Урок 46 Тема. Водойми рідного краюМета: дати учням поняття про водойми рідного краю; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Знайдіть зайве слово. Річка, гора, океан, озеро, струмок, море, ставок. — Якою назвою можна об'єднати решту слів? — Тема нашого уроку — «Водойми рідного краю». — Що належить до водойм? — Яких з цих водойм немає в нашому краї? — Яка із цих водойм найменша, а яка — найбільша? III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь про водойми рідного краю — Які водойми є в нашому краї, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки. • Дзюркочу серед лісу я, Холодне, гомінке. Ще здалеку по пісеньці Впізнаєте мене. (Джерело) • Серед села Стоїть бочка немала. (Криниця) • Навкруги вода, А з питвом біда. (Море) • Стоїть корито, Повне налито. (Ставок) Рідний край 201 • Без ніг, а біжить, Без рук, а рукави має. (Річка) — Річок на світі багато, і всі вони різні. Але майже кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в річки. З малих річечок утворюються великі річки. Вони вбирають у себе підземні води й опади. — Чим живляться річки? — Чому вони не переповнюються і не заливають сушу? — Які річки нашого краю ви знаєте? — Які озера нашого краю вам відомі? 2 Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Розповідь учителя про значення водойм рідного краю — Яке значення в природі та в житті людини мають водойми? Водойма — це місце відпочинку людей. Водойма — це будинок для рослин і тварин. Люди беруть із водойм воду для питва і приготування їжі. З водойм беруть воду для господарських потреб. По воді перевозять вантажі. Воду для роботи беруть заводи і фабрики. 2 Гра «Розшифруй!» — Назви рослин і тварин водойм сховалися. Знайдіть їх та обведіть. Ю Р А К П Д Б й К Л А Т А Т Т Я О Ч Е Р Е Т Е В О Д О М І Р К А Б А Р Р О Г І З Г Г Р Е А Б А Р и Б А Р Я С К А Ц Е Ш З ї У 3 Гра «Відгадай» — Відгадайте, про яку водойму написала дівчинка. Далеко внизу, оточене віковими ялинами, виблискує воно, кругле, немов чаша. Воно незвичайне не лише формою, але понад усе кольором води. Зеленувато-блакитна вона дійсно нагадує собою колір морської хвилі. Повітря, просочене ароматом, настільки чисте, що, здається, їм неможливо надихатися. (Озеро) 4 Читання пам'ятки Пам'ятайте! Водойма — це не просто вода. Це дім, у якому мешкають різні незвичайні істоти. їм необхідний дім, і вони йому потрібні. Слід оберігати водойми від забруднення, будувати очисні споруди, саджати на берегах водойм дерева, що зміцнюватимуть береги; розчищати джерела; виготовляти та розміщувати на берегах водойм заборонні знаки, роз'яснювальні написи. 5 Виконання малюнка — Намалюйте заборонні знаки щодо поведінки біля водойм. 6 Гра «Так чи ні» — Чи правильне твердження, що наш край — це край озер і річок? — У нашому краї є річки, що не замерзають? — Водойми потребують охорони? — Чиста вода необхідна тільки людині? — Водойма приховує небезпеку? — Люди заподіюють багато шкоди водоймам та їх мешканцям? V. Підсумок уроку — Що належить до водойм? — Які водойми є в нашому краї? — Яке значення в природі та в житті людини мають водойми? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 11350 | |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Всього коментарів: 0 | |