Тема. Кратне порівняння чисел. Розв’язування простих задач на порівняння. Мета: ознайомити учнів з кратним порівнянням чисел; сформувати розуміння різниці між відношеннями «на... менше» і «в... разів менше»; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на засвоєння табличного множення і ділення; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати уважність. Обладнення: картки з числами, предметні малюнки, девіз уроку, роздатковий матеріал, мікрофон.. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 1.Організація учнів Добрий день, мої малята! До нас завітали гості, поверніться привітайтеся. Дзвоник всім нам дав наказ – до роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно – хай мине час недаремно. Будьте уважні й старанні всі – сядьте рівненько на місця свої! Щоб не було нам мороки. Всі готові до уроку? Тож, гаразд. Часу не гаймо Наш урок розпочинаймо! 2.Налаштування на урок – Працювати на уроці будемо під гаслом… (На дошці) Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Прийом «Очікування» — Подумайте і скажіть, яким має пройти наш урок? (цікавим, загадковим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим.) — А якими для цього на уроці повинні бути ви? (наполегливими, дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.) — Отже. Якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1.Перевірка домашнього завдання . (с. 132, завдання 815; 816) Завдання 815 — Прочитайте записаний вираз та його означення. Завдання 816 — Скільки всього сіток вийшло? (Зміна зошитів) 2. Усна лічба Гра «Збери урожай». 6 * 4= 24; 6 * 7=42; 42 : 6= 7; 14 : 2= 7; 3 * 8=24; 28 : 4=7; 4 * 9=36; 5 * 6= 35; 40 : 5=8; Розв’язування задач. 1) На 3 однакових аркушах 24 малюнки. Скільки малюнків на одному аркуші?(24:3=8) 2) У 4 однакових пляшках 8 л квасу. Скільки квасу в одній пляшці? (8:4=2 літри квасу) 3) У 5 ящиках 40 кг слив. Скільки кілограмів слив в одному ящику? (40:5=8) 3. Хвилинка каліграфії — Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені. 11; 21; 31; ...; 51; ...; ....; ...; 91. 4. Математичний диктант. • Зменшити в 3 рази числа: 6; 15; 27. • Збільшити в 6 разів числа: 2; 4; 6. • Зменшити на 7 числа: 70; 83; 14. • Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів. • Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порівнянням величин. V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Пояснення нового матеріалу На одній тарілці- 2 яблука,а на другій-6, або 3 рази по 2.Кажуть, що на першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій. Щоб дізнатися, у скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно більше числа поділити на менше. Тобто 6:2=3.Отже, ми дійсно дізналися, що що на першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій. Щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно від більшого числа відняти менше. На одній тарілці- 2 яблука,а на другій-6, або 3 рази по 2.Кажуть, що на першій тарілці яблук на 4 менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук 4 більше, ніж на першій. 2. Робота за підручником (с. 132–133) Колективне опрацювання правил.(Підсумуємо на дошці, для того щоб дізнатися на скільки, то будемо віднімати (-),а щоб дізнатися у скільки, то будемо ділити). Завдання 817. Колективне опрацювання матеріалу Ваше завдання розглянути малюнки з записами і прочитати вирази Учні роздивляються малюнок і читають записи. Як знайшли? Завдання 818. Коментоване розв’язування завдання Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, як дізнатися, на скільки одиниць число 5 менше від числа 40, у скільки разів число 5 менше від числа 40;. ( 40-5=35 – на 35 одиниць число 5 менше від числа 40( 5 на 35 менше, ніж 40); 40:5=8 – у 8 разів число 5 менше від числа 40( 5 у 8 разів менше, ніж 40)) Завдання 819 Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз Розгляд умови задачі 1) — Що нам відомо? (Що на І полиці стояло -15 книг, а на ІІ – 5 книг.) — Про що запитується в задачі? ( На скільки більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки одиниць менше»? (Віднімання) Розгляд умови задачі 2) — Що нам відомо? (Що на І полиці стояло -15 книг, а на ІІ – 5 книг.) — Про що запитується в задачі? (У скільки разів більше книг стояло більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів більше »? (Ділення) Завдання 820. Усне виконання завдання. Скласти задачі за коротким записам і розв’язати їх. Завдання 821. Самостійне виконання завдання Один учень записує умову і розв’язує задачу біля дошки всі інші в зошиті. Прочитаємо умову задачі. — Що нам відомо? (Що у ставку плавало 8 качок і 2 лебеді.) — Про що запитується в задачі? ( У скільки разів більше качок ніж лебедів плавало на озері?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів більше»? (Ділення)) 8:2=4(р.) Відповідь: у 4 рази більше. 3. Фізкультхвилинка (під музичний супровід «Пісня про зарядку») VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над задачами Завдання 822. Прочитаємо умову задачі. — Що нам відомо? (Що Пилипу 6 років, а Мар’яні -12) — Про що запитується в задачі? ( На скільки років менше Пилипу, ніж Мар’яні?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки менше? (Віднімання) — Що ще запитується в задачі? (У скільки разів Пилип від Мар’яни) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів »? (Ділення) — На скільки дій задача, можемо сказати? (Так, на 2) 1) 12-6=6 (років) 2) 12:6=2 (рази) Відповідь: на 6 років менше, у 2 рази молодший. Завдання 823 Максим має 24..., а Стас — 6... Постав питання так, щоб задача розв’язувалася дією ділення. Питання: У скільки разів більше дисків має Максим, ніж Стас? 24:6=4 (р.) Відповідь: у 4 рази більше. Завдання Маса півня 3 кг, а поросяти — 15 кг. У скільки разів порося важче за півня? — Як дізнатися, у скільки разів порося важче за півня? (15 : 3 = 5) — Як дізнатися, на скільки кілограмів півень легший за порося? (15 - 3 = 12) 2. Обчислення значень виразів (Робота в групах) (17 + 18) : 5 = 7 24 : (15 - 9) = 4 80 – 6*6= 44 5 *6 – 15 =15 32 : 4 + 72= 80 24 – 12 : 3 3. Офтальмологічна пауза 4. Розв’язування логічних задач 1) Від чотирикутника відрізали 1 кут. Скільки кутів у фігури, яка утворилася? (5 кутів) 2) Який посуд не можна наповнити? (Повний) 3) З якого посуду не можна нічого з’їсти? (З порожнього) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 133–134, завдання 824; 825. VIІI. ПІДСУМОК УРОКУ 1.Мікрофон — Чи справдилися ваші очікування? — Як дізнатися у скільки разів одне число більше або менше другого? (Поділити.) — Як дізнатися на скільки одне число більше або менше другого?(Відняти). 2.Гра « Вихваляночки» Я навчився (лася)… Мені було цікаво… Мені сподобалось… Мене здивувало… 3.Оцінювання роботи учнів на уроці. | |
| |
Переглядів: 11620 | |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Ліплення з пластиліну звірят |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |