Тема: Згинання і складання паперу. Виготовлення листівкиМета: ознайомити учнів з різними видами листівок, особливостями оформлення святкових листівок; навчати виконувати розмітку основи для листівки; розвивати творчу уяву під час оформлення листівки, охайність у роботі, наполегливість, посидючість; виховувати бажання радувати своїх рідних і близьких. Обладнання: зразки виробу, кольоровий папір і картон, ножиці, лінійка, клей, різні види листівок, зразки виробів, ілюстрації із зображенням різних свят. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером. Будемо вдосконалювати навички згинання та складання паперу. Якщо ви розшифруєте цей ребус, то дізнаєтеся, що ми виготовлятимемо сьогодні на уроцІ. ¥ 1? & і ж А І І 1 ї д л0 и в с я т І к А ч і АІ ¥ ї 1 л и с т І В к А & & і 1 І Iі -І Д 0 с в я тА — Так, це листівка до свята. 2. Вступна бесіда — Хто знає, як правильно дарувати подарунки? — На що слід звертати увагу? — Що подарувати, щоб не образити товариша або близьку людину? До вибору подарунка і його вручення слід ставитися дуже серйозно. Недарма кажуть, що подарунок повинен задовольнити одержувача. При виборі подарунка доводиться враховувати практично все — стать, вік, соціальний стан, стан здоров’я, привід, місце і час дарування, стиль життя, хобі, інтер’єр кабінету або житла, віросповідання, традиції, взаємини, що дарували раніше, що подарують інші і т. ін. Вручаючи подарунок, необхідно вимовити привітання. При цьому вважається неетичним: • натякати на ціну або труднощі з придбанням подарунка; • просити вибачення за те, що даруєте не той подарунок, який хотіли б подарувати; Клас ■ говорити, що подарунок підійшов би вам самим, але ви його, тим не менш, вирішили віддати; • запитувати, чи сподобався подарунок. Приймати подарунок слід тактовно й делікатно. Його слід відразу розпакувати і, не соромлячись, висловити свою радість, легке здивування та захоплення, щоб зробити приємне, тому хто дарує. Навіть якщо вам подарували не те, про що ви мріяли, не можна висловлювати невдоволення, розчарування чи байдужість. Жодна критика подарунка неприпустима. Щиро подякуйте дару-вальника — він гідний цього хоча б за те, що виявив до вас увагу. Не треба казати: «Ну навіщо ви так витратилися» або «Дякую, але у мене все є». Якщо вам піднесли солодощі і квіти, то, за правилами хорошого тону, солодощі потрібно відразу запропонувати гостям, а квіти поставити у вазу. 3. Розповідь учителя — Що ви знаєте про виникнення листівок? — Листівка — обов’язкова складова кожного подарунка, вона відображає ваші думки і бажання. Зараз пояснювати, що таке листівка, немає необхідності — адже полиці сучасних книгарень догори завалені барвистими і яскравими листівками. Ми звикли дарувати і отримувати листівки у подарунок на свята та пам’ятні дати. Більш того, багато хто вважає, що без листівок справжнє свято в принципі неможливе — адже вони створюють особливий настрій радості і щастя. Складно уявити, але листівки з’явилися не так давно. Утім, сталося це в досить віддалений від нас момент часу — колекціонери досі сперечаються про те, де і коли почалася історія листівки. Утім, у англійців є свій, оригінальний погляд на історію листівки — вони вважають, що першу листівку зробив сер Генрі Коул. Можна вважати, що історія листівки в Британії почалася саме з цієї, присвяченій Різдву. На ній була зображена щаслива родина, що сидить за святково накритим столом, а картинку доповнював підпис: «Веселого Різдва та щасливого Нового року!». У Росії історія створення листівки почалася пізніше — лише в 1872 р. з’явилися перші відкриті листи. Вони не були ілюстровані і були виготовлені на папері різних кольорів. Листівки, надруковані на папері чорного кольору, можна було відправляти як у межах міста, так і в інші міста, залежно від наклеєних марок. Листівки на коричневому папері були призначені для відправки в межах міста, а зелені — для іногородніх відправлень. Після революції в Радянському Союзі листівки були спочатку оголошені буржуазним забобоном, проте з часом їх виробництво знову відновилося, тому всі ми пам’ятаємо про прекрасні листівки, присвячені таким святам, як Новий Рік, 23 лютого, 8 Березня, День Перемоги і 1 Травня. Більш того, зараз з’явилася нова тенденція. З одного боку, зараз мало хто користується листівками за їх прямим призначенням — їх рідко відправляють поштою, для зв’язку на відстані успішно застосовуються інші, більш нові й оперативні засоби комунікації. Однак листівки часто дарують особисто, тому значне поширення одержали листівки, виготовлені власноруч. Фізкультхвилинка 4. Демонстрування та аналіз зразка 1) Ознайомлення з видами листівок. — Якщо ви запитаєте своїх батьків, бабусю