💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця множення числа 7. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі

Урок 96

Тема: Таблиця множення числа 7. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі

Мета: ознайомити учнів із таблицею множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.

Хід Уроку

 54 : 6 + 35 : 5 =6 ■ (41- 32) =

 6■10 - 4 ■ 9=6 ■ (30- 24)

 48 : 6 + 32 : 4 =(60 - 51) : 3=

 6 ■ 5 - 54 : 6 =

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1)Завдання «Казкове».

— Знайшовши значення виразу, ви дізнаєтеся ім’я героя улюбленої казки. (Чіполліно)

н 6 ■ 3

П 6 ■ 7

І 5 ■ 6

О 2 ■ 6

ч 6 ■ 9

л 4 ■ 6

54 30 42 12 24 24 30 18 12

2)Математичний «ланцюжок».

 (100)

 2 Завдання для опитування

1) 1 год = | | |хв1доба = | | |год

2) Розв’язування задачі (за малюнком).

— Порівняйте кількість м’ячів (4 великих і 8 маленьких).

— На скільки великих м’ячів менше, ніж маленьких?

— У скільки разів більших м’ячів менше, ніж маленьких?

3) У спортзалі 10 малих м’ячів, це на 3 більше, ніж великих. Скільки великих м’ячів у спортзалі?

 3 Індивідуальне опитування

Картка № 1

1. Встав пропущені числа.

42 = □ ■ 63 ■ □ = 12

□ ■ 6 = 24□ ■ 6 = 36

2. Розв’яжи задачу.

Вартість зошита 6 грн, а аль-бома 12 грн. У скільки разів вартість зошита менше, ніж альбома?

Картка № 2

1. Встав пропущені числа.

27 = 3 ■ □3 ■ □ = 18

□ ■ 6 = 48□ ■ 6 = 30

2. Розв’яжи задачу.

Вартість альбома 12 грн, а зошита — 6 грн. У скільки разів вартість альбома більше, ніж зошита?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Здавна число 7 уважали священним і щасливим числом. Згадайте, у назвах яких казок згадано число 7. («Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Казка про мертву царівну і сім богатирів»)

— Поясніть значення прислів’їв.

 • Сім разів відміряй, один — відріж.

 • Семеро одного не чекають.

— Ми теж на уроці працюватимемо з числом 7: ознайомимося з таблицею множення числа 7; розв’язуватимемо задачі і приклади, удосконалюючи обчислювальні навички з числом 7.

IV.Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

1) Додайте числа, а потім замініть додавання множенням.

6 + 6 + 6 + 6 = 6 ■ 4 = 24

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 7 ■ 9 = 63

2) 7 ■ 9 = 63.

— Що показує множник 7? 9?

 2 Робота за таблицею множення числа 7

7 + 77 2 = 14

7 + 7 + 77 3 = 21

7 + 7 + 7 + 77 4 = 28

7 + 7 + 7 + 7 + 77 5 = 35

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 6 = 42

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 7 = 49

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 8 = 56

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 9 = 63

— Яким способом складена таблиця?

Висновок. Кожен наступний приклад має відповідь, яка більша за попередню на 7.

 3 Первинне закріплення

2 3 4 5 6 7 00 9

— Користуючись таблицею, дайте правильні відповіді. Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Самостійна робота

— Знайдіть значення виразів.

7 ■ 3 + 2150- 7 ■ 4 7 ■ 4 + 7 ■ 6 21: 3 ■ 6

7 ■ 8 - 3045+ 7 ■ 5 (35 - 28) ■ 107 ■ (6 : 2)

 2 Робота над задачами

1) Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка?

2) У дитячий садок привезли 40 кг яблук, що на 8 кг менше, ніж груш. Скільки привезли груш?

 3 Складання прикладів на знаходження від'ємника

— З кожного прикладу на віднімання складіть інший приклад на віднімання.

11 - 8 = 3 25 - 6 = 1985- 25 = 60

Зразок. 14 - 5 = 9; 14 - 9 = 5.

— Що дістанемо, коли від зменшуваного віднімемо різницю?

 4 Офтальмологічна пауза

 5 Розв’язування логічних завдань

1) У коробці лежить 15 кульок: чорних, білих і червоних. Червоних кульок у 7 разів більше, ніж білих. Скільки в коробці чорних кульок?

Розв’язання. Білих кульок не може бути більше однієї, оскільки якби їх було хоч би 2, то червоних кульок було б не менше 14, а кульок всього 15. Отже, біла кулька всього одна, а червоних — у сім разів більше, тобто сім. Чорних кульок 15 - (1 ■ 7) = 7.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Назвіть тільки ті випадки множення, з якими ви ознайомилися сьогодні.

7 ■ 7 7■ 8 7■ 9

— Чому ви не назвали приклади 7 ■ 6; 7 ■ 5...? Обґрунтуйте.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 3401 | Рейтинг: 0.0/0
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
З чого все почалося
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]