Урок 117 Тема: Засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задачі за заданим виразом. Задачі на дві діїМета: вправляти учнів у використанні знань таблиць множення і ділення для обчислювальних операцій; закріплювати вміння знаходити невідомі компоненти дії ділення; вдосконалювати вміння складати і розв'язувати задачі за даним виразом; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Математичний «ланцюжок». 2)Віршовані задачі. • 9 груш у мавпи Зіти. Вдвічі більше в мавпи Чіти. Порахуйте, любі діти, Скільки груш у мавпи Чіти? (18) • Мамі зайчик Куцохвіст У трьох пучечках моркву ніс. В кожному — по 7 морквин. «Скільки всіх?» — рахує він. (21) • Два ведмеді лісом йшли, 6 банок меду там знайшли. Допоможемо їм, діти, Банки порівну ділити. (3) 3)Полічіть дев’ятками, починаючи з 45 і закінчуючи числом 90. 1)Робота над задачами. — Розв’яжіть задачу виразом. • У книзі 56 сторінок. Вова читав щодня по 8 сторінок. За скільки днів Вова прочитав цю книгу? (56: 8 = 7 (дн.)) • В одній книзі 9 сторінок. Це в 3 рази менше, ніж у другій. Скільки сторінок у другій книзі? (9 • 3 = 27 (ст.)) • В одній книзі 9 сторінок, а в другій — у 4 рази більше. Скільки сторінок в двох книгах? (9 + 9 • 4 = 45 (ст.)) • В одній книзі 40 сторінок, а в другій — у 5 разів менше. Скільки сторінок у двох книгах? (40 + 40 : 5 = 48 (ст.)) • В одній книзі 30 сторінок, а в другій — на 24 менше. У скільки разів у другій книзі менше сторінок, ніж у першій? (30: (30 - 24) = 2) Робота з геометричним матеріалом. — Обчисліть периметр трикутника, якщо довжина першої сторони 15 см, другої — у 3 рази менше, а третьої — 7 см. (15 + + (15: 3) + 7 = 27 (см)) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми розв’язуватимемо задачі; вправлятиме-мося у використанні знань таблиць множення і ділення; розвиватимемо логічне мислення. IV. Розвиток математичних знань 1 Творча робота над задачею Складання умови задачі за даним виразом: 36 + 36 : 4. — Яка остання дія завдання? (Додавання) Як може звучати друге питання задачі? (Скільки всього?) Яка перша дія? (Ділення) До кожної правильно складеної задачі на дошці робиться короткий запис. 2 Завдання для опитування 5 (р.)) II III — ? I I — 36 *--------------------- II — ?, четверта частина від 2 Пояснення розв'язання задачі У шкільному саду посадили 4 ряди смородини, по 8 кущів у кожному ряду, і 7 рядів аґрусу, по 9 кущів у кожному. Поясніть, що дізнаєтеся, виконавши дії: а)4 ■ 8 = б)7 ■ 9 = в)7■ 9 - 4 ■ 8 = ► Фізкультхвилинка 3 Запишіть нерівності і переконайтеся в їх справедливості • Сума чисел 1 і 9 більше їх добутку. • Добуток чисел 2 і 7 більше їх суми. • Різниця чисел 18 і 6 більше їх частки. 4 Обчисліть зручним способом. 93 - (25 + 23) = 53+(17+ 29) = 91 - (11 + 6) =27+(38+ 13) = 5 Знаходження невідомих компонентів дії ділення Ділене24 24 6412 18 40 Дільник 6888 6 2 Частка4 3 9 465 — Знайдіть невідомі частки, ділені і дільники. 6 Офтальмологічна пауза 7 Розв’язування логічних завдань Довжину прямокутника збільшили на 15 см, а ширину зменшили на 8 см. На скільки сантиметрів збільшився периметр прямокутника? (15 + 15 - 8 - 8 = 14) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Над чим працювали на уроці? — Як знайти невідомий дільник? | |
| |
Переглядів: 2800 | |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Природа навколо нас |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Всього коментарів: 0 | |