Тема: Аплікація з використанням ниток «Квітка кльону»Мета: ознайомити учнів з різними видами ниток, з інструментами та пристроями, необхідними для роботи з тканинами та нитками; формувати вміння працювати з нитками, навчати виконувати аплікацію з ниток; розвивати творчі здібності, дрібну моторику пальців рук, акуратність у роботі; прищеплювати інтерес до предмета. Обладнання: набор різнокольорових ниток муліне, клей, ножиці, шаблони, ілюстрації із зображенням рослин, відеозапис мультфільму. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми починаємо працювати з нитками. Ви дізнаєтеся про види ниток, процес створення тканини, необхідні інструменти і навчитеся виготовляти з ниток чудові аплікації. 2. Вступна бесіда — Подивіться, діти, на свої парти. Що ви на них бачите? Ще тканина.) — Для чого потрібна тканина? — Візьміть будь-який шматочок тканини. Подивіться уважно на зріз. — Що ви помітили? (Тканина складається з ниток.) — Вони переплетені особливим способом. — Ви, звісно, бачили, як ваші мами і бабусі шиють або зашивають щось, а можливо, ви й самі вмієте це робити. — Які інструменти та пристосування потрібні для роботи з тканиною? — А чи знаєте ви, що нитки бувають різними (за товщиною, за кольором, призначенням)? — Де використовуються нитки? — Яким є їх призначення? Щитки використовуються для шиття, в’язання, вишивання.) — Розгорніть підручники на с. 22 і прочитайте оповідання «Як творяться тканини ». 3. Розповідь учителя — Відгадайте загадку. • Синьоокий, він зі стебел Задивляється у небо. А як тільки сонце гляне, Він прижмуриться, зів’яне, Враз огорне його сон. Що це за рослина? (Льон) — Ця рослина була відома людям ще в кам’яному віці: її залишки знайдені в найдавніших пальових будівлях на швейцарських озерах; лляні тканини носили в Ассирії та ВавилонІ. Єгипетські мумії, яким понад 5000 років, загорнуті саме в лляну тканину. Льон одержав широке поширення в Греції і Римі, де з тканин, вироблених із лляної пряжі, виготовляли одяг (наприклад, хітони), предмети військового спорядження (наприклад, прокладку для збруї), постільні приналежності, парусину, такелаж. Крім того, лляне полотно використовувалося як матеріал для написання картин. Льон вирощувався головним чином в Єгипті, Верхній Італії, Галлії й Іспанії. Греки робили свої човни із лляних тканин, адже намоклий льон стає ще міцнішим. Протягом тисячоліть з льону виготовляли найтонший батист і брюссельські, і вологодські мережива та одночас грубий одяг і вітрила. Папір, виготовлений із льону, дуже міцний і хрусткий. Саме тому в багатьох країнах, зокрема у США, льон — один із компонентів паперу, з якого виготовляють грошові купюри. На Русі льон з’явився на початку першого тисячоліття нашої ери. Незабаром льонарство стало тут поширеним і традиційним промислом. Здавна на Русі льон використовувався для виготовлення білизни та одягу. При цьому одяг з лляної тканини завжди вважався святковим та нарядним. У багатьох культурах світу льон став символом світла, чистоти та вірностІ. Льон в Україні використовується з давніх-давен, особливо на ПоліссІ. В Україні льон вирощується в багатьох областях, а особливо в Північно-Західному регіонІ. Отримані з льону-довгунцю, льону-кудряшу та інших його сортів лляні волокна використовуються в текстильному виробництві для виготовлення інтер’єрних, одягових, взуттєвих і технічних текстильних матеріалів і виробів, лляного котоніну, паперу та картону, шнурів і канатів. На дошці — ілюстрації із зображенням квітучого поля льону, збирання врожаю, лляного волокна. — А зараз ми переглянемо мультфільм про крота, який захотів пошити собі штани з великими кишенями. Навіщо? Зараз дізнаємося, а ще побачимо, який великий шлях долає така рослина, як льон, щоб стати тканиною. 4. Перегляд мультфільму — Чи сподобався вам мультфільм? — Тепер ви знаєте, скільки операцій потрібно виконати, щоб з рослини на лузі, де росте льон, отримати тканину. Фізкультхвилинка 5. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя • Розгорніть підручники на с. 25 і розгляньте зразок аплікації. • Візьміть шаблон кола, який лежить на партах. Оберіть картон певного кольору за бажанням. Обведіть шаблон та виріжте. • Складіть з ниток-вісімок пелюстки. • Розмістіть їх на картонІ. • Закріпіть квіточки клеєм. • Прикрасьте пелюстки дрібно насіченими нитками. III. Практична робота учнів Діти починають працювати. Учитель надає допомогу учням, діти допомагають одне одному. IV. Виставка та оцінювання робіт — Які чудові квітки у вас вийшлиі — Вам самим вони подобаються? — Кому б ви хотіли їх подарувати? V. Підсумок уроку — Чи все у вас вийшло? — Хто звертався по допомогу? | |
| |
Переглядів: 3222 | |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Всього коментарів: 0 | |