Тема: Витинанка. СерветкиМета: ознайомити учнів з витинанками як видом мистецтва; показати основні прийоми виготовлення витинанок; закріпити вміння різати папір ножицями по прямих і кривих лініях; розвивати творчі здібності, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати охайність у роботі, посидючість, терпіння, естетичний смак, почуття прекрасного. Обладнання: різнокольоровий папір, ножиці, клей, олівці, ілюстрації із зображенням серветок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми вирушимо у світ витинанок. Спробуємо виготовити витинанки-серветки та чарівного метелика. 2. Вступна бесіда — Витинанки — вид давнього українського народного декоративного мистецтва. їх виготовляють за допомогою ножиць, ножа. Матеріалом для витинанок служить папір (білий або кольоровий). Раніше витинанки використовували для прикрашання приміщення — стін, вікон, полиць, печей. На вити-нанках зображують геометричні фігури, стилізовані форми рослин, птахів, людей. Папір при вирізанні складають удвічі, вчетверо, у вісім разів. Розгорніть підручник на с. 81. Що ви бачите на витинанках? — Святковий стіл можна прикрасити серветками-витинанками, виготовленими власноруч. Великі серветки можна покласти під тарілки, а поруч — маленькі серветки-сюрпризи. 3. Демонстрування та аналіз зразка 1) Серветка-сюрприз. — Розгорніть підручник на с. 82 та розгляньте порядок роботи над серветкою. • Складіть квадратний кольоровий аркуш паперу навпіл (кольоровою стороною всередину). Потім — ще раз навпіл. • Виріжте пелюстки. • Розгорніть серветку. • Складіть заготовку навпіл. • Зробіть надрізи, як показано на малюнку. • Уставте у надрізи цікаві подарунки — сюрпризи. Це можуть бути цукерки, шоколадки та маленькі іграшки. • Виготовляючи серветки, прикрашайте їхні краї «зубчиками», «гребінчиками», «торочками», «маківками» (с. 83). Фізкультхвилинка Ми метелики чудові, Маєм крильця кольоровІ. Над квітками літаємо, Втоми ми не знаємо. Пташки ми злякалися, Під квітку заховалися. 2) Витинанка-метелик. — Що можна помітити в зображенні кожної комахи? (Ліва і права половини однаковІ.) Клас — Якщо подумки зігнути метелика навпіл, то ці частини співпадуть. Посередині є вісь симетрії, тому одна половинка — дзеркальне відображення іншої. — А як на папері отримати симетричне зображення? (Скласти папір навпіл, вирізати фігуру, потім розгорнути.) — Достатньо зігнути заготовку навпіл і, умикнувши фантазію, уяву, почати витинати. Звісно, якщо відразу не виходить без малюнка, то простим олівцем треба намалювати те, що ви хочете вирізати. На партах в учнів — шаблони метеликів. • Якщо хочете отримати такого метелика, візьміть аркуш білого або двостороннього кольорового паперу; • зігніть його навпіл; • обведіть олівцем шаблон по контуру; • акуратно виріжте; • розгорніть І. отримайте метелика. — Якщо хочете отримати власного метелика, пофантазуйте та намалюйте! — Якщо ви бажаєте, щоб метелики збереглися якомога довше, або ви хочете подарувати їх, наклейте метеликів на картон. Для цього відігніть крильця метелика вгору, приплюсніть тулуб, нанесіть на нього клей маленькими крапельками і обережно прикладіть до паперу. Якщо метелик з білого паперу, вибір кольорового картону залежить від вашого бажання. А якщо метелик з кольорового паперу, вибирайте картон іншого кольору. III. Практична робота учнів Учні повторюють правила безпечної роботи з ножицями, починають працювати. Учитель надає допомогу. IV. Виставка та оцінювання робіт — Подивіться, наш клас перетворився на чудову чарівну галявину! Які ви молодці! Як добре попрацювали. І мереживо, і метелики — чудові! — Як ви оцінюєте свою роботу? — Що було найбільш удалим і чому? — Які виникли труднощі? — Як їх можна було подолати? V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам наш урок? — З якою технікою роботи ви ознайомилися сьогодні? — Що таке витинанка? | |
| |
Переглядів: 5902 | |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Всього коментарів: 0 | |