Урок 64 Тема: Таблиця ділення на 3. Складання задач за даним розв'язаннямМета: скласти і вивчити таблицю ділення на 3; працювати над засвоєнням змісту множення і ділення та взаємозв'язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення на 3 під час розв'язування прикладів і задач, складати задачі за цим розв'язанням; розвивати мислення, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до уроків математики. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Перевір себе!». Учні лічать від 1 до 40 по одному. Замість чисел, які діляться, наприклад, на 2, вони говорять: «Не скажу!» 2) Гра «По порядку». на дошці — приклади: 8 ■ 33■2 3 ■ 67■3 5 ■ 33■9 — Назвіть значення виразів у порядку зростання (чи спадання). 2 Обчислення значень виразів 57 - 13 - 28 = 50 - 14 - 26 = 50 - 15 - 27 = 50 + 14 + 26 = 50 + 15 + 27 = 7 - 0 = 8 + 0 = 12 + 0 = 0 + 13 = 28 - 9 + 14 = 74 - 6 + 17 = 81 + 15 - 16 = 3 Математичний диктант — У зошитах записуйте тільки відповіді. • Перед будинком стоїть 12 машин, а мотоциклів — на 9 менше. Скільки мотоциклів стоїть перед будинком? (3) • У театральному гуртку займаються 23 дівчинки. Це на 8 більше, ніж хлопчиків. Скільки хлопчиків у театральному гуртку? (15) • У бідоні 3 л молока. Скільки молока в двох таких бідонах? (6) • На полив городу взяли 6 пляшок води, по 2 л кожна. Скільки літрів води взяли на полив городу? (12) • В альбомі 15 листівок з кімнатними рослинами. Це на 6 більше, ніж із деревами. Скільки листівок із деревами в альбомі? (9) — Прочитайте відповіді. (3; 15; 6; 12; 9) — Нижче запишіть їх у порядку зростання. (3; 6; 9; 12; 15) — Що цікавого помітили? (Числа збільшуються на 3.) — Назвіть серед них парні числа. (6; 9) — Ланцюжком додаватимемо до 15 по 3, поки не вийде 30. 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть числа 2-го і 3-го десятків, яких немає в таблиці множення чисел 2 і 3. III. Повідомлення теми і мети уроку — Запишіть у зошиті тільки відповіді. Проблема — Хто зумів упоратися з усіма прикладами? — Чи в усіх вийшли правильні відповіді? — Хто не зміг швидко розв’язати всі приклади? Чому? (Не вистачило часу, не знаємо відповіді без таблиці ділення тощо.) — Хто спробує сформулювати мету нашого уроку? (Спробуємо скласти і вивчити таблицю ділення на 3.) IV. Вивчення нового матеріалу 1 Складання таблиць — Що нам треба згадати, щоб легше було заповнити таблицю множення і ділення на 3? (Полічити через 3) 4 ■ 2 5 ■ 3 2 ■ 3 8 : 2 14 : 2 3 ■ 7 9 : 3 18 : 6 5 ■ 3 ► Фізкультхвилинка Ритмічна гра «Лічба через 3» Об’єднавшись у пари, стоячи обличчям один до одного, діти лічать мовчки, одночасно виконуючи під рахунок рухи. Вголос вимовляється кратне того числа, через яке ведеться лічба. Називаючи кратне, діти торкаються долонями один одного (як у лічилках). У результаті синхронного виконання рухів відбувається мимовільне запам’ятовування чисел, які учні промовляють уголос. «Лічба через 3»: торкнутися руками ніг (1), плеснути у долоні (2), торкнутися один одного долонями і сказати «три», торкнутися руками ніг (4), плеснути у долоні (5), торкнутися один одного долонями і сказати «шість» і так далі). Таблиця записана на дошці. (На початку уроку вона, як і тема уроку, була закрита.) 3 3 = 9 : 3 = 3 4 =12 : 3 = 3 5 =15 : 3 = 3 6 =18 : 3 = 3 7 =21 : 3 = 3 8 =24 : 3 = 3 9 =27 : 3 = — Прочитайте вирази. — Що показує перше число у виразі? (Яке число ми беремо доданком.) — Що показує друге число? (Скільки разів ми беремо доданком число 3.) — Скільки вийде? (9) — Скільки вийде, якщо 9 : 3? (3) — Чому? Яке правило застосували? (Якщо добуток розділити на один з множників, то вийде інший множник.) Перші чотири рядки учні розв’язують із промовлянням уголос. Останні три рядки — самостійно. Перевірка — фронтально, за допомогою сигнальних карток. — Повернемося до наших прикладів і спробуємо розв’язати їх, знаючи таблицю ділення на 3. 2 Первинне закріплення 1) Розв’язування прикладів з коментуванням. — Користуючись таблицею ділення на 3, розв’яжіть приклади. 12 : 3 + 24 15 : 3 - 4 24: 3- 6 27 : 3 + 28 9 : 3 + 79 21: 3- 2 2) Розв’язування задачі. По 3 л ? бан. 18 л. V. Розвиток математичних знань 1 Поставте замість «віконечка» відповідний знак дій 27 □ 3 □7 = 17 (- -)27□3 □ 7 = 16 (: +) 27 □ 3 □7 = 31 (- +)27□3 □ 7 = 23 (+ -) 27 □ 3 □7 = 2 (: -)27□3 □ 7 = 37 (+ +) Перевірка: індивідуальна і фронтальна. Учні виходять до дошки і ставлять потрібний знак дії. Решта дітей показують сигнальні картки. 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв’язування логічних завдань На двох полицях стояло 19 книг. На кожну полицю поставили ще стільки книг, скільки було на ній. Скільки книг стало на двох полицях після цього? Розв’язання. Якщо кожен доданок помножити на одне і те саме число, то сума множитиметься на це число: а ■ с + Ь ■ с = (а + Ь) ■ с. Оскільки сума дорівнювала 19, а кожен доданок збільшили в 2 рази, то сума збільшилася у два рази і дорівнювала 19 ■ 2 = 38. Відповідь: 38 книг. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 5067 | |
Способи згинання паперу |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Що можна навчитись самому |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Незвичайний стадіон |
Всього коментарів: 0 | |