Згинання і складання паперу. Листівки до 8 березня

Тема: Згинання і складання паперу. Листівки до 8 березня

Мета: навчити учнів виготовляти святкову листівку до 8 Березня; привертати увагу учнів до свята; закріпити правила роботи з папером (згинання та складання); розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, дрібну моторику рук, мислення, пам'ять, вміння доводити роботу до кінця; виховувати ніжне і вдячне ставлення до матері, до працІ.

Обладнання: картон, кольоровий папір, альбомний аркуш, яскрава стрічечка або мотузка; клей, ножиці, лінійка, пензлик, серветка для рук, вірші та пісні про матусю.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 • Повідомлення теми та мети уроку

— Діти, наближається перше весняне свято — жіночий день 8 Березня.

— А що таке свято? (Відповіді дітей.)

— Тлумачний словник дає кілька пояснень цього слова:

 1) урочистий день, встановлений на честь певної визначної події;

 2) день, який особливо відзначається звичаєм або церквою;

 3) просто вихідний, неробочий день (від слова «неробство» — байдикування);

 4) а є й таке: день радості й урочистості з приводу чого-небудь. Мабуть, багатьом це визначення сподобається найбільше.

Дійсно, поруч зі словом свято в нашій свідомості найчастіше постає слово радість. Звісно, щоб доставити радість близьким людям, зовсім не обов’язково очікувати «офіційного» свята. Але щоб святковий день був по-справжньому радісним, до нього потрібно готуватися. Розгадайте ребус.

ВОДАру

в = п

к

— Яке слово тут зашифровано? (Подарунок)

— Звісно, яке ж свято без подарунка!

— Ось ми сьогодні і виготовимо подарунок власноруч. І складно сказати, що приємніше — отримувати подарунки чи дарувати їх. А робити подарунки власноруч — ще приємніше!

2.Вступна бесіда. Розповідь учителя

— Згадайте, що таке аплікація?

— Аплікація (від лат. арріісаііо — прикладання) — створення художніх зображень наклеюванням, нашивання на тканину або папір різнокольорових клаптиків будь-якого матеріалу; зображення, візерунок, створений таким засобом. Аплікація — один з видів образотворчої техніки, заснований на вирізуванні, накладенні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалІ.

Клас

Це найбільш простий і доступний спосіб створення художніх робіт. Основною ознакою аплікації є силуетність.

Для аплікації можна використовувати різноманітні матеріали: папір, тканину, нитки, мушлі і камінці, і навіть звичайну крупу. Аплікація може бути предметною, що складається з окремих зображень {листя, гілка, дерево, птах, квітка, тварина, людина і т. ін.), сюжетною, що відображає ті чи інші події, і декоративною, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети. Це дуже давнє мистецтво. Його історія налічує понад 2500 років.

— А чи знаєте ви, коли виникло свято 8 Березня?

Міжнародний жіночий день має давні традиції. Виявляється, його відзначали ще в Стародавньому Римі як матрони, так і їхні рабинІ. Перші отримували подарунки від чоловіків, другі — вихідний. І ті, й інші вирушали до храму Вести — хранительки домашнього вогнища. Дійство мало величезне значення, оскільки жіноцтво стверджувало свої принципи.

У слов’ян набула популярності інша традиція — святкувати День матерІ. У ті далекі часи жінки навіть уявити не могли, що обмежуються їхні права. А права слабкої половини людства тоді, як відомо, зводилися виключно до обов’язків материнства та збереження домашнього вогнища.

Згодом і ці традиції відійшли у минуле. 8 березня 1857 р. кілька сотень робітниць текстильних та взуттєвих фабрик Нью-Йорка провели страйк і демонстрацію — вони вимагали 10-годинного робочого дня, поліпшення умов праці й однакової з чоловіками заробітної платнІ. Як і передбачалося, поліція розігнала демонстранток. Що в цьому дивного?! Однак страйкарі й не думали здаватись — об’єдналися у профспілку. На честь цих подій на міжнародній конференції жінок-соціалісток у Копенгагені 1910 р. виступила Клара Цеткін. 1913 р., коли жінки Російської імперії вперше приєдналися до своїх закордонних подруг у прагненні відзначити Міжнародний жіночий день, на календарі було восьме березня.

Сьогодні Міжнародний жіночий день 8 Березня є не лише святом усіх жінок — це ще й свято весни, любові та краси.

— А які вірші про матусю ви знаєте? {Діти декламують віршІ.)

— Отже, і ми подаруємо матусям листівки з квітами. А спочатку відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Руки вгору підняли,

До сонечка потягли.

В різні боки розвели,

Й полетіли, попливли.

Потім їх вперед зімкнули,

І в долоні всі сплеснули.

Як закінчили плескать,

Стали долі опускать,

Ніжками затупотіли І за парти тихо сіли.

3.Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

 • Виконувати аплікацію з паперу почнемо з вирізування шаблонів. Вирізаємо також основу для листівки у вигляді конуса з ажурними краями.

 • Так як листівка буде об’ємною і виконаною у вигляді книжки, потрібно

буде оформити кожен її бік.

 • На внутрішні сторони листівки приклеюємо вирізані з паперу квіти за допомогою клею-олівця.

 • Вирізуємо і наклеюємо листочки наших тюльпанів.

Після цього потрібно вирізати кілька пелюсток квітки, яка буде розташована всередині і відкриватися, немов гармошка. Пелюстки мають бути однаковими, тому найпростіше скласти кілька аркушів кольорового паперу і вирізати один раз.

Потім вирізані пелюстки треба намастити по краях клеєм і вставити в центр нашої листівки. Ось і все, середина готова.

Тепер потрібно оформити зовнішній бік листівки. Для цього вирізаємо з кольорового паперу ще кілька квітів і приклеюємо їх у верхній частині листівки.

По завершенню роботи до готової листівки приклеюється заготовка з більш тонкого паперу, яка відіграє роль паперового пакета для нашого букета. Цю заготовку приклеюємо по краях або ж прив’язуємо до основної листівки яскравою стрічкою.

Тепер наша подарункова листівка на 8 Березня у вигляді букетика тюльпанів готова.

III. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт

— А як ви гадаєте, весна і мама схожі? Чим?

— Послухайте вірш про маму і весну.

ВЕСНА І МАМА

Якось я спитала у Весни:

— Ти чому приходиш, поясни?

І Весна мені сказала прямо:

— Поспішаю я на свято Мами! Поспішають квіти проростати, поспішають журавлі вертати, поспішає сонечко теплішати, поспішають дітки розумнішати.

В Африці далекій, пам’ятаю, говорив мені Премудрий Слон, що якби на світі мам не стало, то й Весни на світі не було!

Ще казав: — Ви помічали, може, кожна мама із Весною схожа! —

І відкрив мені він таємницю, що Весна із Мамою — сестрицІ.

І. Жиленко

— Ви добре попрацювали. Які гарні листівки у вас вийшли!

— Оцініть свою роботу. Чи все вийшло?

— Хто не припустився помилок?

— Хто звертався по допомогу?

— Хто зумів допомогти товаришеві?

V.Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося?

— Хто отримав задоволення від своєї праці?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 5971 | Рейтинг: 0.0/0
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]