Урок 115 Тема: Засвоєння таблиці множення числа 9. Розв'язування задачМета: вправляти учнів у засвоєнні табличних випадків множення числа 9; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Помнож 9 за допомогою рук». — Розв’яжіть приклади. 9 • 5 = І І 9 • 4 = І І 9 • 3 = 1 1 9 • 7 = Ц9 • 6 = І І 9 • 2 = І І 9 • 8 = | | 9 • 9 = | | — Перевірте розв’язання за допомогою пальців: 9 ■ 1, загнули лівий мізинчик. Кількість пальців ліворуч від мізинчика — це кількість десятків. (У даному випадку їх немає.) Кількість пальців праворуч — це кількість одиниць. Їх 9, тобто 9 ■ 1 = 9. 2) Лічба дев’ятками до 90; вісімками — до 80. 2 Робота в парах Учні по черзі розв’язують математичні «ланцюжки» 8 7 9-7 9-954 : 6 45 : 5 + 1 - 41 •3 •4 : 8 : 8 - 9: 6 3 Розв'язування задачі з буквеними даними У Катрусі — 29 намистинок, у Галинки — на а намистинок більше. Усі намистинки дівчатка розклали в 4 коробки порівну. Скільки намистинок в одній коробці? Складання виразу : (29 + (29 + а)) : 4. 4 Геометричний матеріал — Якою має бути сторона квадрата, щоб його периметр дорівнював 20 см? (20 : 4 = 5 (см)) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати складені задачі; вдосконалювати знання таблиці множення, навички швидких обчислень. IV. Розвиток математичних знань 1 Робота над задачами 1) До магазину привезли 7 ящиків печива. Частину печива продали, до кінця дня залишилося 9 кг. Скільки кілограмів печива продали, якщо в кожному ящику було 8 кг? — Яку дію виконаємо першою? (Множення) — Що про це сказано в умові? (7ящиків по 8 кг) — Яку дію виконаємо останньою? (Віднімання) Далі учні записують самостійно розв’язання задачі виразом. 7 ■ 8 - 9 = 47(кг) ► Фізкультхвилинка 2) Доберіть числа та розв’яжіть задачу. Оля набрала Ц баночок суниці, по Ц склянок в кожній, а Олена набрала Ц таких баночок. Скільки всього склянок суниці набрали Оля і Олена разом? Складіть подібну задачу за виразом: 5 ■ (3 + 6) = 2 Розв'язування прикладів 9 ■ 2 + 179■ 4 + 19 (50 - 26) : 89 ■ 9 - 9 9 ■ 3 + 159■ 5 +650 - 16 : 8 9 ■ 8 - 9 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. Двоє учнів працюють за закритою дошкою. 3 Порівняння виразів 9 ■ 7 □ 9 ■ 6 + 99■ 3 + 20 □ 50 54 : 6 □ 54 - 69 ■ 2 + 40 □ 9 ■ 7 Коментування розв’язання. 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань — Як зміниться добуток 9 ■ а, якщо число а зменшити в 3 рази? Якщо зменшити на 3? Щоб відповісти на питання, потрібно скласти відповідні вирази, підставити замість букви числа і з’ясувати закономірність. Наочно покажемо на прикладі таблиці. а9 ■ а 9■(а : 3) (9 ■ а) : (9 ■ (а : 3)) (ділиться на 3) 3 279 3 6 5418 3 9 8127 3 Висновок: якщо число а зменшити в 3 рази, то добуток 9 ■ а теж зменшиться у 3 рази. а9 ■ а 9■(а : 3) (9 ■ а) : (9 ■ (а : 3)) а > 3 436927 5451827 6542727 Висновок: якщо число а зменшити на 3, то добуток 9 ■ а зменшиться на 2. V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Над чим працювали на уроці? — Яке завдання сподобалося найбільше? | |
| |
Переглядів: 2034 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Весняні свята. Великдень |
Всього коментарів: 0 | |