чи дідуся про те, якими були листівки 30-50 років тому, то почуєте, що найчастіше листівки були одинарними і мали прямокутну форму (учитель демонструє зразки). Зараз у продажу таке різноманіття листівок, що як кажуть, «очі розбігаються», неможливо вибрати, яку купити,— всі красиві та цікавІ. Листівка зараз може бути і круглою, і трикутною, і розкладною, і одинарною, і музичною або динамічною (учитель демонструє виставку листівок). І оформлення листівок теж різноманітне. Є листівки з матовою поверхнею, є блискучі, з блискітками і без них. З’явилися і відеолистівки, які ви можете розсилати або отримувати через Інтернет. І все одно, листівки, виготовлені власноруч, принесуть вашим близьким більше радості і тепла. Щоб створити листівку або запрошення на свято чи весілля, доводилося чимало потрудитися, адже до 1860 р. і візитні картки, і листівки виготовлялися вручну. Причому художники виготовляючи декілька екземплярів, намагалися малювати так педантично, щоб не було помітно відмінностей. Зараз — усе навпаки: дизайнери створюють листівки вручну, щоб уникнути повторення. Настільки копіткою, майже каторжною роботою для художників і видавців було виготовлення листівок. Але ця праця була варта того, вона надавала листівкам несподіваного виконання і виняткової краси, гідної того, щоб сприймати листівки як справжні твори мистецтва. У них була частинка душі, те, чого бракує сучасним листівкам. При друкуванні перших листівок використовувалися як несподівані матеріали, так і забуті нині способи. Застосовували пір’я, волосся, засушені квіти, шкіру, бісер, гуму, оксамит, шовк. Використання таких оригінальних матеріалів надавало листівці витонченості, картки набували надзвичайно красивого вигляду. Сьогодні, підписуючи листівку для вітання, ми досить скупо банально бажаємо щастя-здоров’я. На давніх же листівках текст, великий за обсягом, узагалі не передбачався: сама краса листівки передавала всі ненаписані належні нагоді слова. Багато перших листівок дійшли до наших днів і зберегли надзвичайну чарівність. Це підтвердження дбайливого і обережного ставлення до них наших предків. 2)Інструктаж учителя. — Розгорніть підручник на с. 40. Розгляньте порядок роботи над листівкою. • Візьміть аркуш кольорового картону. • Складіть його навпіл. • На складеному навпіл аркуші картону зробіть надрізи, як показано на малюнку. • Виверніть надрізаний прямокутник усередину. • У вас вийде прямокутна об’ємна форма в середині листівки. • Наклейте заздалегідь підготовлене зображення з вітанням або зробіть аплікацію. III. Практична робота учнів — Зверніть увагу на звернення у кінці сторінки. Економно витрачай папір! Так ти збережеш ліс — зелені легені нашої планети. — Не забувайте про це! IV. Виставка та оцінювання робіт — Ви добре попрацювали. Які гарні листівки у вас вийшли! — Оцініть свою роботу. Чи все вийшло? — До якого свята ви виконували листівку? — Хто може розповісти про це свято? (Розповіді дітей.) — Хто не припустився помилок? — Хто звертався по допомогу? — Хто зумів допомогти товаришеві? V.Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося? — Хто отримав задоволення від своєї праці? — Розкажіть про історію виникнення листівок удома. 1) Я на сонце дуже схожа — Золотиста, ніжна, гожа. Я щоранку розквітаю, Промінцями всіх вітаю. Відгадати всім неважко. Що за квітка я? (Ромашка) 2) Ту дівчину синьооку Завжди стрінеш край потоку. В неї ніжки вмиті в росах, В неї небо сяє в косах. (Незабудка) 3) Я найперша розквітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка? Бо мене не стане влітку. (Пролісок) 4) Я квітка ніжна, як весна, Я різні сукні маю. Все літо пишна й запашна, Я й осінь зустрічаю. Буваю кольору зорі, Лимона колір маю, І снігу зимної пори, І вишнею палаю. (Троянда) 5) На просторах поля золотого Сині зірочки тремтять. Мов шматочки неба голубого, Виграють, виблискують, горять. (Волошки) 6) Фіолетові фіранки У світлиці та на ґанку. Фіолетові малята Весну люблять зустрічати. (Фіалки) 7) Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-біле І за вітром полетіло. (Кульбаба) 8) Я гордо голову тримаю І перед вітром не схиляю. Я жовтий, білий, полум’яний, І наче яблуко, рум’яний. В саду я квітну навеснІ. Скажи, яке ім’я мені? (Тюльпан) 9) Цвіте у травні навесні, А квіти — дуже запашні! На стебельці, як намистинки в ряд, Біленькі дзвоники висять. (Конвалія) 10) Осіння квітка сукню вділа Рожеву, синю, ніжно-білу. Стоїть, неначе їжачок, У неї сотні пелюсток. (Айстра) 11) Стебельце — шорстка драбинка, Усередині — чорна вуглинка, Пелюстки блискучі, як лак. Це квітує. (люк). | |
| |
Переглядів: 4382 | |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Всього коментарів: 0 | |