Урок 129 Тема: Повторення таблиць множення і ділення. Розв'язування задачМета: повторити таблиці множення і ділення; закріплювати вміння знаходити невідомі компоненти дій; удосконалювати вміння розв'язувати задачі різними способами, обчислювальні навички; креслити і ділити відрізки на рівні частини; виховувати охайність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Повторення таблиці ділення. 4 :2 = 12 2 = 30 6 = 42 7 = 54 9 = 18 : 6 = 24 8 = 16 4 =9 3 = 25 5 = 6 :2 = 20 5 = 48 6 = 35 5 = 16 8 = 14 : 7 = 63 7 =8 4 = 54 6 = 32 8 = 24 : 4 =5 1 = 18 9 = 15 3 = 63 9 = 36 : 4 = 40 8 = 32 4 = 16 2 = 36 9 = 28 : 7 = 36 6 = 25 5 =40 5 = 49 : 7 = 12 4 = 27 3 =12 3 = 10 : 5 = 21 7 =0 6 =56 8 = 45 : 9 =7 7 = 56 7 = 6 6 = 35 : 7 =9 3 = 16 4 = 21 : 3 = 42 6 = 48 8 = 49 : 7 =4 2 =4 1 = 18 : 2 = 10 2 = 36 6 = 28 : 4 = 30 5 = 24 3 = 24 : 6 =0 7 =6 3 = 8 :2 = 12 6 = 20 : 4 = 14 2 = 27 : 9 = 45 5 = 18 : 3 = 15 5 = 2) Робота за таблицею чисел першої сотні. Скласти або відняти числа будь-яких двох стовпців. (Роботу можна проводити у формі змагання.) На аркушах пишуться тільки відповіді; у якої команди більше правильних відповідей, та і виграє. 3) Ритмічна гра « Лічба через 6». Торкнутися рукою правої ноги, торкнутися рукою лівої ноги, торкнутися правою рукою лівого плеча, торкнутися лівою рукою правого плеча, плеснути в долоні — «шість» і так далі. 4) Заповніть таблицю. Зменшуване 203243 Від’ємник 579 Різниця89 78 76 2 Розв'язування прикладів 1)Обчисліть з перевіркою. 85 - 73 = 2)Обчисліть. 56 - 32 = 15 - 9 = 43 - 22 = 4 + 4 + 4 = 58 - 25 = 45 + 12 = 7 + 7 + 7 = 57 + 8 - 30 = 80 - 39 = 17 + 13 = 5 + 5 + 5 = 96 - 8 - 30 = 42 + 8 - 27 = 15 + 54 = 85 - 75 = 8 + 8 + 8 = 26 + 14 = 45:9■8= 64 + 6 - 36 = (100 - 36) : 8 63 : (90 - 83) = 3) Не виконуючи обчислень, поставте знаки: <, >, = . 60 + 18 □ 60 + 20 28 - 6 □ 28 - 8 12 + 46 □ 46 + 12 63- 14 □ 65 - 14 4) Замість «віконечка» поставте потрібне число. □ - 40 = 2050+ □ = 56 70 - □ = 20 3 Розв'язування задач 1) У зв’язці було 17 червоних і 18 синіх кульок. Діти взяли 15 кульок. Скільки кульок залишилося у зв’язці? Розв’яжіть цю задачу трьома способами. 2) До майстерні з пошиття одягу завезли 2 шматки тканини. У першому шматку були 32 м, а в другому — на 5 м менше. Скільки всього тканини завезли в майстерню? 3) У магазині продали 75 кг сметани, і ще залишилося 45 кг. На скільки кілограмів менше сметани залишилось, ніж продали? 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Полічіть трійками до 21. Запишіть отримані відповіді. ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач з поясненням 1) В авторемонтній майстерні працювали 21 слюсар, а механіків — у 3 рази менше. Скільки всього робітників працювало в майстерні? 2) Учень і майстер за тиждень відремонтували 16 приладів. Майстер відремонтував у 3 рази більше приладів, ніж учень. Скільки приладів відремонтував майстер? 3)Було 17 м тканини. Майстер зшив з них 7 дитячих костюмів, витрачаючи на кожний по 2 м. Скільки метрів тканини залишилося? 2 Запишіть вирази 1) Суму чисел 7 і 5 розділити на 4. чому дорівнює значення цього виразу? 2) різницю чисел 21 і 18 помножити на 5. чому дорівнює значення цього виразу? 3 32 : 8 : 2 =90 - 12 -18 20 : 5 ■ 9 =90 - 12 +18 30 : 5 ■ 4 = 4 ■ 3 : 2 = 3 Обчисліть 68 + 8 + 24 = 53 - 16 - 8 = 28 : 7 ■ 9 = 40 : 5 : 4 = 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) Дідові 60 років, а онукові 10. Коли дід буде втричі старший за онука? Відповідь: через 15 років. 2) Від’їжджаючи з літнього табору, друзі обмінялися фотографіями: кожен дав кожному по одній своїй фотографії. Усього їм для цього знадобилося 6 фотографій. Скільки було друзів? Розв’язання виходить з малюнка. На нім друзі позначені точками, а фотографії — відрізками зі стрілками: відрізок АВ означає, що А дав фотографію В. Видно, що якщо друзів двоє, то фотографій треба дві, а якщо троє — то 6. Якщо ж друзів більше, ніж 3, то і фотографій буде більше, ніж 6. Відповідь: 3. В -► • С V. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2839 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Всього коментарів: 0 | |