Тема 28. Як поводитися з тваринамиМета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та бездомними тваринами; ознайомити із правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; виховувати обачливість, розуміння необхідності мити руки після контактів з тваринами. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності — Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини. Деяких з них ви можете бачити кожного дня на вулиці або ж удома, інші мешкають у дикій природі. — Назвіть їх. III. Повідомлення теми і мети уроку — Про те, як потрібно поводитися з деякими видами тварин, як убезпечити себе від ризиків настання нещасних випадків у поводженні з тваринами, ми поговоримо на сьогоднішньому уроці. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (г. 93-94) — З давніх-давен поряд з людьми живуть тварини. їх можна зустріти у дворі, в домі, навіть у міській квартирі. — Продовжіть речення: Коні живуть у конюшні. Корови живуть у. (корівнику). Свині живуть у. (ісвинарнику). Вівці живуть в. (овечнику). Кури живуть у. (курнику). — Доведіть, що тварини — наші помічники і друзі. — Можливо, у вас дома живе якась тварина і ви знаєте, як поводитися з нею. Робота у парах — Розгляньте малюнок на с. 93 і розкажіть, чи є у вас удома тварини. — Як їх звуть? — За що ви їх любите? — Як слід поводитися з дикими і бездомними тваринами (с. 94)1 — Відгадайте загадки. • Не балакає, не співає, А коли хто йде, То господаря сповіщає. (Собака) • Літом наїдається, Зимою висипається. (Ведмідь) — Поспостерігайте за домашніми тваринами. Розкажіть про їхню поведінку в різних ситуаціях. — Згадайте, чи були у вашому житті небажані «зустрічі» з тваринами. Якщо так, розкажіть, як ви поводилися в цій ситуації. А якою була поведінка тварини? Руханка — Утворіть коло і розрахуйтеся на «песиків», «котиків», «півників», «поросят». Заплющте очі й об’єднайтеся в чотири групи за допомогою звуків, якими «розмовляють» ці тварини. Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та бездомними тваринами; ознайомити із правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; виховувати обачливість, розуміння необхідності мити руки після контактів з тваринами. Робота в групах — Розкажіть у класі випадки, коли на когось напав собака чи подряпав кіт. Як ви вважаєте, цього можна було уникнути? Домашнє завдання — Розпитайте дорослих, чи нападали на них коли-небудь тварини. Як це трапилося? Що вони робили в такій ситуації? 2.Фізкультхвилинка У країні казочок Жив веселий Колобок. Разом з ним усі звірятка Вишикувалися на зарядку. Похитали головою, Раз — притупнули ногою, Руки вгору піднесли, Трішки ними потрясли, Нахилились вліво, вправо, Та цього іще замало. Руки вгору, руки вниз, Раз присіли, піднялись. Головою похитали Й працювати знов почали. V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Тест «Так чи ні?» Під час зустрічі з дикою твариною або змією потрібно: О узяти палку і спробувати захистити себе; О не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу; О тікати від них. 2. Розповідь учителя про необхідність мити руки після контактів зтваринами — Зараз ученим відомо понад 150 заразних хвороб, спільних для людини і тварин. При цьому близько 100 з них виявлено в домашніх тварин. Отже, улюблений собака чи кішка цілком можуть нагородити своїх хазяїв якою-небудь неприємною хворобою. Щоб цього не трапилося, треба дотримуватися дуже простих правил, знайомих вам з раннього дитинства. Перше і головне — мити руки перед їжею і після гри з тваринами. Ця чудова звичка до чистоти збереже від багатьох неприємностей. У тому числі від глистів, яйця яких часто прилипають до вовни собак і кішок. Не варто також дозволяти тварині вилизувати твою тарілку. Навіть якщо після цього тарілку вимити, на ній можуть залишитися мікроби, наприклад, збудники сальмонельозу — кишкової хвороби, яка передається від собаки до людини. А кішка найчастіше може заразити шкірними хворобами — стри-гучим лишаєм, дерматитами. Домашній тварині треба зробити всі необхідні щеплення — і від чисто «звіриних» хвороб, і від спільних із людиною. VI. Підсумок уроку — Яку небезпеку становлять контакти з дикими та бездомними тваринами? — Які правила поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами ви запам’ятали? — Як слід поводитися під час зустрічі з бродячим собакою? — Чому необхідно мити руки після контактів з тваринами? | |
| |
Переглядів: 5696 | |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Всього коментарів: 0 | |