Урок 60 Тема: Коло, круг та їх елементи. Центр кола (круга), радіус, діаметр. Креслення кола. Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дійМета: ознайомити учнів із кругом і колом; із тим, як відрізняти круг і коло; вчити працювати з циркулем; формувати вміння розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; розширювати геометричні уявлення учнів; розвивати пам'ять, логічне, наочно-образне мислення учнів; виховувати культуру спілкування на уроці. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Заповніть таблицю. Множник 2 2 2 5 Множник 72 22 Добуток14 12 16 18 2) Замість «віконечка» вставте числа. 3 дм = О см40 см = О дм 3м = Ц дм 3) Не проводячи обчислень, поставте знак: <, >, = . 8 ■ 6 □ 6 ■ 8 4 + 4 +4 + 4 □ 4 ■ 3 + 4 9 - 3 □ 4 ■ 9 5 + 5 +5 + 5 + 5 □ 5 ■ 6 - 5. 2 Хвилинка каліграфії із завданням — Кожне з чисел зменшіть на 7. 14; 23; 35; 40; 51; 62; 76. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 1.Робота за малюнками — Чи можна покатати ці фігури? — Назвіть предмети, у яких немає кутів. (Монети, кільце, тарілка) КРУГ ТА КОЛО Із піснями в хороводі Малюки по колу ходять. Ну, а круг? Це інша справа: Коло кругові — оправа. Зрозуміло всім довкола: Нерозлучні круг та коло. Леся Вознюк КРУГ — тарілка, колесо. КОЛО — обруч, поясочок. — Ці предмети на аркуші можна намалювати за допомогою циркуля. Центр — це місце, у яке циркуль упирається гострою ногою. Коло — лінія, яку малює циркуль другою ногою. 2. Інструкція «Як накреслити коло» Лінія, яка є межею круга, називається колом. Коло креслять за допомогою циркуля. Точка О, у якій розміщується голка циркуля,— центр кола. Відрізок ОА — радіус кола. а) Розвести ніжку циркуля і вістря олівця на величину заданого радіуса. Для цього голку слід встановити на нульове ділення лінійки, а вістря олівця — на ділення, числове значення якого дорівнює радіусу. б) Встановити голку в задану точку. Для цього правою рукою треба тримати олівець, а пальцем лівої руки направити вістря голки в задану точку. в) Коло креслять за годинниковою стрілкою, нахиливши циркуль трохи вперед у напрямі руху олівця. Починати креслити треба від нижньої точки кола (від себе). г) Креслити коло треба однією рукою, тримаючи олівець за верхній кінець. д) Лікоть правої руки спочатку відведений від корпуса, а у міру наближення вістря олівця до кінця кола поступово наближатися до нього. 2 Практичні завдання 1) Накресліть коло з центром О. — Скільки кіл з центром у цій точці можна провести? — Якщо немає циркуля, що можна використовувати? (Кільце, тарілка і так далі) 2) Намалюйте 2 кола за допомогою циркуля. Друге коло зафарбуйте. КолоКруг — Усе, що зафарбоване, називається кругом. 3) Як розташовані пари кіл? Оо Оо Сі) — Точка О — центр круга. Які точки належать кругу, а які — поза кругом? .X ■ А 4) Накресліть коло. З’єднайте центр кола з точками А і В. Відрізки ОА, ОВ — радіус кола. ОА дорівнює ОВ. 5) Накресліть коло (радіус 5 см). — Накресліть 3 кола, щоб у них був загальний центр. — Накресліть коло, довжина радіуса 3 см позначте на колі 4 точки і з’єднайте, щоб вийшов чотирикутник. Розфарбуйте чотирикутник. 3 Робота в групах У кожної групи — по дві картки. На першій записаний початок визначення, на іншій — їх кінцівки. Завдання: знайти для кожного визначення правильну кінцівку. Картка № 1 Коло — замкнена лінія,. Круг — це частина площини,... Радіус — це відрізок, що сполучає. Картка № 2 .усі точки, які знаходяться на однаковій відстані від центру. .обмежена колом. .центр кола з будь-якою точкою на колі. Перевірка правильності відновлення визначень. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування і порівняння задач 1) Мама розклала сливи на 5 тарілок, по 3 сливи на кожну. Скільки всього слив розклала мама? 2) На першу тарілку мама поклала 5 слив, а на другу — 3. Скільки всього слив поклала мама? 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв'язування задачі В ательє зшили 8 суконь, витрачаючи на кожну сукню по 3 м тканини. Після цього залишилося 28 м тканини. Скільки метрів тканини було в ательє? — Скільки метрів тканини залишилося в ательє? — Скільки всього зшили суконь? — Скільки метрів тканини витратили на одну сукню? — Скільки метрів тканини було в ательє? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 4692 | |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Значення повітря для живої природи |
Всього коментарів: 0 | |