Урок 96 Тема: Таблиця множення числа 7. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій форміМета: ознайомити учнів із таблицею множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність. Хід Уроку 54 : 6 + 35 : 5 =6 ■ (41- 32) = 6■10 - 4 ■ 9=6 ■ (30- 24) 48 : 6 + 32 : 4 =(60 - 51) : 3= 6 ■ 5 - 54 : 6 = II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Завдання «Казкове». — Знайшовши значення виразу, ви дізнаєтеся ім’я героя улюбленої казки. (Чіполліно) н 6 ■ 3 П 6 ■ 7 І 5 ■ 6 О 2 ■ 6 ч 6 ■ 9 л 4 ■ 6 54 30 42 12 24 24 30 18 12 2)Математичний «ланцюжок». (100) 2 Завдання для опитування 1) 1 год = | | |хв1доба = | | |год 2) Розв’язування задачі (за малюнком). — Порівняйте кількість м’ячів (4 великих і 8 маленьких). — На скільки великих м’ячів менше, ніж маленьких? — У скільки разів більших м’ячів менше, ніж маленьких? 3) У спортзалі 10 малих м’ячів, це на 3 більше, ніж великих. Скільки великих м’ячів у спортзалі? 3 Індивідуальне опитування Картка № 1 1. Встав пропущені числа. 42 = □ ■ 63 ■ □ = 12 □ ■ 6 = 24□ ■ 6 = 36 2. Розв’яжи задачу. Вартість зошита 6 грн, а аль-бома 12 грн. У скільки разів вартість зошита менше, ніж альбома? Картка № 2 1. Встав пропущені числа. 27 = 3 ■ □3 ■ □ = 18 □ ■ 6 = 48□ ■ 6 = 30 2. Розв’яжи задачу. Вартість альбома 12 грн, а зошита — 6 грн. У скільки разів вартість альбома більше, ніж зошита? III. Повідомлення теми і мети уроку — Здавна число 7 уважали священним і щасливим числом. Згадайте, у назвах яких казок згадано число 7. («Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Казка про мертву царівну і сім богатирів») — Поясніть значення прислів’їв. • Сім разів відміряй, один — відріж. • Семеро одного не чекають. — Ми теж на уроці працюватимемо з числом 7: ознайомимося з таблицею множення числа 7; розв’язуватимемо задачі і приклади, удосконалюючи обчислювальні навички з числом 7. IV.Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота 1) Додайте числа, а потім замініть додавання множенням. 6 + 6 + 6 + 6 = 6 ■ 4 = 24 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 7 ■ 9 = 63 2) 7 ■ 9 = 63. — Що показує множник 7? 9? 2 Робота за таблицею множення числа 7 7 + 77 2 = 14 7 + 7 + 77 3 = 21 7 + 7 + 7 + 77 4 = 28 7 + 7 + 7 + 7 + 77 5 = 35 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 6 = 42 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 7 = 49 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 8 = 56 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 9 = 63 — Яким способом складена таблиця? Висновок. Кожен наступний приклад має відповідь, яка більша за попередню на 7. 3 Первинне закріплення 2 3 4 5 6 7 00 9 — Користуючись таблицею, дайте правильні відповіді. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Самостійна робота — Знайдіть значення виразів. 7 ■ 3 + 2150- 7 ■ 4 7 ■ 4 + 7 ■ 6 21: 3 ■ 6 7 ■ 8 - 3045+ 7 ■ 5 (35 - 28) ■ 107 ■ (6 : 2) 2 Робота над задачами 1) Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка? 2) У дитячий садок привезли 40 кг яблук, що на 8 кг менше, ніж груш. Скільки привезли груш? 3 Складання прикладів на знаходження від'ємника — З кожного прикладу на віднімання складіть інший приклад на віднімання. 11 - 8 = 3 25 - 6 = 1985- 25 = 60 Зразок. 14 - 5 = 9; 14 - 9 = 5. — Що дістанемо, коли від зменшуваного віднімемо різницю? 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) У коробці лежить 15 кульок: чорних, білих і червоних. Червоних кульок у 7 разів більше, ніж білих. Скільки в коробці чорних кульок? Розв’язання. Білих кульок не може бути більше однієї, оскільки якби їх було хоч би 2, то червоних кульок було б не менше 14, а кульок всього 15. Отже, біла кулька всього одна, а червоних — у сім разів більше, тобто сім. Чорних кульок 15 - (1 ■ 7) = 7. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Назвіть тільки ті випадки множення, з якими ви ознайомилися сьогодні. 7 ■ 7 7■ 8 7■ 9 — Чому ви не назвали приклади 7 ■ 6; 7 ■ 5...? Обґрунтуйте. | |
| |
Переглядів: 3401 | |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
З чого все почалося |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Всього коментарів: 0 | |