Тема: Оригамі. Котик-ласунчикМета: навчити виготовляти виріб об'ємної форми з паперу та картону в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; розвивати в учнів творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин. Обладнання: двосторонній папір для оригамі, картон, ножиці, клей, серветка для рук, пензлик, зразок виробу, ілюстрації із зображенням свійських тварин. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, повторимо правила згинання та складання паперу. * Давно відомий він тобі: Коли на сонечку дрімає, Він колискову сам собі Під ніс тихесенько співає. Що в пісні тій — ніхто не зна, І ми про це тут не напишем. Ми тільки знаєм, що вона Не до вподоби мишам! (Кіт) — Чим ми сьогодні будемо займатися, ви дізналися із загадки. Сьогодні на уроці ми виготовимо композицію « Котик-ласунчик ». 2. Вступна бесіда — Що ви знаєте про тварин? — Як називаються тварини, які живуть у лісі? — А як називають тварин, які живуть поруч із людиною? — Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 58). — Так, це свійські тварини. Що ви про них знаєте? — Чому їх так називають? — Як вони допомагають людині? — У кого вдома живе кішка або кіт? Розкажіть про своїх улюбленців. (Відповіді дітей.) — Сьогодні на уроці у кожного з нас з’явиться хвостатий друг — ми його зробимо в техніці оригамІ. — Ви, напевно, чули, що домашня кішка пішла від дикої кішки, яка і зараз живе в АфрицІ. Хоча людина приручила кішку давно, зовні свійські і дикі кішки дуже схожІ. Розрізняють чимало порід домашніх кішок. Вони відрізняються, головним чином, довжиною шерсті і забарвленням. Кішки вельми примхливі у виборі для себе постійного місця в квартирІ. Одні мурки люблять м’які поверхні, інші сплять на жорстких. Головне, щоб було тепло, чисто і м’яко. Для догляду за кішкою потрібно мати кілька необхідних речей. Назвіть їх. (Дошка для заточування нігтів, каганець для корму, посуд, туалетний лоток і т. ін.) — Перелічіть ласощі, які полюбляють кішки. (Риба, м’ясо, молоко) — Кішка — високорозвинена тварина. Вона відрізняється спостережливістю, прекрасною пам’яттю, відчуває простір і час, піддається дресируванню. Клас Кішки — відмінні артисти. їх можна побачити в театрі звірів під керівництвом Н.Дурової, театрі кішок під керівництвом Ю. Куклачова. — Багато художників і скульпторів присвячували свою творчість тваринному світу. Таке мистецтво називається анімалістичним. Щоб зобразити тварину, треба багато за нею спостерігати, запам’ятати не тільки зовнішній вигляд, але зрозуміти характер і звички тварини. Тільки тоді робота буде правдивою. Згадайте, як рухаються кішки, сидять, лежать, їдять, сплять, грають. (Демонстрування кішок, зроблених з різних матеріалів.) — Визначте рух кожної кішки, що вона робить? — Подивіться, як можна намалювати кішку. Фізкультхвилинка Із-за парт всі миттю встали, Гарно спинки підрівняли. Вгору тягнемось усі, Мов трава в дрібній росІ. Потім легко всі присіли, Наче ноги заболіли. Потім встали, руки в боки І зробили два підскоки. Каблучками цок-цок, І продовжим знов урок. 3. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — Розгорніть підручники на с. 75 та розгляньте порядок роботи над виробом. • Візьміть два квадрати (можна кольорові): великий і малий. • Складіть їх навпіл по діагоналІ. • На більшому трикутнику позначте контури лапок, спинки і хвоста. Виріжте. • Кути, що над лінією спинки, вставте всередину. • На меншому трикутнику позначте лінію вух і мордочки. Зігніть. • Ще раз позначте лінії вух. Перегорніть угору. • Кути мордочки вставте в середину голови. • Переверніть мордочку. Наклейте очі, носик. • З’єднайте мордочку з тулубом. • Можна взяти аркуш кольорового паперу та наклеїти котика на травичку. III. Практична робота учнів Діти починають роботу. Учитель за потреби допомагає. IV. Виставка та оцінювання робіт — Подивіться на нашу виставку. Ми немов опинилися на галявині з котами, які вигинають спинки, ніби просять щось смачненьке. — Ви дуже постаралися. У вас вийшли веселі та кумедні тваринки! Молодці! — Чия робота вам сподобалася найбільше? Чому? V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — З яким матеріалом ми працювали? — Про що дізналися на уроці? | |
| |
Переглядів: 4202 | |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Всього коментарів: 0 | |