Урок 61 Тема: Вирази з дужками на дії різних ступенів. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. Вправи на запам'ятовування таблиці множення числа 3Мета: вчити знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв'язувати і пояснювати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять; прищеплювати інтерес до математики. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «ланцюжки». 3 5 7 9 3 ■ 2 4 6 00 2) Складіть і розв’яжіть задачі. а) По 3 грн 6 кг? грн; б) по 3 грн 8 ігр. ? грн; в) по ? грн 2 м 18 грн. 3) В одному пакеті 2 кг борошна. Що можна дізнатися, обчисливши: 2 ■ 3? 2 ■ 5? 10 : 2? 4) Гра «Крокуй і рахуй». Три учні змагаються між собою. Вони стають на одній лінії. Учитель стає поряд із першим учнем, вони одночасно роблять перший крок, під час якого вчитель говорить, припустимо: «три». Учень повинен умить «налаштуватися» на це число і, роблячи наступні кроки, говорити: «шість, дев’ять, дванадцять і т. п». — на кожен крок по числу. Учитель йде з ним уногу,не даючиуповільнити крок. Як тільки учень сказав нете число, вони відразу зупиняються, до кінця гри сходити з цього місця не можна. Теж саме виконують решта гравців по черзі. Перемагає той, хто зупиниться далі. 2 Геометричний матеріал — Що називається колом? — Що таке центр кола? — Радіус кола? — Накресліть коло із радіусом 2 см. Проведіть радіус. 3 Виконання обчислень із перевіркою 43 + 5132 +6198- 7685 - 24 71 - 48 36+ 59 43+ 19100 - 86 4 Замініть приклади на додавання прикладами на множення 1) 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = — Укажіть множники. Чому дорівнює добуток? 2) 10 + 10 + 10 = — Укажіть множники. Чому дорівнює добуток? 5 Замініть приклади на множення прикладами на додавання 1) 8 ■ 4 = Чому дорівнюють доданки? Скільки всього рівних доданків? Чому дорівнює сума? 2) 9 ■ 6 = — Чому дорівнюють доданки? Скільки всього рівних доданків? Чому дорівнює сума? 6 Порівняння виразів 1)2 ■ 7 +2 □ 2 ■ 8 2■6 + 2 ■ 3 □ 2 ■ 8 9 ■ 2 + 9 □ 9 ■ 3 2■5 + 2 ■ 2 □ 2 ■ 6 2) Як називаються ці вирази? 8 ■ 1010 ■ 8 7 ■ 1010 ■ 6 6 ■ 4 6 ■ 3 7 Хвилинка каліграфії з логічним завданням Запишіть відповіді таблиці множення числа 3 в порядку спадання. ► Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних знань 1 Знаходження значень виразів з дужками і без дужок з коментуванням 3 ■ (2 + 5) (12 - 8)■3 3 ■ 7 + 79 = (63 - 53)■8 = 2 Розв'язування задач 1) Було— 20 м Пошили — 6 сук. по 2 м Залишилося — ? 2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг) 3) У Маші 5 горіхів. Один вона дала сестрі, і у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у сестри спочатку? (3) 4) Зеленим — 4 рул. 1 Білим — 5 рул. > 17 рул. Жовтим — ?] Розв’язання 1-й спосіб: 17 - 4 - 5 = 8 2-й спосіб: 17 - (4 + 5) = 8 Відповідь: 8 жовтих рулонів шпалер. 3 Складання і розв'язування прикладів за зразком 8 ■ 3 = 246 ■ 5 = 30: 3 = 3 ■ 8 = 24...... 24 : 8 = 3...... 24 : 3 = 8...... 4 Обчислення значень виразів 3 ■ 4 =2 ■ (13 - 7) =18: 2 =3 2 ■ 8 =2 ■ (14 - 9) =14: 14 =3 2 ■ 7 =(10 - 8) ■ 1 =12: 2 =3 5 Математичний диктант 1) Суму чисел 11 і 7 розділити на 2. 2) Різницю чисел 12 і 3 помножити на 3. 3) Число 6 помножити на різницю чисел 26 і 24. 6 = 5 = 10 = 6 7 6 Офтальмологічна пауза 7 Розв’язування логічних завдань 1)Тетянка, Оленка і Іринка за контрольну роботу отримали різні оцінки: 10; 9; 8. Відгадайте, яку оцінку отримала кожна з дівчаток, якщо у Тетянки не 8, а у Іринки — не 8 і не 10. Відповідь: Тетянка Оленка Іринка 8 -+- 9 --+ 10+-- 2) Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у братів їх виявилося на два менше, ніж у сестер. Скільки у кого? Розв’язання. Задача може бути розв’язана вгадуванням. Проте бажано дати і розв’язання з питаннями. Цього можна добитися, якщо намалювати два відрізки, один з яких на дві клітини більше іншого. Як дізнатися, скільки клітин має бути в кожному відрізку? Сума цих трьох відрізків повинна дорівнювати 6 клітинам. Отже, сума двох рівних відрізків дорівнює 6 - 2 = 4, а кожен з них — 2. Якщо учням це міркування незрозуміле, треба записати його за питаннями і діями. а) Скільки було б тістечок, якби у сестер було стільки ж, скільки у братів? (6 - 2 = 4) б) Скільки було тістечок у братів? (4 : 2 = 2) в) Скільки було тістечок у сестер? (2 + 2 = 4, або 6 - 2 = 4) Відповідь: у братів 2, у сестер 4. IV. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2232 | |
Уроки чемності |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
З чого все почалося |
Всього коментарів: 0 | |