💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Задача на дві дії. Ламана лінія

УРОК 62

Тема: Задача на дві дії. Ламана лінія

Мета: вчити розв'язувати задачі на дві дії, формувати обчислювальні навички; ознайомити з поняттями ламана лінія, ланки ламаної лінії, використовуючи взяті з повсякденного життя приклади ламаних ліній; вчити бачити ламані лінії у навколишніх предметах; розвивати увагу, спостережливість, уміння аналізувати й зіставляти; сприяти вихованню ініціативності, допитливості та інтересу до предмета.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

— Один-два! Один-два!

Починать урок пора!

Слухайте уважно,

Працюйте старанно!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1Усна лічба. Розв'язування віршованих задач (роботаз числовим віялом)

 • За те, що я пас на полянці зозульок,

Отримав я кілька повітряних кульок.

Найкращу я другу відніс,

А дві загубив, як тікав я від кіз.

Три кульки віддав у подарунок вужу,

Чотири сховав, а де не скажу.

То скільки отримав я кульок

За те, що попас на полянці зозульок? (10)

 • Десять ялинок у лісі росли,

В школу на свято одну привезли.

Скільки ялинок лишилося там?

Добре подумаєш, скажеш це сам. (9)

 • Дружно мурахи живуть

1 без справи не снують.

Дві несуть травинку,

Дві несуть билинку,

Три несуть голки,

Скільки їх скажи? (7)

 • 3 ромашки — жовтоокі,

2 веселих волошки Подарували мамі діти.

Скільки ж квітів у букеті? (5)

• Чапля по воді крокувала Жабенят собі шукала.

 Двоє сховалися в траві,

 Шестеро під купиною.

Скільки жабенят всього заховалось від чаплі? (5)

 2 Повторення переставного закону додавання. Складання прикладів на віднімання

із прикладів на додавання

 Перший стовпчик — з коментуванням; другий — самостійно.

6 + 4 = 103 + 5

4 + 6 = 108 + 1

10 - 4 = 67 + 2

10 - 6 = 4

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Вступна бесіда

Учитель прикріплює на дошку малюнок чоловічка.

— Є така жартівна дитяча пісенька:

Точка, точка, кома,

 Мінус, мордочка крива,

Палиця, палиця, огірочок —

 От і вийшов чоловічок.

— Придумайте ім’я чоловічку.

— Які геометричні назви, знайомі вам, ви почули в цій пісеньці? (Точка, крива)

— Покажіть на малюнку криві лінії. Які вони? (Замкнені)

— Які ще лінії зображені на малюнку? (Прямі)

— Покажіть їх.

— Сьогодні ми ознайомимося з новою лінією. Ви дізнаєтесь, як називається ця лінія і її частини. Навчитеся її креслити.

— Якось чоловічок прийшов на геометричну галявину рано-вранці. Сонечко світило яскраво-яскраво, і чоловічкові захотілося побігати й пострибати. Він розбігся, щоб стрибнути, але об щось спіткнувся й упав. Розсерджене маля побачило в себе під ногами палицю. Вона була зламана у двох місцях. «От шкідлива яка», — сказав чоловічок і розмахнувся, щоб кинути палицю вбік. «Почекай, не квапся, — почуло маля каркання ворона, — розглянь палицю уважніше». І ви, діти, розгляньте палицю. Що ви можете про неї сказати? (Вислуховуються відповіді дітей.)

— Вона схожа на пряму лінію? На криву? (Ні. Вона не ціла, а зламана.)

— Молодці, ви майже назвали нову лінію. Вона правильно називається ламана.

На дошці — малюнок:

— Із чого складається ламана палиця? (Зі шматочків)

— Як можна назвати ці шматочки? (Відрізки, тому що в кожного шматочка є початок і кінець.)

— Ці відрізки з’єднано один з одним, як вагончики в потязі: кінець одного є початком іншого.

Висновок. Ламана лінія — лінія, що складається із двох і більше відрізків, які не лежать на одній прямій. Кінець першого відрізка є початком другого, кінець другого — початком третього. Ці відрізки називаються ланками.

— Скільки ланок у ламаної палиці? (3)

— Ламані лінії бувають різними.

 ● Практичне завдання

— Розташуйте шматочки ламаної палиці по-іншому.

— Що у вас вийшло? (Інша ламана лінія)

— А тепер знайдемо приклади ламаних ліній у навколишніх предметах.

— Що таке ламана? Із чого складається ламана лінія?

— У вас ламані палиці, а в мене пряма. Як ви вважаєте, яка палиця довша: моя чи ваша? Як перевірити? (Випрямити й прикласти одну до одної.) Перевіримо!

— Ваші ламані палички складаються із трьох ланок. Як ви гадаєте, чи однакові вони завдовжки? Як дізнатися, у кого ламана паличка довша? Порівняйте.

 2 Зображення ламаної лінії в зошиті

Учитель креслить на дошці ламані лінії.

— Скільки ланок має ламана лінія ліворуч?

— Скільки ланок має ламана лінія праворуч?

— Накресліть ламану лінію, що складається із трьох ланок.

 ● Фізкульхвилинка

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Робота над текстовою задачею

Мама купила 3 кг моркви, 4 кг картоплі і 2 кг груш. Чого менше купила мама — овочів чи фруктів? На скільки кілограмів менше?

— Скільки моркви купила мама? Скільки картоплі? Скільки груш?

— Скільки всього овочів купила мама? Як дізналися?

3 + 4 = 7 (кг)

— Чого менше купила мама? (Фруктів)

— На скільки кілограмів менше? (На 5 кг)

— Як дізналися?

7 - 2 = 5 (кг)

2 Розв'язування задачі у дві дії

Учитель записує коротку умову задачі на дошці.

 У клітинку — 3 зошитівІ І ?

 У лінію — ?, на 7 зошитів більше ' )

— Задача містить два питання.

Перше: скільки зошитів у лінію?

Друге: скільки всього зошитів купила дівчинка?

Отже, у задачі 2 дії.

— Як дізнатися, скільки було зошитів у лінію?

3 + 7 = 10 (з.)

— Як дізнатися, скільки всього було зошитів?

10 + 3 = 13 (з.)

— Запишіть розв’язання у зошиті.

 ● Пальчикова гімнастика

Ми писали, ми трудились, (Стискання пальців рук.)

Наші пальчики втомились, (Струшування кистями рук.)

А щоб гарно написати,(Колові рухи кистями рук.)

Треба пальці розім’яти.

Раз, два, три, чотири, п’ять —(Вправи для розминання кистей рук.)

Будем знову ми писать.

Відпочивши дружно, враз Приступив до праці клас.

3 Робота з іменованими числами

 11 см = 1 дм 1 см19см = О дмО см

 17 см = О дм О см13см = О дмО см

 14 см = О дм О см20см = О дмЦ см

 4 Хвилинка каліграфії. Конкурс «красунь»

 — Запишіть усі числа від 7 до 20.

 5 Гра «Хто швидше?»

V. Підсумок уроку. Рефлексія

 — Згадайте казку, яку я розповіла вам на початку уроку. Завдяки кому ми ознайомилися з новою геометричною фігурою?

 — Чи хочете ви навчитися малювати цього чоловічка?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2830 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина сприймає інформацію
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар»
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]