УРОК 62 Тема: Задача на дві дії. Ламана лініяМета: вчити розв'язувати задачі на дві дії, формувати обчислювальні навички; ознайомити з поняттями ламана лінія, ланки ламаної лінії, використовуючи взяті з повсякденного життя приклади ламаних ліній; вчити бачити ламані лінії у навколишніх предметах; розвивати увагу, спостережливість, уміння аналізувати й зіставляти; сприяти вихованню ініціативності, допитливості та інтересу до предмета. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Один-два! Один-два! Починать урок пора! Слухайте уважно, Працюйте старанно! II. Повторення вивченого матеріалу 1Усна лічба. Розв'язування віршованих задач (роботаз числовим віялом) • За те, що я пас на полянці зозульок, Отримав я кілька повітряних кульок. Найкращу я другу відніс, А дві загубив, як тікав я від кіз. Три кульки віддав у подарунок вужу, Чотири сховав, а де не скажу. То скільки отримав я кульок За те, що попас на полянці зозульок? (10) • Десять ялинок у лісі росли, В школу на свято одну привезли. Скільки ялинок лишилося там? Добре подумаєш, скажеш це сам. (9) • Дружно мурахи живуть 1 без справи не снують. Дві несуть травинку, Дві несуть билинку, Три несуть голки, Скільки їх скажи? (7) • 3 ромашки — жовтоокі, 2 веселих волошки Подарували мамі діти. Скільки ж квітів у букеті? (5) • Чапля по воді крокувала Жабенят собі шукала. Двоє сховалися в траві, Шестеро під купиною. Скільки жабенят всього заховалось від чаплі? (5) 2 Повторення переставного закону додавання. Складання прикладів на віднімання із прикладів на додавання Перший стовпчик — з коментуванням; другий — самостійно. 6 + 4 = 103 + 5 4 + 6 = 108 + 1 10 - 4 = 67 + 2 10 - 6 = 4 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Вступна бесіда Учитель прикріплює на дошку малюнок чоловічка. — Є така жартівна дитяча пісенька: Точка, точка, кома, Мінус, мордочка крива, Палиця, палиця, огірочок — От і вийшов чоловічок. — Придумайте ім’я чоловічку. — Які геометричні назви, знайомі вам, ви почули в цій пісеньці? (Точка, крива) — Покажіть на малюнку криві лінії. Які вони? (Замкнені) — Які ще лінії зображені на малюнку? (Прямі) — Покажіть їх. — Сьогодні ми ознайомимося з новою лінією. Ви дізнаєтесь, як називається ця лінія і її частини. Навчитеся її креслити. — Якось чоловічок прийшов на геометричну галявину рано-вранці. Сонечко світило яскраво-яскраво, і чоловічкові захотілося побігати й пострибати. Він розбігся, щоб стрибнути, але об щось спіткнувся й упав. Розсерджене маля побачило в себе під ногами палицю. Вона була зламана у двох місцях. «От шкідлива яка», — сказав чоловічок і розмахнувся, щоб кинути палицю вбік. «Почекай, не квапся, — почуло маля каркання ворона, — розглянь палицю уважніше». І ви, діти, розгляньте палицю. Що ви можете про неї сказати? (Вислуховуються відповіді дітей.) — Вона схожа на пряму лінію? На криву? (Ні. Вона не ціла, а зламана.) — Молодці, ви майже назвали нову лінію. Вона правильно називається ламана. На дошці — малюнок: — Із чого складається ламана палиця? (Зі шматочків) — Як можна назвати ці шматочки? (Відрізки, тому що в кожного шматочка є початок і кінець.) — Ці відрізки з’єднано один з одним, як вагончики в потязі: кінець одного є початком іншого. Висновок. Ламана лінія — лінія, що складається із двох і більше відрізків, які не лежать на одній прямій. Кінець першого відрізка є початком другого, кінець другого — початком третього. Ці відрізки називаються ланками. — Скільки ланок у ламаної палиці? (3) — Ламані лінії бувають різними. ● Практичне завдання — Розташуйте шматочки ламаної палиці по-іншому. — Що у вас вийшло? (Інша ламана лінія) — А тепер знайдемо приклади ламаних ліній у навколишніх предметах. — Що таке ламана? Із чого складається ламана лінія? — У вас ламані палиці, а в мене пряма. Як ви вважаєте, яка палиця довша: моя чи ваша? Як перевірити? (Випрямити й прикласти одну до одної.) Перевіримо! — Ваші ламані палички складаються із трьох ланок. Як ви гадаєте, чи однакові вони завдовжки? Як дізнатися, у кого ламана паличка довша? Порівняйте. 2 Зображення ламаної лінії в зошиті Учитель креслить на дошці ламані лінії. — Скільки ланок має ламана лінія ліворуч? — Скільки ланок має ламана лінія праворуч? — Накресліть ламану лінію, що складається із трьох ланок. ● Фізкульхвилинка IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота над текстовою задачею Мама купила 3 кг моркви, 4 кг картоплі і 2 кг груш. Чого менше купила мама — овочів чи фруктів? На скільки кілограмів менше? — Скільки моркви купила мама? Скільки картоплі? Скільки груш? — Скільки всього овочів купила мама? Як дізналися? 3 + 4 = 7 (кг) — Чого менше купила мама? (Фруктів) — На скільки кілограмів менше? (На 5 кг) — Як дізналися? 7 - 2 = 5 (кг) 2 Розв'язування задачі у дві дії Учитель записує коротку умову задачі на дошці. У клітинку — 3 зошитівІ І ? У лінію — ?, на 7 зошитів більше ' ) — Задача містить два питання. Перше: скільки зошитів у лінію? Друге: скільки всього зошитів купила дівчинка? Отже, у задачі 2 дії. — Як дізнатися, скільки було зошитів у лінію? 3 + 7 = 10 (з.) — Як дізнатися, скільки всього було зошитів? 10 + 3 = 13 (з.) — Запишіть розв’язання у зошиті. ● Пальчикова гімнастика Ми писали, ми трудились, (Стискання пальців рук.) Наші пальчики втомились, (Струшування кистями рук.) А щоб гарно написати,(Колові рухи кистями рук.) Треба пальці розім’яти. Раз, два, три, чотири, п’ять —(Вправи для розминання кистей рук.) Будем знову ми писать. Відпочивши дружно, враз Приступив до праці клас. 3 Робота з іменованими числами 11 см = 1 дм 1 см19см = О дмО см 17 см = О дм О см13см = О дмО см 14 см = О дм О см20см = О дмЦ см 4 Хвилинка каліграфії. Конкурс «красунь» — Запишіть усі числа від 7 до 20. 5 Гра «Хто швидше?» V. Підсумок уроку. Рефлексія — Згадайте казку, яку я розповіла вам на початку уроку. Завдяки кому ми ознайомилися з новою геометричною фігурою? — Чи хочете ви навчитися малювати цього чоловічка? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2830 | |
Як людина сприймає інформацію |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Всього коментарів: 0 | |