УРОК 25 Тема. У світі чарівної казки. Урок позакласного читанняМета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки; розвивати словниковий запас, читацькі навички, інтерес до читання; виховувати любов до усної народної творчості. Обладнання: виставка книг, збірник творів «Позакласне читання-2», ілюстрації до казок, маски звірів, запис пісні «Розкажи мені казку». Ілюстрації із зображенням лева, миші, ведмедя, павука. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Виставка книг. Розгляд виставки. Бесіда. — Які книги вам сподобались на виставці? Чому? — Які з них ви вже читали? — Яким словом можна назвати твори, які містять ці книги? (Казки). II. Мотивація навчальної діяльності Слухання запису пісні «Розкажи мені казку». Мамо, розкажи мені казку — Про хитрого короля, Про мудрого коваля, Про красуню царівну, Про сопілку чарівну. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Слово вчителя з елементами бесіди. Сьогодні на уроці на вас чекає чарівний світ казки. — Як казка прийшла до нас? (Розповідали бабусі, дідусі, батьки, з телеекрану, зі сцени театру). — Казки про кого або про що запам'яталися вам найбільше? Казка — давній і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість. Казка народилась у сиву давнину. Дитинство невіддільне від неї. Пригадайте, як слухали ви, затамувавши подих, про курочку рябу і котика та півника, колобка, хитру лисичку. Казки є авторські, тобто написані письменниками, і народні. — Хто автор народних казок? Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. Під час переказування ці казки змінювались. Ім'я автора забувалось за давністю. Казка ставала народною. — Чим казка відрізняється від оповідання? В оповіданні описуються події, що могли бути насправді в житті. А в казці розповідається часто про фантастичні явища, події. В казках говорять тварини, рослини, різні предмети. Існують дійові особи, яких немає насправді. 2. Завдання учням. Читання «Приказки до казки» Валентина Бичка. Читають вірш підготовлені учні. Бесіда. — З чим порівнюється казка? — Де захована головна думка казки? 3. Робота з текстом. Читання та обговорення казок. 1) Казка Олени Пчілки «У пригоді». Читання казки вчителем. 2) Словникова робота. Тенета — сітка, борсатися — намагатися виплутатись, сторицею — в багато разів більше. 3) Читання казки учнями. Бесіда. — Про кого розповідається в казці? — Що трапилося з мишкою? — Про що попросила лева мишка? — Як він поставився до її обіцянки стати у пригоді? — Що трапилося з левом? — Хто допоміг йому? 4. Вправи з читання. 1) Читання казки учнями «ланцюжком». 2) Читання мовчки. 3) Вибіркове читання. Прочитати зачин казки; кінцівку; слова мишки, лева, автора. 4) Читання казки в особах. 5) Підсумкова бесіда. — В яких словах висловлена головна думка? Прочитати. — Чого вчить казка? — Хто з героїв казки вам сподобався? — Хто автор казки. 5. Робота з текстом. Опрацювання казки «Ведмідь і павучок» (с. 48-49) 1) Читання казки підготовленими учнями. 2) Словникова робота. Барліг, бурмотіти, велетень, благати, гущавина, бурмило, вщипнути. — Що хотів зробити ведмідь з павуком? — З яким проханням звернувся павучок до ведмедя? — Що згодом трапилося з ведмедем? — Хто врятував його? — Як маленький павучок врятував ведмедя? — Чи змінилось ставлення ведмедя до павучка? 3) Читання казки мовчки. 4) Читання казки парами. 5) Вибіркове читання з елементами бесіди. — Знайти слова в казці, які є її головною думкою. — Хто написав казку? — Що спільного між обома казками? 6. Фізкультхвилинка. Вийшли діти у лісок, Заглянули за дубок. Побачили зайчика, Поманили пальчиком: «Зайчик, зайчик, пострибай, Свої лапки виставляй!» Почав заєць танцювати, Малих діток забавляти. Разом з зайчиком скоріше Потанцюєм веселіше. 7. Інсценізація. 1) Інсценізація казки «Лисиця і Журавель» (с. 52—54). (Ляльковий театр, заздалегідь підготовлений. Герої лялькового театру зроблені із рукавичок). 2) Вікторина. Кому належать слова? З якої вони казки? «Вибач, кумонько, чим хата багата, тим і рада» (Лисиці, казка «Лисиця і Журавель»). «Гуси-гуси-гусенята, візьміть мене на крилята!» (Телесику, казка «Івасик-Телесик»). «Я довіку жила б у вас, якби ви не спалили мого гніздечка, не підглядали за мною» (Качечці, казка «Кривенька качечка»). 8. Мовна розминка. Розучування скоромовки. Біля річки унизу Дід Панас пасе козу. А коза така руда, Як у діда борода. 9. Вправи з читання. У ч и т е л ь. Діти, хто з вас може прочитати уривок з казки? (На аркушах). Жила собі коза. У неї було семеро козенят. І мала наво собі тинхаку у ісіл. огоКожн дян лаходи азко в сіл аз їжею. маСа ідеп, а ткамді канаже кнутизам тинхаку і муконі рейдве не нятивідчи... 10. Інсценізація. Гра за мотивами казки «Ріпка». Бесіда. — Що загубив дідусь в лісі? — Давайте намалюємо живу «рукавичку» (Діти стають по колу). — Тепер вивчимо слова: Ось у лісі на стежині Рукавичка лежить. Вона тепла і велика, Всіх до себе манить. У ч и т е л ь. Ці слова будемо повторювати кожного разу перед приходом наступного звірятка до рукавички. Ось біжить Мишка, зупинилась і стоїть, заглянула і увійшла в «рукавичку»-коло. За нею Жабка, за Жабкою Зайчик, за Зайчиком Лисичка і т. д. І нарешті прийшов Ведмідь. В е д м і д ь . А хто-хто в рукавиці живе? Ж а б к а. Я, Жабка-скрекотушка! З а й ч и к. Я, зайчик-побігайчик! Л и с и ч к а. Я, Лисичка-сестричка! В о в ч и к. Я, Вовчик-братик! К а б а н . Кабан-іклан! В е д м і д ь . Ая — Ведмідь, всім набрід! Як вас багато! Переловлю зараз всіх! IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Що сподобалось на уроці? — Про що розповісте своєму товаришеві? V. Домашнє завдання Читати твори з теми: «Україно, ясен мій цвіт». | |
| |
Переглядів: 10373 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Всього коментарів: 0 | |