Урок 55 Тема: Множення 10. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Складання і розв'язування задачМета: формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; провести роботу над помилками, допущеними в самостійній роботі, підготувати учнів до контрольної роботи; учити складати і розв'язувати задачі; розвивати мислення, техніку лічби; виховувати терплячість. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Аналіз помилок, допущених у самостійній роботі, і виконання відповідних завдань 2 Обчислення значень виразів 42 + (18 + 17) = 66 + (19 + 11) = 44 + 2 ■ 9 = 30 - 5 + 9 = 17 - (6 + 5) = 19 + 2 ■ 8 = (36 - 18):9 = (43 - 27) : 8 = (62 - 48) : 7 = 69 - (36 + 13) = 78 - (15 + 28) = (52 - 18)■1 = (94 - 33) : 1 = (33+27):10= (35 - 43) ■ 10 = (34 - 18) : 2 = (42 - 38) : 2 = (43 - 29) : 2 = 3 Розв'яжіть другий приклад стовпчика, використовуючи розв'язання першого прикладу 9 ■ 6 = 54 9 ■ 7 = 13 + 19 = 41 - 12 = 35 + 6 = 8 8 10 = 80 9 = 12 12 4= 48 5= 4 Розв'язування задач 1) Периметр трикутника дорівнює 80 см. Одна його сторона дорівнює 27 см, друга — 24 см. Якою є довжина третьої сторони? 2) Учні пололи грядки. Першого дня вони пропололи 7 грядок, другого — 8. Залишилося прополоти 6 грядок. Скільки всього грядок треба було прополоти? 3) На декількох гілках сидить по 5 пташок. Скільки пташок сидить на 2 гілках? на 3 гілках? Переформулюйте умову і питання задачі так, щоб вийшла задача на ділення. 4) У мішку було 40 кг крупи. З нього взяли спочатку 18 кг, а потім — ще 9 кг Скільки кілограмів крупи залишилося в мішку? 5)У відрі 8 л води, а в каструлі — на 5 л менше. Скільки літрів води в каструлі і відрі разом? 5 Практичні завдання 1) Накресліть відрізок завдовжки 12 см і розділіть його на частини, по 3 см кожна. Скільки частин вийшло? 2) Накресліть відрізок завдовжки 14 см і розділіть його на 2 рівні частини. Яка довжина кожної частини? 6 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Випишіть числа, що діляться на 2. 2345678910 12 13 14 15 16 17 18 19 20 III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Множення 10 — Розглянемо випадки множення десяти. 10■3=30 1 дес. ■ 3 = 3 дес. Зразок відповіді. Треба 10 помножити на 3. 10 — це 1 дес.; 1 дес. помножити на 3, буде 3 дес., або 30. 2 Обчислення 10 ■ 7 - 25 10■ 8 + 84 ■ 3 ■ 0 10 ■ 3 - 84 + 10■ 9 4 + 1 ■ 7 ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування і порівняння задач 1)8 кролів розсадіть у клітки, по 2 у кожній. Скільки?.. Короткий запис: по 2 кр. ? кл. 8 кр. — Що потрібно зробити з кролями? (Розсадити в клітки) — У клітках однакова кількість кролів? — Отже, загальну кількість кролів ділимо на рівні частини — по 2 кролі в кожну клітку. а яка це дія? (Ділення) Запишемо. (8 : 2) — Скільки разів по 2 поміщається в числі 8? (4) — Що дізналися? (Скільки кліток) 2)Матроскіну потрібно посадити насіння соняшника. Складіть задачу за схемою і малюнком. (Відкривається схема-опора на дошці.) — Що нам відомо? Правильно сформулюйте питання. Короткий запис: по ? нас. 2 ряд. 14 нас. — Що треба зробити з насінням? (Розсадити в 2ряди) — Ці ряди будуть однаковими? — Якою дією дізнаємося, по скільки насіння в кожному ряду? Запишіть. — З яких двох однакових чисел складається число 14? — Назвіть відповідь. — Подивіться на наші 2 задачі. — Чим вони схожі? (Розв’язуються діленням; відомо скільки всього.) — Чим відрізняються? — Отже, у яких випадках потрібно користуватися дією ділення? (Коли невідомо «по скільки» або «скількиразів») — А якщо невідоме загальне число, скільки всього? (Множити) 2 Розв'язування задачі за даним планом 2 олівці разом коштують 18 копійок, порівну кожний. А пензлик на 5 к. більше, ніж один олівець. Скільки коштує пензлик? План розв’язування 1) Скільки коштує один олівець? 2) Скільки коштує один пензлик? 3 Розв'язування задачі складанням виразу Мама засолила 6 дволітрових банок помідорів і одну трилітрову. Скільки всього літрів у цих банках? — Що означає «6 дволітрових банок»? «одна трилітрова»? Задача розв’язується складанням виразу. 4 Розв'язування задачі і складання обернених до неї По ? ложок. 2 кор. 12 лож. — Складіть 2 обернені задачі. По 6 лож. ? кор. 12 лож. По 6 лож. 2 кор. ? лож. 5 Офтальмологічна пауза 6 Знаходження значень виразів на дії різних ступенів 1) Обчисліть. 14 : 2 + 3653 - 25 - 6 18 : 2 + 918 : 2 + 59 2) Запишіть вирази та обчисліть їх. • Від частки чисел 100 і 1 відняти 18. • До добутку чисел 2 і 0 додати 25. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 1601 | |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
З чого складається комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |