Урок 98 Тема: Розв'язування задач і прикладів, що містять множення числа 7. Складання виразів та знаходження їх значеньМета: формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного множення і ділення; вдосконалювати обчислювальні навички, мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Бесіда. — Хто з вас ходив у ліс по гриби? Ос*Р —Які їстівні гриби вам відомі? (Білий гриб, сироїжки, маслюки, рижики, підберезники, підосичники, опеньки, лисички) — Чим небезпечні отруйні гриби? — Ми сьогодні на нашій математичній галявинці теж збиратимемо гриби. а щоб у ваш козуб не потрапили мухомори, поганки або несправжні опеньки, збирайте лише ті грибки, на яких написані відповіді таблиці множення числа 7. 2) Гра «Досвідчений грибник». На дошці розташовані «грибки», учні знімають їстівні гриби з правильною відповіддю, називають приклад, якому відповідає відповідь, і кладуть грибок у козуб. Для контролю: в козубі має бути 10 грибків. 2 Завдання для опитування 1) Розв’язування кругових прикладів. — Як знайти невідомий від’ємник? 3) Розв’язування задачі. У саду працювали 18 хлопчиків і 6 дівчаток. — У скільки разів хлопчиків було більше, ніж дівчаток? — У скільки разів дівчаток було менше, ніж хлопчиків? — На скільки хлопчиків було більше, ніж дівчаток? — На скільки дівчаток було менше, ніж хлопчиків? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми удосконалюватимемо вміння складати вирази і знаходити їх значення; розвиватимемо вміння застосовувати знання таблиць множення і ділення на практиці. На дошці — таблиця «їстівні і отруйні гриби». 30 - 3 ■ 9 6 ■ 9 - 6 2) Приклади з «віконечками». 86 - □ = 4954-□=37 IV. Розвиток математичних знань 1 Складання числових виразів — Знайдіть значення виразу к : 6, якщо к набуває таких значень: 18; 24; 42; 54. Якщо к = 18, то к : 6 = 18 : 6 = 3 — коментує вчитель. Інші вирази коментують учні. 2 Робота з нерівностями і рівністю 5 ■ 6 > 5 ■ □ 7■ 4 < 7 ■ □6■ 6 + 6 = 6 ■ □ Учні по черзі пояснюють, які числа можна поставити у «віконця» без виконання обчислень. Учитель звертає увагу на те, що перша і друга нерівності мають по декілька значень, а рівність має тільки одне конкретне значення. 3 Розв'язування задач 1) У парку посадили 12 беріз і 33 клени в 5 рядів порівну. Скільки дерев посадили в кожному ряду? Скільки ще треба посадити дерев, щоб вийшло 8 таких рядів? 2) Тато купив 2 кг моркви, а капусти — у 7 разів більше. Скільки всього кілограмів овочів купив тато? 3) У їдальні витратили 48 кг картоплі, моркви — у 6 разів менше, ніж картоплі, а буряка — у 2 рази менше, ніж моркви. Скільки кілограмів буряка витратили? ► Фізкультхвилинка 4) Столяр має виготовити одну рамку за 50 хв, а він виготовляє її за 43 хв. Скільки хвилин зекономить столяр, зробивши 9 рамок? а)Аналіз задачі. Складання схеми розв’язання. б)Самостійний запис розв’язання одним зі способів. — Яким зі способів можна назвати раціональним? 4 Складання виразів та знаходження їх значень Числа і вирази (17+13)і 6 7 і (12 - 7) 7 ■ 4 і 32 : 4 Знайтичасткудобутокрізницю 5 Офтальмологічна пауза 6 Назвіть значення кожного виразу 7 Розв’язування логічних завдань Василько з’їв на дві пампушки більше Миколки і на дві пампушки менше Олі. Разом вони з’їли 12 пампушок. Скільки з’їв кожен? Розв’язання 1) Скільки з’їли б діти, якби Василько з’їв стільки, скільки Ми-колка? 12 - 2 = 10 2) На скільки Оля з’їла більше Миколки? 2 + 2 = 4 3) Скільки з’їли б діти, якби і Оля, і Василько з’їли кожний стільки, скільки Миколка? 10 - 4 = 6 4) Скільки з’їв Миколка? 6 : 3 = 2 і так далі. Відповідь: 2; 4 і 6. V. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2317 | |
Жива і нежива природа |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Що може комп’ютер |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |