Урок 128 Тема: Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд виду 57 + 26; 42 - 14; 84 - 53. Перевірка віднімання додаванням. Розв'язування задачМета: узагальнити різні способи усного додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі, що містять поняття «стільки ж»; розвивати вміння складати задачі за їх розв'язанням; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра«Грибники». На аркуші паперу намальована галявина. До неї прикріплюють гриби, на зворотному боці яких записані приклади. До дошки виходять учні, зривають гриби і розв’язують приклади. 78 - 56 =7 + 26 - 13 =100 - (30 + 6) = 56- 30 = 23 + 37 =9+ 55 - 52 = 73 - (40 + 8) =50- 36 = 18 - 12 =6 + 75- 33 =66 + (10 + 5) =50- 6 = 2)Робота за таблицею чисел першої сотні. Збільшити/зменшити кожне наступне число на декілька одиниць (роботу проводити «ланцюжком»). 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням Зменшіть у 3 рази числа 9; 18; 27; 21. 3 Розв'язування прикладів з поясненням 1) Розгляньте і поясніть розв’язання прикладів. 35 + 47 = 35 + (40 + 7) = (35 + 40) + 7 = 75 + 7 = 82 46 - 18 = 46 - (10 + 8) = (46 - 10) - 8 = 36 - 8 = 28 2) Розв’яжіть з поясненням. 34 + 18 =55-16= 26 + 39 =83-48 = 3) Розв’яжіть приклади зручним способом. 35 - (5 + 3) =54+ (6 + 2) = 86 - (6 + 1) =27+ (3 + 4) = 4) Вставте один зі знаків: (+) або (-). 16 □ 4 = 1250□ 7 = 43 28□4 = 32 17 □ 8 = 2512□ 9 = 37□ 8 =15 4 Математичний диктант • Різниця чисел 30 і 5; 54 і 20; 86 і 80. • Сума чисел 8 і 32; 16 і 40; 33 і 7. • До суми чисел 8 і 7 додати 57. • Від різниці чисел 92 і 48 відняти 26. 5 Розв'язування задач 1) В одну бочку вміщується 15 відер води, а в іншу — стільки ж, скільки в першу, та ще 8 відер. Скільки відер води вміщується в дві бочки? 2) У білки 60 горіхів. Після того, як вона з’їла декілька горіхів, у неї залишилися 24 горіхи. Скільки горіхів з’їла білка? Складіть подібну задачу, щоб її розв’язанням був вираз: 14 - 6 = 3) Складіть задачі за коротким записом та розв’яжіть їх різними способами. Було— 40 Продали— 13 і ще 14 Залишилося — ? Прилетіло — 17 і ще 10 Відлетіло — 18 Залишилося — ? ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. повторення додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток 1 Поясніть способи додавання 57 + 26 = (57 + 20) + 6 = 77 + 6 = 83 57 + 26 = (50 + 20) + (7 + 6) = 70 + 13 = 83 2 Перевірте результат віднімання 84 - 19 = 65 додаванням 3 Розв'язування задач 1) У першому ящику 26 кг огірків, у другому ящику стільки ж, у третьому — на 14 кг огірків менше, ніж у першому. Скільки кілограмів огірків у трьох ящиках? — Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Що треба дізнатися другою дією? — Якою дією відповісти на питання задачі? Чому? — Змініть умову і питання так, щоб задача розв’язувалася виразом: (26 + 26) - 14 2) Для шкільної столярної майстерні купили 10 пилок, стамесок — у 2 рази більше, ніж пилок, а молотків — на 5 менше, ніж стамесок. Скільки купили молотків? V. Розвиток математичних знань 1 Знаходження невідомих компонентів дій 1) 16 - □ = 7□+8 = 16□ ■ 9 = 9 2) Один доданок дорівнює 15, сума дорівнює 24. Знайдіть інший доданок. 3) Сума двох однакових доданків дорівнює 18. Знайдіть один з цих доданків. 2 Пояснення розв'язання прикладів — Ми знаємо, що при перестановці доданків сума не змінюється. Користуючись цією властивістю, можна іноді обчислення сум зробити простішими. Наприклад, обчислити: 41 - 23 + 7 = 7 + 41 - 23 = 48 - 23 = 25 (переставили доданки 7 і (41 - 23)); 45 + 46 - 12 = 46 - 12 + 45 = 34 + 45 = 79 (переставили доданки 45 і (46 - 12)); 3 Розв'язування задач 1) У їдальні обідають 46 учнів. За великим столом розмістилися 14 учнів, а решта розмістилися порівну за чотирма маленькими столами. Скільки учнів сидять за одним маленьким столом? 2) Тато купив 12 цукерок, а мама — 15. У сім’ї троє дітей. Куплені цукерки батьки розділили між дітьми порівну. Скільки цукерок дісталося кожному з дітей? — Складіть подібну задачу, використовуючи вираз: (14 +18):4= 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) Із 4 однакових на вигляд монет одна фальшива. Як знайти її зважуваннями на чашкових вагах, якщо відомо, що вона легша за інших? Розв’язання. Потрібно зважити дві монети. Потім порівняти монети з легшої пари. 2) Як двом розбійникам розділити навпіл здобич, щоб ніхто не міг поскаржитися, що інший його обдурив при розподілі? Розв’язання. Треба вникнути в умову. У розбійників немає засобу для точного ділення здобичі навпіл. Тому ділити доводиться на око. Розв’язання тут єдине: один ділить здобич на дві частини, а інший вибирає частину, яка йому сподобалася. Детальніше це виглядає так. Спочатку розбійники кидають жереб, хто з них ділитиме здобич, а хто буде вибирати. Перший розбійник ділить здобич на дві однакові (на його думку) частини. Другий з цих двох частин вибирає ту, яка йому більше подобається. Умова задачі виконана, оскільки жоден розбійник не може поскаржитися, що його обдурили: перший сам ділив, другий сам вибирав. Відповідь: один ділить, інший вибирає. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 12244 | |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Всього коментарів: 0 | |