Урок 103 Тема: Розв'язування задач на порівняння двох чисел. Самостійна роботаМета: відпрацьовувати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; удосконалювати розуміння суті різницевого і кратного порівняння; розвивати обчислювальні навички, вміння працювати самостійно, творчі здібності; виховувати інтерес до математики. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Мовчанка». 7 5 21 35 54 23 9 42 6 8 56 63 43 46 2) Гра «Квіточка-семиквіточка». На дошці на різнокольорових пелюстках записані приклади, зі зворотного боку зображена буква. — Відірвіть пелюстку квіточки-семиквіточки, розв’яжіть приклад, розташуйте пелюстки так, щоб відповіді були у порядку зростання, — і дізнайтеся, що люди повинні дарувати один одному. 3) Розв’язування веселих задач. • Папуга Кеша розповідав щодня своїм слухачам по 3 історії про свої пригоди. Так тривало цілий тиждень. Скільки історій розповів папуга Кеша за тиждень? (21) • Двоє мишенят протягом тижня робили по 2 капості на день доброму котові Леопольду. Скільки мишачих капостей витерпів добрий кіт за цей тиждень? (14) • Тотоша і Кокоша з’їли по три пари калош. Скільки калош з’їли Тотоша і Кокоша разом? (12) 2 Розв'язування прикладів з елементами творчості — Знайдіть приклади, у яких допущено помилку, та розв’яжіть їх правильно. 65 - 3 = 35 90 - 9 = 9935: 5 + 2 = 5 100 - 0 = 1021 - 8 = 3 35: (5 + 2) = 5 21 - 5 = 16 60 - 3 = 6720- 6 : 2 = 7 III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми відпрацьовуватимемо вміння розв’язувати задачі на порівняння, працювати самостійно, швидко і точно виконувати завдання. IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів із «віконечками» □ + 7 = 634 ■ □ = 16□- 7 = 21 — Як знайти невідомий доданок? — Як знайти невідоме зменшуване? — Як знайти невідомий множник? 2 Розв'язування задачі У зоопарку було 24 фламінго, а пеліканів — на 18 менше. У скільки разів більше було фламінго, ніж пеліканів? — Яку дію потрібно виконати, якщо сказано, що пеліканів на 18 менше? (Віднімання) — Яку дію потрібно виконати, якщо запитується: у скільки разів більше? (Ділення) Самостійний запис розв’язання. Сильні учні записують розв’язання виразом; решта — за діями. За бажанням діти отримують картку-«підказочку» зі схемою розв’язання. (24) - (18) Скільки пеліканів? >< @ : (?) (?) У ? разів більше? 3 Колективна робота над складанням і обчисленням значень виразів — За даними таблиці складіть вирази та обчисліть результат. Ділене36 - 61836 : 4 70 - 7 25 + 17 6 ■ 4 Дільник62 + 43773 4 Самостійна робота «Бліцконтроль» 1 варіант 1) Знайди правильний варіант значення виразу 25 : 5 + 19. а) 5; б) 24;в) 23. 2) Встав пропущене число: 7 + 7 + 7 = 7 ■ Ц. а) 3; б) 4;в) 7. 3) Знайди і підкресли «зайве» число. 7; 14; 21; 28; 35; 38; 42; 49; 56; 63 4) У якому прикладі припустилися помилки? а) 65 - 40 : 5 = 5; б) (80 - 66) : 2 = 7; в) 70 - 24 : 6 = 66. 5) Розв’яжи приклад, у якому невідомий множник. а) □ + 7 = 28;б) 7 ■ □ = 28;в) 35 - □ = 28. 6) Не обчислюючи, порівняй вирази. 7 ■ 4 □ 4 ■ 8 а) >;б)= ; в)<. 7) Братові 7 років, а сестра — у три рази старше. Скільки років сестрі? а) 21;б)10; в)17. 8) Щоб перестилати підлогу, привезли 42 соснових дошки, а дубових — у 7 разів менше. Скільки всього дощок привезли? а) 42 : 7;б)42 : 7 + 42; в) 42 : 7 + 7. 9) Маса капусти 3 кг, а маса гарбуза — у 5 разів більше. На скільки кілограмів капуста легша за гарбуз? а) 3 ■ 5;б)3 + 5;в) 3 ■ 5 - 3. 10)Котру годину показує годинник? а) 9 год 55 хв; б)8 год 55 хв; в)9 год 05 хв. 11) Маса відра із сіллю 27 кг, а маса відра зі снігом — 3 кг. У скільки разів маса відра із сіллю більша, ніж маса відра зі снігом? а) У 24;б)у9; в)у 30. 12) На спортмайданчику було 7 хлопчиків, а дівчаток — на 7 більше. у скільки разів дівчаток було більше? а) (7 + 7) : 7; б) 7 + 7 : 7; в) 7 ■ 7 - 7. 2 варіант 1)Знайди правильний варіант значення виразу. (32 - 20) : 6 а)2;б)4;в)6. 2) Встав пропущене число: 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 7 ■ Ц. а) 5; б)6; в)7. 3) Знайди і підкресли «зайве» число. 7; 14; 21; 28; 35; 42; 49; 54; 56; 63 4) У якому прикладі припустилися помилки? а) 17 + 3 ■ 6 = 35;б) 54 + 4 ■ 9 = 100; в) 80 - 16 : 4 = 76. 5) Розв’яжи приклад, у якому невідомий від’ємник. а) □ + 7 = 28;б) 7 - □ = 28; в)35 - □ = 28. 6) не обчислюючи, порівняй вирази. 7 ■ 8 □ 8 ■ 6 а) >;б)=;в) <. 7) На лугу паслися 7 корів, а овець — у 5 разів більше. Скільки овець паслися на лугу? а) 35; б)12; в) 42. 8) У саду росте 48 яблунь, а груш — у 6 разів менше. Скільки всього дерев у саду? а) 48 : 6 + 6; б) 48 : 6;в) 48 : 6 + 48. 9) З автобуса вийшли 27 пасажирів, а залишилося в 3 рази менше. На скільки більше пасажирів вийшло, ніж залишилося? а) 27 - 27 : 3; б) 27 : 3;в) 27- 3. 10)Котру годину показує годинник? а) 10 год 10 хв;б) 10 год 50 хв;в) 11 год 50 хв. 11) Батькові 36 років, а синові 6 років. У скільки разів син молодший за батька? а)У 30;б)у 6; в) у 42. 12) Мама спекла 28 пиріжків. Під час сніданку сім’я з’їла 7 пиріжків. у скільки разів менше пиріжків з’їли, ніж залишилося? а)28 - (28 - 7); б) (28 - 7) : 7;в)28- 28 : 7. 5 Самоперевірка V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яке завдання на сьогоднішньому уроці виявилося для вас складним? | |
| |
Переглядів: 2151 | |
Безпека на відпочинку |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
Дещо з історії |
Конструювання меблів із сірникових коробок |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Всього коментарів: 0 | |