💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Кратне порівняння чисел. Розв’язування простих задач на порівняння

Тема. Кратне порівняння чисел. Розв’язування простих задач на порівняння.

Мета: ознайомити учнів з кратним порівнянням чисел; сформувати розуміння різниці між відношеннями «на... менше» і «в... разів менше»; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на засвоєння табличного множення і ділення; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати уважність.

Обладнення: картки з числами, предметні малюнки, девіз уроку, роздатковий матеріал, мікрофон..

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Організація учнів Добрий день, мої малята! До нас завітали гості, поверніться привітайтеся. Дзвоник всім нам дав наказ – до роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно – хай мине час недаремно. Будьте уважні й старанні всі – сядьте рівненько на місця свої! Щоб не було нам мороки. Всі готові до уроку? Тож, гаразд. Часу не гаймо Наш урок розпочинаймо!

2.Налаштування на урок

– Працювати на уроці будемо під гаслом… (На дошці)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Прийом «Очікування» — Подумайте і скажіть, яким має пройти наш урок? (цікавим, загадковим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим.) — А якими для цього на уроці повинні бути ви? (наполегливими, дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.) — Отже. Якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1.Перевірка домашнього завдання . (с. 132, завдання 815; 816)

Завдання 815

— Прочитайте записаний вираз та його означення.

Завдання 816

— Скільки всього сіток вийшло?

(Зміна зошитів)

2. Усна лічба

Гра «Збери урожай».

6 * 4= 24; 6 * 7=42; 42 : 6= 7;

14 : 2= 7; 3 * 8=24; 28 : 4=7;

4 * 9=36; 5 * 6= 35; 40 : 5=8;

Розв’язування задач.

1) На 3 однакових аркушах 24 малюнки. Скільки малюнків на одному аркуші?(24:3=8)

2) У 4 однакових пляшках 8 л квасу. Скільки квасу в одній пляшці? (8:4=2 літри квасу)

3) У 5 ящиках 40 кг слив. Скільки кілограмів слив в одному ящику? (40:5=8)

3. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

11; 21; 31; ...; 51; ...; ....; ...; 91.

4. Математичний диктант.

• Зменшити в 3 рази числа: 6; 15; 27.

• Збільшити в 6 разів числа: 2; 4; 6.

• Зменшити на 7 числа: 70; 83; 14.

• Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.

• Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порівнянням величин.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Пояснення нового матеріалу

На одній тарілці- 2 яблука,а на другій-6, або 3 рази по 2.Кажуть, що на першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій.

Щоб дізнатися, у скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно більше числа поділити на менше. Тобто 6:2=3.Отже, ми дійсно дізналися, що що на першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій.

Щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно від більшого числа відняти менше.

На одній тарілці- 2 яблука,а на другій-6, або 3 рази по 2.Кажуть, що на першій тарілці яблук на 4 менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук 4 більше, ніж на першій.

2. Робота за підручником (с. 132–133)

Колективне опрацювання правил.(Підсумуємо на дошці, для того щоб дізнатися на скільки, то будемо віднімати (-),а щоб дізнатися у скільки, то будемо ділити).

Завдання 817. Колективне опрацювання матеріалу

Ваше завдання розглянути малюнки з записами і прочитати вирази Учні роздивляються малюнок і читають записи. Як знайшли?

Завдання 818. Коментоване розв’язування завдання

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, як дізнатися, на скільки одиниць число 5 менше від числа 40, у скільки разів число 5 менше від числа 40;.

( 40-5=35 – на 35 одиниць число 5 менше від числа 40( 5 на 35 менше, ніж 40);

40:5=8 – у 8 разів число 5 менше від числа 40( 5 у 8 разів менше, ніж 40))

Завдання 819 Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз

Розгляд умови задачі 1) — Що нам відомо? (Що на І полиці стояло -15 книг, а на ІІ – 5 книг.)

— Про що запитується в задачі? ( На скільки більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки одиниць менше»? (Віднімання)

Розгляд умови задачі 2)

— Що нам відомо? (Що на І полиці стояло -15 книг, а на ІІ – 5 книг.)

— Про що запитується в задачі? (У скільки разів більше книг стояло більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів більше »? (Ділення)

Завдання 820. Усне виконання завдання.

Скласти задачі за коротким записам і розв’язати їх.

Завдання 821. Самостійне виконання завдання

Один учень записує умову і розв’язує задачу біля дошки всі інші в зошиті.

Прочитаємо умову задачі.

— Що нам відомо? (Що у ставку плавало 8 качок і 2 лебеді.)

— Про що запитується в задачі? ( У скільки разів більше качок ніж лебедів плавало на озері?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів більше»? (Ділення))

8:2=4(р.)

Відповідь: у 4 рази більше.

3. Фізкультхвилинка (під музичний супровід «Пісня про зарядку»)

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачами

Завдання 822.

Прочитаємо умову задачі.

— Що нам відомо? (Що Пилипу 6 років, а Мар’яні -12)

— Про що запитується в задачі? ( На скільки років менше Пилипу, ніж Мар’яні?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки менше? (Віднімання)

— Що ще запитується в задачі? (У скільки разів Пилип від Мар’яни) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів »? (Ділення)

— На скільки дій задача, можемо сказати? (Так, на 2)

1) 12-6=6 (років)

2) 12:6=2 (рази)

Відповідь: на 6 років менше, у 2 рази молодший.

Завдання 823

Максим має 24..., а Стас — 6... Постав питання так, щоб задача розв’язувалася дією ділення.

Питання: У скільки разів більше дисків має Максим, ніж Стас?

24:6=4 (р.)

Відповідь: у 4 рази більше.

Завдання

Маса півня 3 кг, а поросяти — 15 кг. У скільки разів порося важче за півня?

— Як дізнатися, у скільки разів порося важче за півня? (15 : 3 = 5)

— Як дізнатися, на скільки кілограмів півень легший за порося? (15 - 3 = 12)

2. Обчислення значень виразів (Робота в групах)

(17 + 18) : 5 = 7 24 : (15 - 9) = 4

80 – 6*6= 44 5 *6 – 15 =15

32 : 4 + 72= 80 24 – 12 : 3

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

1) Від чотирикутника відрізали 1 кут. Скільки кутів у фігури, яка утворилася? (5 кутів)

2) Який посуд не можна наповнити? (Повний)

3) З якого посуду не можна нічого з’їсти? (З порожнього)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 133–134, завдання 824; 825.

VIІI. ПІДСУМОК УРОКУ 1.Мікрофон

— Чи справдилися ваші очікування?

— Як дізнатися у скільки разів одне число більше або менше другого? (Поділити.)

— Як дізнатися на скільки одне число більше або менше другого?(Відняти).

2.Гра « Вихваляночки» Я навчився (лася)… Мені було цікаво… Мені сподобалось… Мене здивувало…

3.Оцінювання роботи учнів на уроці.

Категорія: Математика | Додав: персик (29.03.2015)
Переглядів: 11617 | Рейтинг: 0.0/0
Урок малювання
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Екскурсія до шкільної майстерні
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]