💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

У світі чарівної казки. Урок позакласного читання

УРОК 25

Тема. У світі чарівної казки. Урок позакласного читання

Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки; розвивати словниковий запас, читацькі навички, інтерес до читання; виховувати любов до усної народної творчості.

Обладнання: виставка книг, збірник творів «Позакласне читання-2», ілюстрації до казок, маски звірів, запис пісні «Розкажи мені казку». Ілюстрації із зображенням лева, миші, ведмедя, павука.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Виставка книг.

Розгляд виставки. Бесіда.

— Які книги вам сподобались на виставці? Чому?

— Які з них ви вже читали?

— Яким словом можна назвати твори, які містять ці книги? (Казки).

II. Мотивація навчальної діяльності

Слухання запису пісні «Розкажи мені казку».

Мамо, розкажи мені казку —

Про хитрого короля,

Про мудрого коваля,

Про красуню царівну,

Про сопілку чарівну.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Слово вчителя з елементами бесіди.

Сьогодні на уроці на вас чекає чарівний світ казки.

— Як казка прийшла до нас? (Розповідали бабусі, дідусі, батьки, з телеекрану, зі сцени театру).

— Казки про кого або про що запам'яталися вам найбільше?

Казка — давній і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість.

Казка народилась у сиву давнину. Дитинство невіддільне від неї. Пригадайте, як слухали ви, затамувавши подих, про курочку рябу і котика та півника, колобка, хитру лисичку.

Казки є авторські, тобто написані письменниками, і народні.

— Хто автор народних казок?

Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. Під час переказування ці казки змінювались.

Ім'я автора забувалось за давністю. Казка ставала народною.

— Чим казка відрізняється від оповідання?

В оповіданні описуються події, що могли бути насправді в житті. А в казці розповідається часто про фантастичні явища, події. В казках говорять тварини, рослини, різні предмети. Існують дійові особи, яких немає насправді.

2. Завдання учням.

Читання «Приказки до казки» Валентина Бичка.

Читають вірш підготовлені учні. Бесіда.

— З чим порівнюється казка?

— Де захована головна думка казки?

3. Робота з текстом.

Читання та обговорення казок.

1) Казка Олени Пчілки «У пригоді». Читання казки вчителем.

2) Словникова робота.

Тенета — сітка,

борсатися — намагатися виплутатись,

сторицею — в багато разів більше.

3) Читання казки учнями. Бесіда.

— Про кого розповідається в казці?

— Що трапилося з мишкою?

— Про що попросила лева мишка?

— Як він поставився до її обіцянки стати у пригоді?

— Що трапилося з левом?

— Хто допоміг йому?

4. Вправи з читання.

1) Читання казки учнями «ланцюжком».

2) Читання мовчки.

3) Вибіркове читання. Прочитати зачин казки; кінцівку; слова мишки, лева, автора.

4) Читання казки в особах.

5) Підсумкова бесіда.

— В яких словах висловлена головна думка? Прочитати.

— Чого вчить казка?

— Хто з героїв казки вам сподобався?

— Хто автор казки.

5. Робота з текстом.

Опрацювання казки «Ведмідь і павучок» (с. 48-49)

1) Читання казки підготовленими учнями.

2) Словникова робота.

Барліг, бурмотіти, велетень, благати, гущавина, бурмило, вщипнути.

— Що хотів зробити ведмідь з павуком?

— З яким проханням звернувся павучок до ведмедя?

— Що згодом трапилося з ведмедем?

— Хто врятував його?

— Як маленький павучок врятував ведмедя?

— Чи змінилось ставлення ведмедя до павучка?

3) Читання казки мовчки.

4) Читання казки парами.

5) Вибіркове читання з елементами бесіди.

— Знайти слова в казці, які є її головною думкою.

— Хто написав казку?

— Що спільного між обома казками?

6. Фізкультхвилинка.

Вийшли діти у лісок,

Заглянули за дубок.

Побачили зайчика,

Поманили пальчиком:

«Зайчик, зайчик, пострибай,

Свої лапки виставляй!»

Почав заєць танцювати,

Малих діток забавляти.

Разом з зайчиком скоріше

Потанцюєм веселіше.

7. Інсценізація.

1) Інсценізація казки «Лисиця і Журавель» (с. 52—54). (Ляльковий театр, заздалегідь підготовлений. Герої лялькового театру зроблені із рукавичок).

2) Вікторина.

Кому належать слова? З якої вони казки?

«Вибач, кумонько, чим хата багата, тим і рада»

(Лисиці, казка «Лисиця і Журавель»).

«Гуси-гуси-гусенята, візьміть мене на крилята!»

(Телесику, казка «Івасик-Телесик»).

«Я довіку жила б у вас, якби ви не спалили мого гніздечка, не підглядали за мною» (Качечці, казка «Кривенька качечка»).

8. Мовна розминка.

Розучування скоромовки.

Біля річки унизу

Дід Панас пасе козу.

А коза така руда,

Як у діда борода.

9. Вправи з читання.

У ч и т е л ь. Діти, хто з вас може прочитати уривок з казки? (На аркушах).

Жила собі коза. У неї було семеро козенят. І мала наво собі тинхаку у ісіл. огоКожн дян лаходи азко в сіл аз їжею. маСа ідеп, а ткамді канаже кнутизам тинхаку і муконі рейдве не нятивідчи...

10. Інсценізація.

Гра за мотивами казки «Ріпка». Бесіда.

— Що загубив дідусь в лісі?

— Давайте намалюємо живу «рукавичку» (Діти стають по колу).

— Тепер вивчимо слова:

Ось у лісі на стежині

Рукавичка лежить.

Вона тепла і велика,

Всіх до себе манить.

У ч и т е л ь. Ці слова будемо повторювати кожного разу перед приходом наступного звірятка до рукавички.

Ось біжить Мишка, зупинилась і стоїть, заглянула і увійшла в «рукавичку»-коло. За нею Жабка, за

Жабкою Зайчик, за Зайчиком Лисичка і т. д.

І нарешті прийшов Ведмідь.

В е д м і д ь . А хто-хто в рукавиці живе?

Ж а б к а. Я, Жабка-скрекотушка!

З а й ч и к. Я, зайчик-побігайчик!

Л и с и ч к а. Я, Лисичка-сестричка!

В о в ч и к. Я, Вовчик-братик!

К а б а н . Кабан-іклан!

В е д м і д ь . Ая — Ведмідь, всім набрід! Як вас багато! Переловлю зараз всіх!

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Що сподобалось на уроці?

— Про що розповісте своєму товаришеві?

V. Домашнє завдання

Читати твори з теми: «Україно, ясен мій цвіт».

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 10373 | Рейтинг: 0.0/0
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч»
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]