Урок 37 Тема: Додавання і віднімання двоцифрових чисел виду 45 + 27; 45 - 27. Розв'язування задачМета: ознайомити учнів із загальним випадком усного додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати культуру поведінки. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Полічіть трійками до 21; до 45. Число 27 представте у вигляді суми трьох однакових доданків. Чому дорівнює один доданок? 2) Вставте числа у віконця, щоб вийшла правильна рівність. (37 + 4) + 50 = □ + 50(46 + 5) + 30 = □ + 30 2 Знаходження значень виразів 66 - 20 = 4+ 58 - 30= 70 - 7 = 7+ 52 - 40 = 20 - 14 = (4 + 7) + 5 = (8 + 7) - 9 = (5 + 8) - 6 = 3 Розв'язування задач 1) У кожному пакеті по 8 кубиків. Скільки кубиків у 4 пакетах? Скільки кубиків у 5 пакетах? 2) В одну бочку входить 15 відер води, а в іншу — стільки ж, скільки в першу, та ще 8 відер. Скільки відер води входить у дві бочки? 3) Складіть задачі за коротким записом і розв’яжіть їх різними способами. Було—44 і 9Прилетіло — 37 Продали — 13Відлетіло — 18 і 12 Залишилося— ?Залишилося — ? 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Розгадайте правило, за яким складений ряд чисел. Запишіть ще 4 числа. 19; 23; 27; 31... 84 - (18 - 9) = 45 - (14 - 6) = 36 - (13 - 4) = 18 - 6 - 6 - 6 = 32 - 8 - 8 - 8 = 12 - 4 - 4 - 4 = 17 + (7 + 7) = 5 Практичні вправи 1) Намалюйте 12 прапорців, по 3 прапорці у ряду. Скільки рядів зайняли? 2) Намалюйте 12 прапорців, порівну в 2 ряди. Скільки прапорців вийшло в ряду? III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовчі вправи 46 - 20 - 6 46- 20 - 7 64 -10- 4 64 - 10 - 9 81- 30 - 181 - 30-6 51 + 30 + 1 46+ 20 + 6 64+ 10+ 9 2 Пояснення нового матеріалу 45 + 27 45 + 27 45 - 27 45 + 20 = 6540 + 20 = 60 65 + 7 = 725 + 7 = 12 60 + 12 = 72 — Оскільки 5 менше 7, то зробити віднімання одиниць першого розряду неможливо. Представимо зменшуване 45 у вигляді суми 45 = 30 + 15. Маємо: 45 - 27 = (30 + 15) - (20 + 7) = (30 - 20) + (15— 7) = 10 + 8 = 18. 3 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. 64 + 27 64- 27 23 + 19 23- 19 2) Самостійне розв’язування задачі. У книжковій шафі стоїть 75 книг: з мистецтва 38 книг, а решта — з історії. Скільки книг з історії стоїть у книжковій шафі? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів із взаємоперевіркою 56 - 8 56 - 18 34 - 5 34 - 25 2 Розв'язування задачі Столяр відремонтував за перші 2 дні по 15 стільців, а за третій день — 9 стільців. На скільки менше стільців відремонтував столяр за третій день, ніж за перші 2 дні? — Як ви розумієте слова «2 дні по 15 стільців»? — Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Яку дію треба вибрати для відповіді на питання задачі? 3 Порівняння — Не проводячи обчислень, поставте потрібні знаки: <, >, = . 65 - 30 □ 65 - 324м□ 40 дм 70 - 24 □ 73 - 247 дм□ 60 см 4 Обчислення виразів 58 - 30+ 7 = 41 - (4 + 7) = 6 + 6 + 6 + 6 + 6 = 43 + 20- 8 = 83 - (8 + 5) = 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 52 - 10- 6 = 96 - (9 + 7) = 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 5 Складання обернених задач 1) Розв’яжіть наступні дві задачі і порівняйте їх. Задача 1. У Мишка було 8 марок, а у Петрика — 12. Скільки всього марок було у Петрика і Мишка разом? Задача 2. У Мишка і Петрика було 20 марок. у Мишка було 8 марок. Скільки марок було у Петрика? — Як називається друга задача? — Складіть ще одну задачу, обернену до першої задачі, та розв’яжіть її. Яка вийшла відповідь? 2) Розв’яжіть задачу і складіть до неї дві обернені задачі. Оля купила 11 м синьої стрічки і 9 м червоної. Скільки всього метрів стрічки купила Оля? — Які відповіді вийшли до обернених задач? 6 Офтальмологічна пауза 7 Розв’язування логічних завдань 1) Максим і Славко вчаться у другому класі. Їх прізвища — Ва-силенко і Дрозденко. Яке прізвище у кожного з хлопчиків, якщо Максим вище Дрозденка? (Максим Василенко, Славко Дрозденко) 2) На першу вантажівку навантажили половину шаф, а на другу — чотири тих, що залишилися. Скільки всіх було шаф? (8 шаф) 3) Сума трьох чисел 76. Сума перших двох — 42, а останніх двох — 61. Знайдіть ці числа. (15; 27; 34) 4) Дівчатка тримали трьох кошенят: рудого, чорного і білого. Прізвища дівчаток були: Руденко, Білова і Чернова. Жодна з дівчаток не тримала кошенятка того кольору, від якого пішло її пріз- вище. Білова уважно розглядала чорного кошенятка, якого тримала подруга. Кошенята якого кольору були на руках у кожної дівчинки? Відповідь: Руденко Білова Чернова рудий -+- чорний+-- білий --+ VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Порівняйте прийом додавання і прийом віднімання. — Що в них спільного? Чим вони різняться? | |
| |
Переглядів: 2704 | |
Аплікація з паперу «курчатко» |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
Всього коментарів: 0 | |