Водойми рідного краю

Урок 46

Тема. Водойми рідного краю

Мета: дати учням поняття про водойми рідного краю; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Знайдіть зайве слово.

Річка, гора, океан, озеро, струмок, море, ставок.

— Якою назвою можна об'єднати решту слів?

— Тема нашого уроку — «Водойми рідного краю».

— Що належить до водойм?

— Яких з цих водойм немає в нашому краї?

— Яка із цих водойм найменша, а яка — найбільша?

III. Вивчення нового матеріалу

1 Розповідь про водойми рідного краю

— Які водойми є в нашому краї, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки.

• Дзюркочу серед лісу я,

Холодне, гомінке.

Ще здалеку по пісеньці

Впізнаєте мене. (Джерело)

• Серед села

Стоїть бочка немала. (Криниця)

• Навкруги вода,

А з питвом біда. (Море)

• Стоїть корито,

Повне налито. (Ставок)

Рідний край 201

• Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукави має. (Річка)

— Річок на світі багато, і всі вони різні. Але майже кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в річки.

З малих річечок утворюються великі річки. Вони вбирають у себе підземні води й опади.

— Чим живляться річки?

— Чому вони не переповнюються і не заливають сушу?

— Які річки нашого краю ви знаєте?

— Які озера нашого краю вам відомі?

2 Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Розповідь учителя про значення водойм рідного краю

— Яке значення в природі та в житті людини мають водойми?

Водойма — це місце відпочинку людей.

Водойма — це будинок для рослин і тварин.

Люди беруть із водойм воду для питва і приготування їжі.

З водойм беруть воду для господарських потреб.

По воді перевозять вантажі.

Воду для роботи беруть заводи і фабрики.

2 Гра «Розшифруй!»

— Назви рослин і тварин водойм сховалися. Знайдіть їх та обведіть.

Ю Р А К П Д Б й К Л А Т А Т Т Я

О Ч Е Р Е Т Е В О Д О М І Р К А

Б А Р Р О Г І З Г Г Р Е А Б А

Р и Б А Р Я С К А Ц Е Ш З ї У

3 Гра «Відгадай»

— Відгадайте, про яку водойму написала дівчинка.

Далеко внизу, оточене віковими ялинами, виблискує воно, кругле, немов чаша. Воно незвичайне не лише формою, але понад усе кольором води. Зеленувато-блакитна вона дійсно нагадує собою колір морської хвилі. Повітря, просочене ароматом, настільки чисте, що, здається, їм неможливо надихатися. (Озеро)

4 Читання пам'ятки

Пам'ятайте! Водойма — це не просто вода. Це дім, у якому мешкають різні незвичайні істоти. їм необхідний дім, і вони йому потрібні.

Слід оберігати водойми від забруднення, будувати очисні споруди, саджати на берегах водойм дерева, що зміцнюватимуть береги; розчищати джерела; виготовляти та розміщувати на берегах водойм заборонні знаки, роз'яснювальні написи.

5 Виконання малюнка

— Намалюйте заборонні знаки щодо поведінки біля водойм.

6 Гра «Так чи ні»

— Чи правильне твердження, що наш край — це край озер і річок?

— У нашому краї є річки, що не замерзають?

— Водойми потребують охорони?

— Чиста вода необхідна тільки людині?

— Водойма приховує небезпеку?

— Люди заподіюють багато шкоди водоймам та їх мешканцям?

V. Підсумок уроку

— Що належить до водойм?

— Які водойми є в нашому краї?

— Яке значення в природі та в житті людини мають водойми?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 11294 | Рейтинг: 1.7/3
Ми — українці
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
В гостях у Ганнусі
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]