Тема. Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків. Розігрування діалогів у ситуації знайомстваМета: розповісти дітям, як правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати; формувати доброзичливе ставлення до друзів; вчити надавати допомогу однокласникам, товаришам. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видав- ництва «Ранок», зокрема плакати «Уроки ввічливості», «Про дівчаток та хлопчиків». ХіД УРОКУ Учитель. Напевно, кожен з вас у класі має друзів. Пропоную погратися у гру за такими правилами. Першим виходить бажаючий. Він має підійти до свого друга, взя- ти його за руку і вивести на середину класної кімнати. Потім той, кого вибрали, виводить на середину свого друга тощо. Таким чином усі діти мають об'єднатись у велике коло. Потім вчитель звертається до дітей: «Подивіться, яке велике у нас утворилось коло, у ньому опинились усі ми. Отже, всі ми — друзі». Діти плескають у долоні. Може статися так, що якусь дитину ніхто не вибере, тоді вчитель має взяти цю дитину і стати разом з нею в коло. Учитель. Хто такий друг? (Це близька тобі людина, яка допомагає, співчуває, ділиться тим, що у неї є, тощо.) Чи маєте ви друзів? Хто вони? Чим вони вам подобаються? Чи з'явились у вас нові друзі в школі? Вправа «Мікрофон» Скажи, хто твій друг. Наприклад: Мій друг Сашко Володарський. Розкажи, який твій друг. Уклади речення. Наприклад: Мій друг любить читати. Мій друг чесний. Робота за підручником (С. 48-49) Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівча- ток і хлопчиків. Учитель. Розгляньте малюнки. Про що спілкуються діти на кожному з них? Робота в парах. Складання діалогів. Навчання. Гра. Праця. Прогулянка. Учитель. Треба вчитися правильно вибирати друзів. Розгляньте малюнки. Що друзі роблять разом? Укладіть ре- чення. Орієнтовні відповіді З друзями добре разом вчитися. З друзями добре гратися. З друзями добре працювати. З друзями добре спілкуватися. Учитель. Іноді діти не товаришують у класі з тими, хто відріз- няється від них якимись ознаками: худі, товсті, низького зросту, косоокі тощо. Чи траплялися такі випадки у нашому класі? На- ведіть приклади. Висновок: жити треба з усіма в мирі й злагоді. Фізкультхвилинка. МЕТЕЛИКИ Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі, — Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать! Метелики з неба летять і летять. Учитель. У кожного з вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Роз- кажіть про них. Як можна познайомитися? Розігрування діалогів у ситуації знайомства. У які ігри ви граєте з друзями? Складіть речення. Наприклад: Я граю з друзями у футбол. Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Чи правильно вони чинять? Укладіть відповідні речення. Орієнтовні відповіді Сергійко допомагає Маринці піднятися на гору. Він вчиняє правильно. Тарасик підставляє Івасику підніжку. Він вчиняє неправильно. Сашко і Миколка кидають сніжками у Петрика. Вони вчиня- ють неправильно. • Данилко і Дмитрик разом несуть кошик зі сливами. Вони вчи- няють правильно. Висновок: друг тебе розуміє й допомагає. 4) Робота із загадкою. На вагах не заважиш, на базарі не купиш. (Розум) Для чого людині потрібен розум? Чи потрібен розум під час спілкування? № 1. У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Які вони? Укажіть стріл- ками: чесний, любить читати, чуйний, працьовитий, з ним цікаво, вигадливий. № 2. Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді Маринка заплітає кіски Світланці. Хлопці бешкетують у їдальні. Хлопці байдуже спостерігають за дитиною, що впала, а дівчинка допомагає їй підвестися. Діти разом несуть повний кошик. Позначте, з ким з цих дітей ви хотіли б товаришувати. Пояс- ніть чому. Висновок: треба надавати допомогу однокласникам, друзям. № 4. Уважно слухаючи читання вчителя, оберіть правильну від- повідь. В класі ти вже відповів. а) Тобі хочеться відповісти ще; б) ти даєш можливість відповісти іншим. Товариш образив тебе. а) Ти намагаєшся з ним порозумітися; б) ти помстишся йому. Ти з товаришем посварився. а) Обов'язково будеш битися; б) підеш на примирення. Вчитель читає текст, а діти виразними рухами намагаються про- демонструвати свої почуття. Зміст повідомлення: «У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розстати- ся. Хлопчик залишався у місті, а його друг поїхав відпочивати разом з батьками. Нудно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов хлопчик вулицею і раптом побачив, як з магазину вийшов його друг. Як же зраділи вони одне одному!» Діти встають і виразними рухами показують почуття радості та задоволення від зустрічі з другом (обійми з другом, потисканнярук, посмішка тощо). Нема друга — шукай, а знайшов — бережи. Які ще прислів'я про дружбу ви знаєте? Яким повинен бути друг? Як обирати друзів? Що можна робити разом з друзями? Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді? Де можна познайомитися із другом? У чому можна допомогти другу? Що означає «бути друзями», «дружити»? (Піклуватися, під- бадьорювати, співчувати, допомагати, турбуватися про друга, ді- литися з ним почуттями, знаниями, намагатися зробити для нього щось хороше, не сваритися, підтримувати у важкий час, радіти успіхам друга тощо.) Що потрібно робити, щоб зберігати дружбу на довгі роки? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3811 | |
Природа Кримських гір |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Значення повітря для живої природи |
Робота з папером. Писанка |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Всього коментарів: 0 | |