Тема 24. Як переходити дорогу. Дорожня розміткаМета: вчити дітей правил переходу проїжджої частини дороги; вчити розпізнавати дорожню розмітку; виховувати дисциплінованість пішохода. Хід Уроку . I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності — Як називається частина дороги, призначена для пішоходів? — Як називається частина дороги, призначена для руху транспорту? . — Як називається місце, де пішоходи переходять дорогу? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про те, як переходити до- . рогу. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 80-83) — Розгляньте малюнки на с. 80. Згадайте, які бувають пішохідні переходи та які знаки біля них встановлюють. — Розгляньте малюнки на с. 81. Як переходити дорогу в місцях, де вста- . новлено світлофор? — Як переходити дорогу, ЯКЩО поруч немає ПІШОХІДНОГО переходу І СВІТЛО- фора? — Що треба зробити перед переходом дороги спочатку? — Розгляньте верхній малюнок на с. 82. Розкажіть, як переходити дорогу. — На проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою. Це — дорожня розмітка Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією. . Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор. . На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт — Для чого призначена дорожня розмітка? — Розгляньте малюнок. Для чого призначена біла вузька суцільна лінія . посередині дороги? — Чому розмітку у ВИГЛЯДІ білих широких смуг, ЩО нанесені поперек до- роги, називають «зеброю» (с. 83)? Що вона показує? (Місце пішохідного переходу, де немає світлофора.) . — Відгадайте загадку. • А я зебра не проста, Без копит і без хвоста,. Лиш біленькі смуги маю. Я лежу, а не гуляю Знає кожен пішохід: Я — дорожній. (перехід) Робота в парі — Розкажіть одне одному правил а переходу дороги — Які пішохідні переходи зустрічаються на вашому шляху до школи? Розкажіть, як ви по них переходите дорогу. — Для чого потрібна дорожня розмітка? 2. Фізкультхвилинка V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Розповідь учителя — Колись, ще у сиву давнину, дороги були зовсім не такі, як сьогодні. Вони були витоптані ногами людей і більше нагадували широкі стежки, що слугували шляхами сполучення і засобом пересування з одного місця в інше. Кожна така дорога вела до осель, де жили люди. Згодом люди зрозуміли, що рівна дорога краща, ніж з горбами та ямами, бо нею легше пересуватися. Тому почали вирівнювати стежки, що ними часто ходили дорослі та діти. Так з’явилися перші дороги. А коли люди приручили коней, винайшли колесо та зробили підводи, щоб їздити на них і вантажі возити, то дороги стали першою необхідністю. Тоді люди зрозуміли, що дорога потрібна рівна і тверда, щоб її не розмивали дощі, а отже, і не ламалися колеса. Згодом вони почали прокладати дороги з твердим покриттям, тобто з каменю, щоб їздити по них було безпечно, щоб не перекинутися самим і не перекинути вантаж. По таких дорогах їхали кіньми, йшли пішки люди. На них не було жодної розмітки і призначалися вони для всіх одразу. Перші дороги були вузькі, проте міцні. Фрагменти деяких перших римських доріг збереглися до наших днів. Тоді не існувало Правил дорожнього руху, тому що в ті часи ще не було машин, автобусів та інших транспортних засобів. А що ж являє собою сучасна дорога? — Що таке дорожня розмітка? — Якою фарбою вона позначається? — Як розділяють потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках? — Поясніть, чому спочатку потрібно уважно подивитися ліворуч, а зупинившись на осьовій лінії або на «острівці безпеки»,— праворуч? 2. Тестування 1) Біля доріг діти повинні: а) грати з м’ячем; б) бути обережними. 2) Під час переходу дороги ти подивишся: а) спочатку ліворуч, а потім праворуч; б) праворуч; в) спочатку праворуч, а потім ліворуч; г) ліворуч. 3) Переходи доріг бувають: а) наземні; б) підводні; в) повітряні; г) надземні; д) підземні. VI. Підсумок уроку — Які дорожні знаки ви зустрічаєте дорогою до школи? — Якої сторони ви тримаєтесь на тротуарах і пішохідних доріжках? — Де ви переходите дорогу, коли йдете до школи? — Чи користуєтесь ви підземним і надземним переходами? — Чи переходите ви дорогу підземним або надземним переходами, йдучи до школи? | |
| |
Переглядів: 5873 | |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння |
Підсумковий урок за І семестр |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Всього коментарів: 0 | |