Тема: Згинання і складання паперу. Листівки до 8 березняМета: навчити учнів виготовляти святкову листівку до 8 Березня; привертати увагу учнів до свята; закріпити правила роботи з папером (згинання та складання); розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, дрібну моторику рук, мислення, пам'ять, вміння доводити роботу до кінця; виховувати ніжне і вдячне ставлення до матері, до працІ. Обладнання: картон, кольоровий папір, альбомний аркуш, яскрава стрічечка або мотузка; клей, ножиці, лінійка, пензлик, серветка для рук, вірші та пісні про матусю. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 • Повідомлення теми та мети уроку — Діти, наближається перше весняне свято — жіночий день 8 Березня. — А що таке свято? (Відповіді дітей.) — Тлумачний словник дає кілька пояснень цього слова: 1) урочистий день, встановлений на честь певної визначної події; 2) день, який особливо відзначається звичаєм або церквою; 3) просто вихідний, неробочий день (від слова «неробство» — байдикування); 4) а є й таке: день радості й урочистості з приводу чого-небудь. Мабуть, багатьом це визначення сподобається найбільше. Дійсно, поруч зі словом свято в нашій свідомості найчастіше постає слово радість. Звісно, щоб доставити радість близьким людям, зовсім не обов’язково очікувати «офіційного» свята. Але щоб святковий день був по-справжньому радісним, до нього потрібно готуватися. Розгадайте ребус. ВОДАру в = п к — Яке слово тут зашифровано? (Подарунок) — Звісно, яке ж свято без подарунка! — Ось ми сьогодні і виготовимо подарунок власноруч. І складно сказати, що приємніше — отримувати подарунки чи дарувати їх. А робити подарунки власноруч — ще приємніше! 2.Вступна бесіда. Розповідь учителя — Згадайте, що таке аплікація? — Аплікація (від лат. арріісаііо — прикладання) — створення художніх зображень наклеюванням, нашивання на тканину або папір різнокольорових клаптиків будь-якого матеріалу; зображення, візерунок, створений таким засобом. Аплікація — один з видів образотворчої техніки, заснований на вирізуванні, накладенні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалІ. Клас Це найбільш простий і доступний спосіб створення художніх робіт. Основною ознакою аплікації є силуетність. Для аплікації можна використовувати різноманітні матеріали: папір, тканину, нитки, мушлі і камінці, і навіть звичайну крупу. Аплікація може бути предметною, що складається з окремих зображень {листя, гілка, дерево, птах, квітка, тварина, людина і т. ін.), сюжетною, що відображає ті чи інші події, і декоративною, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети. Це дуже давнє мистецтво. Його історія налічує понад 2500 років. — А чи знаєте ви, коли виникло свято 8 Березня? Міжнародний жіночий день має давні традиції. Виявляється, його відзначали ще в Стародавньому Римі як матрони, так і їхні рабинІ. Перші отримували подарунки від чоловіків, другі — вихідний. І ті, й інші вирушали до храму Вести — хранительки домашнього вогнища. Дійство мало величезне значення, оскільки жіноцтво стверджувало свої принципи. У слов’ян набула популярності інша традиція — святкувати День матерІ. У ті далекі часи жінки навіть уявити не могли, що обмежуються їхні права. А права слабкої половини людства тоді, як відомо, зводилися виключно до обов’язків материнства та збереження домашнього вогнища. Згодом і ці традиції відійшли у минуле. 8 березня 1857 р. кілька сотень робітниць текстильних та взуттєвих фабрик Нью-Йорка провели страйк і демонстрацію — вони вимагали 10-годинного робочого дня, поліпшення умов праці й однакової з чоловіками заробітної платнІ. Як і передбачалося, поліція розігнала демонстранток. Що в цьому дивного?! Однак страйкарі й не думали здаватись — об’єдналися у профспілку. На честь цих подій на міжнародній конференції жінок-соціалісток у Копенгагені 1910 р. виступила Клара Цеткін. 1913 р., коли жінки Російської імперії вперше приєдналися до своїх закордонних подруг у прагненні відзначити Міжнародний жіночий день, на календарі було восьме березня. Сьогодні Міжнародний жіночий день 8 Березня є не лише святом усіх жінок — це ще й свято весни, любові та краси. — А які вірші про матусю ви знаєте? {Діти декламують віршІ.) — Отже, і ми подаруємо матусям листівки з квітами. А спочатку відпочинемо. Фізкультхвилинка Руки вгору підняли, До сонечка потягли. В різні боки розвели, Й полетіли, попливли. Потім їх вперед зімкнули, І в долоні всі сплеснули. Як закінчили плескать, Стали долі опускать, Ніжками затупотіли І за парти тихо сіли. 3.Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя • Виконувати аплікацію з паперу почнемо з вирізування шаблонів. Вирізаємо також основу для листівки у вигляді конуса з ажурними краями. • Так як листівка буде об’ємною і виконаною у вигляді книжки, потрібно буде оформити кожен її бік. • На внутрішні сторони листівки приклеюємо вирізані з паперу квіти за допомогою клею-олівця. • Вирізуємо і наклеюємо листочки наших тюльпанів. Після цього потрібно вирізати кілька пелюсток квітки, яка буде розташована всередині і відкриватися, немов гармошка. Пелюстки мають бути однаковими, тому найпростіше скласти кілька аркушів кольорового паперу і вирізати один раз. Потім вирізані пелюстки треба намастити по краях клеєм і вставити в центр нашої листівки. Ось і все, середина готова. Тепер потрібно оформити зовнішній бік листівки. Для цього вирізаємо з кольорового паперу ще кілька квітів і приклеюємо їх у верхній частині листівки. По завершенню роботи до готової листівки приклеюється заготовка з більш тонкого паперу, яка відіграє роль паперового пакета для нашого букета. Цю заготовку приклеюємо по краях або ж прив’язуємо до основної листівки яскравою стрічкою. Тепер наша подарункова листівка на 8 Березня у вигляді букетика тюльпанів готова. III. Практична робота учнів IV. Виставка та оцінювання робіт — А як ви гадаєте, весна і мама схожі? Чим? — Послухайте вірш про маму і весну. ВЕСНА І МАМА Якось я спитала у Весни: — Ти чому приходиш, поясни? І Весна мені сказала прямо: — Поспішаю я на свято Мами! Поспішають квіти проростати, поспішають журавлі вертати, поспішає сонечко теплішати, поспішають дітки розумнішати. В Африці далекій, пам’ятаю, говорив мені Премудрий Слон, що якби на світі мам не стало, то й Весни на світі не було! Ще казав: — Ви помічали, може, кожна мама із Весною схожа! — І відкрив мені він таємницю, що Весна із Мамою — сестрицІ. І. Жиленко — Ви добре попрацювали. Які гарні листівки у вас вийшли! — Оцініть свою роботу. Чи все вийшло? — Хто не припустився помилок? — Хто звертався по допомогу? — Хто зумів допомогти товаришеві? V.Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося? — Хто отримав задоволення від своєї праці? | |
| |
Переглядів: 6001 | |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Тварини рідного краю |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Всього коментарів: 0 | |