, повеселитися, дещо, можливо, й купити, а все продати! Щось цікаве побачити, з людьми поспілкуватися, смачненького чогось перехопити — на те він і ярмарок! Не дарма кажуть в народі: «Галас, як на ярмарку!» — Діти, навіщо на уроці виникло це поняття? (Припущення учнів.) — Люди здавна не тільки складали пісні, казки, але й творили щось власноруч. Багато народних промислів дійшли і до нашого часу. Ми теж багато чого вчимося і можемо представити свої вміння на ярмарку. — А що ви могли б показати? (Діти перераховують можливі варіанти.) — А я знаю ще одне заняття, яким люди займалися з давніх-давніх часів. Цю техніку ми і будемо опановувати сьогодні на уроцІ. — Знайдіть ознаку, яка поєднує ці предмети: солом’яний капелюх, кошик, тин. — Так, всі предмети виконані в техніці плетіння. — Ми будемо працювати в цій техніці, нам належить ознайомитися з прямим плетінням, ми будемо плести зі смужок паперу. — Який матеріал буде використаний у нашій роботі? (Кольоровий папір) — Чи тільки кольоровий папір можна використовувати для цієї техніки? (Газетний, журнальний, обгортковий, шпалерний) — Що будемо виготовляти? (Килимок) — Яку мету ви поставите перед собою на цей урок? (Навчитися виконувати пряме плетіння. Виготовити плетений килимок.) — Розгляньте, будь ласка, зразки і спробуйте зрозуміти, як виконується пряме плетіння. (На дошці — зразки плетіння.) — Пряме плетіння — просте переплетення покладених між собою навхрест стрічок. Воно може бути виконане шаховим малюнком або фігурним. — Як ви вважаєте, чому плетіння отримало такі назви? (Шаховий, тому що нагадує шахову дошку, а фігурний — схоже на певну фігуру.) — Візерунок можна плести в смузі, прямокутнику, квадратІ. Якщо він повторюється — це називається орнамент. Ми вже працювали в такій техніцІ. 3.Розповідь учителя — А який ярмарок найвідоміший в Україні? (Сорочинський) — Ярмарковий рух в Україні має багатовікову історію. Уже в 40-х роках XIX ст. тут діяло 12 тисяч ярмарків, у тому числі 178 великих і середніх. Сорочинський не був ані найбільшим з них, ані найвідомішим. Село Великі Сорочинці Миргородського району, напевне, й залишилося б, як і багато інших сіл Полтавщини, маловідомим, якби його не прославив на віки великий земляк — український і російський письменник Микола Васильович Гоголь. У повісті «Сорочинський ярмарок», що є складовою «Вечорів на хуторі біля Диканьки», Микола Гоголь описує, як люди з усіх кінців їдуть на ярмарок десь на початку XIX ст. Багато людей приїздило в Сорочинці, щоб придбати різноманітні, дефіцитні на той час, речі, товари. їх не зупиняло навіть те, що ярмарковий майдан являв собою необладнане поле, без будь-яких умов для учасників і для гостей. Давні ярмарки відбувалися зазвичай напередодні церковних свят або святочних сезонів; звідси й назва багатьох з них. Вони були одночасно й суспільно-культурними подіями, сприяли спілкуванню людей з далеких околиць та родинно-товариським зв’язкам. Ярмарки мали свій фольклор; на них відбувалися ярмаркові вистави, зокрема лялькові, музичні виступи та різні атракціони, переважно на імпровізованих естрадах, у балаганах. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразді 4. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя • Перед вами в конвертах — необхідні матеріали (смужки кольорового паперу, ескіз, полотно для плетіння у формі квадрата), які ви приготували вдома, та ескіз, яким ви можете скористатися при роботІ. Дістаньте, подивіться. • Працювати будемо самостійно. Кожен виготовлятиме свій килимок. Візерунок оберіть зі зразка, виконайте за ескізом або придумайте свій. • Але перед початком необхідно з’ясувати порядок виконання роботи. На партах — картки, де хаотично розташовані наступні кроки. (3) Кінці кожної смужки закріпи на підставі клеєм. (4) Виконай плетіння за зразком або за придуманим малюнком. (Т) Вибери візерунок для килимка. (2) Нарізані смужки паперу акуратно підтягни, не допускай великих просвітів і перекосів у плетіннІ. Діти визначають план роботи, одночасно із цим учитель відкриває по черзі пункти плану на дошцІ. III. Практична робота учнів — План намічений. Можна приступати до роботи. Діти самостійно вибирають візерунок плетіння або придумують свій малюнок. Роботу виконують згідно із наміченим планом. Учитель під час самостійної роботи здійснює індивідуальний підхід (спостереження, допомога). IV. Виставка та оцінювання робіт Діти виходять до дошки зі своїми килимками. — Які гарні килимки у вас вийшли! — Де можна використовувати нашу роботу? (Як серветку) — А чи можна використовувати одночасно всі килимки? Що б ви зробили? (Зібрали всі зроблені килимки в один.) — Спробуємо? Діти складають на дошці зі своїх килимків великий килим. — Краса! Чи знаєте ви, як називається народне ремесло, де використовуються клаптики тканини, які зараз дуже нагадують наші килимки? — Зараз я вам дещо покажу. (Учитель демонструє покривало, виконане в техніці печворк.) — Порівняйте з нашим килимом, чи схоже за зовнішніми ознаками? — Так, це покривало, виконане з клаптиків тканини, а техніка називається печворк. Цьому ремеслу ми навчимося теж, тільки трохи пізніше. Нам необхідно для цього ще багато чого опанувати. Недарма кажуть у народі: «Умілець та майстер собі та іншим людям радість приносить». — Сьогодні ви на славу потрудилися. У вас все вийшло завдяки вашому терпінню, увазі та вмінню співпрацювати одне з одним. — Чи сподобався вам урок? — Про що нове ви дізналися на уроці? — Чого навчилися? | |
| |
Переглядів: 5651 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |