Урок 49 Тема: Ознайомлення учнів з дією ділення. Знак ділення. Розв'язування задачМета: ознайомити учнів з дією ділення та зі знаком «ділення» шляхом розв'язування задач на ділення на вміщення; розвивати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення і пам'ять учнів; виховувати працьовитість, взаємодопомогу; прищеплювати інтерес до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 1) Який числовий вираз зайвий і чому? 3 + 3 + 3 + 34 + 3 +4 + 4 4 + 4 + 42 + 2 +2 + 2 (Діти відповідають, що другий вираз зайвий, адже його не можна замінити множенням.) 2) Обчисліть. 2 ■ 4 =2 ■ 9 =42 + 49= 76 + (4 + 7) = 2 ■ 8 =2 ■ 7 =66 - 38= 82 + (9 + 9) = 2 ■ 6 =2 ■ 5 =80 - 71= 35 + (15 - 7) = 3) Гра «Вгадай слово». — Якщо правильно виконаєте завдання, дізнаєтеся, що вивчатимемо на уроці. (56 - 7) - 9Е 100 - (23 + 8)Д 100 - (64 - 5)л 2 ■ 8 - 8Н 100 - (11 + 19) Я 2 ■ 3 + 36І 2 ■ 7 - 6Н 69 42 41 40 8 8 70 (Ділення) 2 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням 5 1217191610 3 14 818 — Спишіть числа, які є у відповідях таблиці множення на 2. III. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 1)Дидактична гра. На партах — конверти і марки. Діти працюють у парах. — У вас на партах — конверти і марки. Працівники пошти попросили допомогти відправити листи, наклеївши на кожен конверт марки. Иа партах 6 марок. наклеюємо по 2 марки на кожен конверт. (Діти виконують практичну роботу.) — Скільки разів по 2 ви взяли? (Тричі) на дошці схематично зображена ця задача і розв’язання дією ділення. 6 : 2 = 3 (кон.) Учні роблять висновки про те, що поділити — означає роздати порівну. 2) Розкладіть, будь ласка, 10 монет у групи, по 2 монети в кожну. Визначте, скільки вийшло таких груп? (5 груп по 2 монети) — А тепер розкладіть 10 монет у групи по 5 монет. Скільки груп? (2 групи по 5 монет) — Якими словами можна замінити слово «розкласти»? (Діти малюють умову задачі, розділяючи монети вертикальною рискою.) — А як бути, якщо в задачі використовуються великі числа? У математиці існує спеціальний знак ділення, хто знає — який? (Запис розв’язання задач.) Висновок. Щоб 10 розділити на 5, треба дізнатися, скільки разів по 5 міститься в 10. Щоб 10 розділити на 2, треба дізнатися, скільки разів по 2 міститься в 10. 3) накресліть відрізок завдовжки 12 см. За допомогою лінійки розділіть його на дві рівні частини. Якої довжини вийшла одна частина? — Ви виконали дію ділення. Дія ділення позначається знаком (:). — Виконана вами дія записується так: 12 : 2 = 6. — Якби цей відрізок ділили на три рівні частини, то отримали б: 12 : 3 = 4. 2 Первинне закріплення 1. Колективне складання прикладів на ділення У пакети розклали 12 яблук, по 4 яблука в кожен пакет. Скільки пакетів знадобилося? — Скільки було яблук? (12) — на скільки рівних пакетів поділили? (На 4) По тарілочках розклали 8 цукерок, по 2 цукерки на кожну. на скільки тарілочок вистачило цих цукерок? — Скільки було цукерок? (8) — По скільки цукерок поділили? (По 2) У пучки зв’язали 14 морквин, по 7 морквин у кожному. Скільки пучків вийшло? — Скільки було морквин? (14) — По скільки морквин поділили? (По 7) 2.Практичні завдання — Намалюйте 12 квадратиків і розділіть їх на 2 рівних частини (на 4, на 6). Запишіть приклади на ділення. — Смужку паперу завдовжки 12 см розділили на частини, по 2 см кожна. Скільки вийшло частин? IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1)Привезли— 8 пак. по 2 кг Витратили — 7 кг Залишилося — ? 2) Складіть задачу, яка б розв’язувалася такими виразами: а)16 + 18 = б)(16 + 18)- 9 = 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв’язування логічних завдань 1) По двору ходили гуси. В усіх гусей Петрик нарахував 6 лап. Скільки було гусей? (3) 2) На огорожі сиділо 6 горобців. До них прилетіло ще 6 горобців. Кіт підкрався і схопив одного горобця. Скільки горобців залишилося на огорожі? (Жодного) 3) Кухар розрізав палку ковбаси в 4 місцях. Скільки шматків вийшло? (5) 4) Цеглина важить 2 кг і ще півцеглини. Скільки важать 2 цеглини? (8 кг) Підказка. Скільки в цеглині половинок? Скільки важить кожна половинка? а ціла цеглина? (8 кг) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Що здалося складним? — Що таке «ділення»? | |
| |
Переглядів: 4331 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
«Золотаосінь» |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені |
Всього коментарів: 0 | |