Тема 14. Твої праваМета: розширити знання учнів про основні права дитини, визначені Конвенцією про права дитини; вчити виконувати свої обов'язки в школі; виховувати відповідальність, дисциплінованість. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності — Прочитайте назву другого розділу на с. 47. Що ми будемо вивчати у цьому розділі? — Які ви знаєте права дитини? — Чи є у дітей обов’язки? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви поповните свої знання про те, які права й обов’язки є у дітей. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (г. 47-50) — У кожної людини є права. Мати право — це означає мати можливість діяти певним чином. Наприклад, коли кажуть, що ти маєш право на свободу слова, це означає, що ти можеш висловлювати вільно свої думки і ніхто тобі . заборонити цього не може. Однак це не означає, що можна говорити і писати будь-що. Не можна ображати інших людей, зводити наклеп, бо тим самим . ти будеш порушувати їхнє право на повагу честі та гідності. Наклеп — неправда, поширювана з метою зганьбити, знеславити кого- небудь. — Закінчіть речення: Користуватися своїм правом можна лише доти, (доки не порушуються права інших осіб). Права однієї людини закінчуються там, (де починаються права іншої). — Розгляньте малюнок на с. 47. До кого треба звертатися у разі порушення . ваших прав? — Ви маєте багато прав, які дають можливість щасливо рости і розвива- тися. їх потрібно цінувати. Адже є країни, у яких ваші однолітки не мають таких прав, як ви. Розгляньте малюнки на с. 48-49 і прочитайте основні права, визначені Конвенцією про права дитини. Конвенція — це договір, угода між державами з якого-небудь питання. Конвенція про права дитини — це угода між країнами, у якій записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. — Скористатися своїми правами вам допомагають вихователі, вчителі, тренери, лікарі, міліціонери та інші люди. Але найкращими вашими захисни- ками і порадниками є батьки. Вони вас знають і розуміють та першими приходять на допомогу. — Які права дітей ви знаєте (с. 50)? — До кого ви звертаєтеся в першу чергу при порушенні прав? Чому? 2. Фізкультхвилинка V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Робота в групах Діти об’єднуються у 7 груп з однаковою кількістю осіб. Кожна група отримує конверт із зазначеним у ньому тлумаченням певного права дитини. Завдання: придумати та намалювати умовний символ цього права на альбомному аркуші, провести презентацію свого символу в класі. Після презентації вчитель може продемонструвати дітям символи зі Світової книги прав дитини та запропонувати порівняти їх із власними малюнками (чим схожі, чим різняться). Тлумачення прав дитини у конвертах Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля. ■ Кожна дитина має право на любов і піклування. ■ Кожна дитина має право на ім’я і громадянство. Усі діти є рівні в правах, ніхто не повинен їх порушувати. Усі діти мають право на здобуття освіти. Усі діти мають право на медичну допомогу. — Поміркуйте і розкажіть про права, які допомагають вам зберегти і зміцнити здоров’я. — Згадайте казку про Буратіно і дайте відповіді на запитання. Хто дав Буратіно ім’я, купив йому абетку і відправив до школи? Хто хотів спалити Буратіно в печі? Хто намагався його обдурити й обікрасти? Хто подарував йому золотого ключика? Хто у цій казці захищає права дитини, а хто — їх порушує? — Прочитайте право на ім’я і громадянство. Як ви його розумієте? Громадянами якої країни ви є? Які імена найпоширеніші в Україні? Які ви знаєте іноземні імена? Чому не можна вигадувати образливі прізвиська іншим дітям? — Образливі прізвиська порушують права дитини! — Прочитайте право на навчання і повноцінний розвиток. Як ви його розумієте? — Хто допомагає дітям здобувати освіту і розвивати свої здібності? — Який ваш улюблений шкільний предмет? — Що ви робите для свого розвитку у вільний від навчання час? — Учитися — не тільки ваше право, а й обов’язок! — Прочитайте право на любов і турботу. Як ви його розумієте? — Розкажіть про найкращий подарунок у своєму житті. Хто вам його подарував? 2. Тестування (див. Додаток на с. 32) VI. Підсумок уроку — Які права мають діти? — Чи всі діти мають однакові права? — Які права учня ви запам’ятали? — Про які права ви дізналися сьогодні вперше? | |
| |
Переглядів: 3098 | |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Всього коментарів: 0 | |