💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Кратне порівняння чисел. Знаходження значень виразів та розв'язування задач на дві дії

Урок 94

Тема: Кратне порівняння чисел. Знаходження значень виразів та розв'язування задач на дві дії

Мета: ознайомити учнів з кратним порівнянням чисел; сформувати розуміння різниці між відношеннями «на... менше» і «в... разів менше»; формувати вміння розв'язувати приклади і задачі на засвоєння табличного множення і ділення; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 Усна лічба

1) Гра «Альпіністи».

 • Зменшити в 3 рази числа: 6; 15; 27.

 • Збільшити в 6 разів числа: 2; 4; 6.

 • Зменшити на 7 числа: 70; 83; 14.

 • Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.

 • Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.

3)Розв’язування задач.

 • На 3 однакових аркушах 24 малюнки. Скільки малюнків на одному аркуші?

 • У 4 однакових пляшках 8 л квасу. Скільки квасу в одній пляшці?

 • У 5 ящиках 50 кг слив. Скільки кілограмів слив в одному ящику?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порівнянням величин, працюватимемо над виразами, розв’язуватимемо задачі на дві дії.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Пояснення

 На одній тарілці 2 яблука, а на другій — 6: 3 по 2.

На першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій.

Висновок. Щоб дізнатися, у скільки разів одне число менше або більше іншого, необхідно більше число поділити на менше.

 2 Практична робота на різницеве порівняння

На партах в учнів — дві смужки паперу: синя завдовжки 12 см, червона — 3 см.

— Що потрібно зробити, щоб дізнатися, на скільки червона смужка коротша синьої?

(Виміряти довжину синьої і червоної смужок, порівняти два числа.)

 3 Практична робота на кратне порівняння

— Як дізнатися, скільки разів червона смужка поміститься в синій? (Відкладемо червону смужку на синій і порахуємо.)

— У скільки разів червона смужка коротша синьої? (4)

— У скільки разів синя смужка довша за червону? (4)

 4 Первинне закріплення

1) Робота з геометричними фігурами.

□ □□ □□□ □□□ □□□ оооооооооооооо

АААААААААААААА

— У скільки разів у кожному ряду більше синіх фігур, ніж червоних?

 Фізкультхвилинка

V. Осмислення вивченого матеріалу

 1 Робота над задачами

1)Перше число 24, а друге — 4. У скільки разів друге число менше від першого? На скільки одиниць друге число менше від першого?

— Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів 4 менше»? (Ділення)

— Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки одиниць менше»? (Віднімання)

2) Маса гуски 4 кг, а вівці — 24 кг. У скільки разів вівця важча за гуску?

— Як дізнатися, у скільки разів вівця важча за гуску? (24 : 4 = 6)

— Як дізнатися, на скільки кілограмів гуска легша за вівцю? (24 - 4 = 20)

(17 + 18) : 5 = 24 : (15 - 9) = 28 : 4 + 4 ■ 6 = (90 - 54) : 6 = (38 + 22) : 10 = (56 - 32) : 6 = 42 : (2 + 4) =36 : (21 - 17) =

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

1) Який посуд не можна наповнити? (Повний)

2) З якого посуду не можна нічого з’їсти? (З порожнього)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що вивчали на уроці?

— Що потрібно зробити, щоб дізнатися, на скільки одиниць одне число більше або менше іншого? Наведіть приклади.

— Що потрібно зробити, щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше іншого? наведіть приклади.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4157 | Рейтинг: 0.0/0
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Ліплення з пластиліну (гриби)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]