Тема 7. Навчання і відпочинокМета: навчати учнів самостійно визначати в себе ознаки втоми, організовувати свою працю і відпочинок, правильно облаштовувати куточок відпочинку в класі та вдома; прищеплювати бажання правильно розподіляти час на роботу і відпочинок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності — Чи є у вас удома окрема кімната для занять і відпочинку? — Що ви робите у вільний від уроків час? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтесь, як правильно розподіляти час на роботу і відпочинок. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручником (г. 24-26) — З першого дня перебування у школі в тебе з’явилася важлива справа — навчання. На уроках ти дізнаєшся про щось нове, цікаве й корисне. Вдома виконуєш домашні завдання. — Розгляньте малюнки на с. 24. Що треба робити, щоб навчання було успішним і ви менше стомлювалися? — Чи знаєте ви, що солдат у караулі стомлюється більше, ніж у поході? Це тому, що в караулі треба довго стояти нерухомо. Коли ти сидиш за партою, відбувається те саме: тіло стомлюється, і ти починаєш відволікатися. Тому кожні 15-20 хв занять роби коротку перерву. Під час перерви вийди надвір або виконай кілька простих вправ. — Які руханки ви знаєте? — Продемонструйте їх класу. Робота у парах — Об’єднайтесь у пари. Обговоріть: — Який предмет вам дається найлегше, а який — найважче. — Хто вам допомагає виконувати домашні завдання. — Коли найкраще виконувати домашні завдання? Чому? Яких порад слід дотримуватися? — Розгляньте малюнки на с. 25. Яким повинне бути робоче місце школяра? Яких правил слід дотримуватися, щоб облаштувати зручне місце для занять? — Яке значення має зручне робоче місце? — Яким має бути відпочинок? — Що шкідливо для здоров’я! — Розгляньте малюнки на с. 26. Чим можна зайнятися у вільний час? (Пограти в улюблені ігри, допомогти батькам по господарству, зайнятися іншими справами.) — Пам’ятайте: після навчання найкращим буде активний відпочинок. — Розкажіть про своє дозвілля. — Чим займаєтеся? — Як любите відпочивати? — Розкажіть про свій відпочинок у вихідні дні. Клас Робота у групах Поміркуйте та обговоріть, яке дозвілля може бути шкідливим для здоров’я. — Наведіть приклади активного і пасивного відпочинку. Покажіть їх пантомімою. 2.Фізкульхвилинка V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Розучування вправ для зняття втоми 1) « Письмо у повітрі ». Немов олівцем, написати у повітрі цифри від 0 до 9 носом або підборіддям. Рухи повільні, спина пряма. 2) «Метелики». Руки звести на потилиці в замок. Спина рівна, лікті максимально розгорнуті назад. На «раз» — лікті під підборіддям звести разом, на «два» — повернутися у вихідне положення. Повторити 7 разів. 3) « Поза лебедя ». Виконувати стоячи. Руки опустити вниз. Плечі відвести назад. Руки за спиною взяти в «замок», випрямити й повільно піднімати догори, не нахиляючи тулуба. Тримати 3-10 секунд. Повільно опустити руки. Зробити декілька спокійних вдихів та видихів. Знімається напруження в спині, зміцнюються м’язи спини, покращується кровообіг у хребті. 2. Читання й обговорення вірша Лесі Вознюк «Хто вміє відпочивати?» — Прочитайте віршик про Петрика і Дмитрика. Поміркуйте, чий відпочинок корисніший. ХТО ВМІЄ ВІДПОЧИВАТИ? Каже Петрик: «Поспішаю, бо на мультик не встигаю, на комп’ютері пограти, на дивані полежати ». КажеДмитрик: «Поспішаю, бо я з песиком гуляю. Ми у будь-яку погоду любим з песиком природу». Хто на вашу думку, діти, вміє гарно відпочити? VI. Підсумок уроку — Чому треба чергувати навчання і відпочинок? — Коли ви найбільше втомлюєтесь? — Як знімаєте втому? — Як ви відпочиваєте на перерві? | |
| |
Переглядів: 3531 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Всього коментарів: 0 | |