Урок 18 Тема: Розповідь Мудрунчика або інформаційні процесиМета уроку: ознайомити учнів із поняттям "інформаційні процеси"; навчити робити фон в програмі "Раint"; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати зацікавленість до інформатики. Обладнання: програма "Раint". Хід уроку І. Організаційний момент. Повторення правил з техніки безпеки. Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно поводили себе учні, прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас? Послухайте приклади: 1. Дуже старанна учениця, виконуючи завдання за комп'ютером, наблизилась щільно до екрана монітора і стала водити пальчиком по тексту на екрані монітора. • Чи порушила вона правила техніки безпеки? Якщо так, то які? 2. Учень, виконуючи завдання на картці, прикріпив її скотчем до екрана монітора. • Які правила техніки безпеки він порушив? II. Перевірка домашнього завдання. 1. Робота над запитаннями. • Діти, згадайте, яку тему вивчали на минулому уроці? • Що можна робити з інформацією? • Що значить сприймати інформацію, обробляти інформацію? 2. Доповніть речення: • Передавати інформацію - це .... • Зберігати інформацію - це ... . • Використовувати інформацію - це .... 3. Перевірка завдання "Для розумників і розумниць". • Що спільного ви побачили на малюнках ? (1. В кожному рядку очі котиків однакового кольору. 2. В кожному стовпчику однаковий колір мордочок котиків. 3. По діагоналі всі котики мають бантики та носи (коричневі). • А що б ви змінили, щоб з'явилась ще одна закономірність? (Вушка нижнього котика з коричневих на рожеві). • Як розв'язали задачу? (Коли пішло 2 хлопчиків, залишилось 2 дівчинки і 1 хлопчик, бо дівчаток залишилось більше, а всього залишилось 3 дітей. І таким чином, всього було 3 хлопчиків і 2 дівчинки). Розминка. На минулому уроці ми вчили розгадувати логогрифи. • Що таке логогрифи? Наведіть приклади. А сьогодні ми будемо розгадувати загадки. Загадка - це короткий, поданий у прихованій формі опис предмета чи явища, який вимагає відгадки. Спробуйте розгадати декілька загадок. Колючий, а не кактус, Плаває, а не риба, Колеться, а не троянда, Пхикає, а не чайник. Пухнастий, а не кішка, Білий, а не цукор, Падає, а не листя, Кружляє, а не людина. Сидить баба У сто шуб одягнена, Хто її роздягає, Гой сльози проливає. Повідомлення теми і мети уроку. Познайомивши вас із загадками, я вам подала інформацію про них. За допомогою цієї інформації ви змогли їх розгадати. • Де ж зберігалася ця інформація? (У моїй пам'яті). Щоб краще запам'ятати ці загадки, ми скористуємося інформаційними процесами, що і є темою уроку. Отож, діти, темою уроку є "Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси". II. Вивчення нового матеріалу. 1. Слово вчителя. Слухання казки "Розповідь Мудрунчика". Гномик Мудрунчик розповідав гномикам у школі, що можна робити з інформацією. Ганнуся уважно слухала. Дівчинка попросила Мудрунчика розповісти, як це відбувалося. - Ми отримали інформацію про пограбування від детектива Агати. Вона зберігалася у пам'яті детектива Агати. Потрапила до мене за допомогою голосу. Ця інформація зберігається у моїй пам'яті. А тепер я буду міркувати над пограбуванням, тобто буду обробляти інформацію. А потім я запишу інформацію у блокнот, а потім повідомлю детектива Агату. Тобто знову відбудеться передача інформації. Ганнуся вислухала, а потім сказала: "А чи знаєш, Мудрунчику, що збереження, передачу та обробку інформації називають інформаційними процесами "? Мудрунчика зацікавило таке запитання: що означає слово "процес"? Ганнуся відповіла, що це дія, яка триває певний час. 2. Робота з підручником. Діти, відкрийте підручник на сторінці 38. Ланцюжкове читання (Учні читають питання до цієї теми та відповіді на них.) 3. Фізкульхвилинка. Діти, встаньте біля парт. Будемо відпочивати. Сірі зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. В лісі грались, веселились, Працювати вже втомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім'ялись - Й до роботи знову взялись. VI. Робота з комп'ютером. А зараз перейдемо до роботи з комп'ютером. Пригадайте, на якійі відстані від екрана монітора треба сидіти? (Не менше 50 см). Сідайте за свій комп'ютер. Сьогодні будемо малювати сніговим, Запуск програми ПУСК->ПРОГРАММЬІ->СТАНДАРТНЬІЕ->Раіnt Спочатку потрібно набрати на палітрі потрібний колір для фону, Потім на панелі інструментів знайти кнопку, на якій наче скляночка нахилилася. Клацніть по ній лівою кнопкою миші, підведіть курсор на біле поле і знову клацніть. Аркуш стане кольоровим і біле поле не зіллється з білим. Потім учні малюють сніговика. 4. Практична робота учнів. (Вчитель та лаборант допомагають учням працювати заі комп'ютером). 5. Релаксація. 1. Повільно поводіть очима зліва-направо і справа-наліво по три рази. 2. Повільно переведіть погляд вгору-вниз, потім навпаки по три рази. VII. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку. Урок наближається до кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку. І на уроці української мови ви отримали інформацію про іменник, Тепер будете давати відповіді на запитання: • Як ви отримали інформацію? • Де зберігалася ця інформація? • Як вона потрапила до вас? • Де тепер зберігається ця інформація? • Що ви будете робити з нею? • Що будете робити з результатом обробки інформації? Молодці, діти, ця тема досить складна, але ви, я бачу, засвоїли новий матеріал. VIII. Домашнє завдання. Виконайте завдання "Для розумників і розумниць" з підручника на сторінці 39. Подивіться на фотографію, яку зробила Білосніжка, і назвіть, хто не послухався її. | |
| |
Переглядів: 2772 | |
Способи згинання паперу |
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Всього коментарів: 0 | |