Урок 20 Тема: Розв'язування задачі на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Година і хвилинаМета: ознайомити учнів з розв'язуванням задачі на дві дії складанням виразу та їх письмовим поясненням; вдосконалювати вміння і навички усного пояснення розв'язання задачі на дві дії способом складання виразу; ознайомити з одиницями вимірювання часу — часом і хвилиною; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять; прищеплювати любов до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент Сідайте тихо, дітвора. Для математики настала пора. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Які двоцифрові числа можна скласти за допомогою таких слів? Двадцять СорокДев’яносто ОдинЧотириСім Розв’язання Назва двоцифрового числа складається з: одного слова, що позначає десятки — «двадцять»; із двох слів, причому перше позначає десятки — «двадцять», а друге одиниці — «один» чи «чотири», чи «сім». Аналогічно складаємо числа з числом десятків «сорок» і «дев’яносто». 2) Прочитайте числа. 7; 12; 10; 1; 72; 33; 0; 100; 51. Скільки всього чисел? Скільки двоцифрових? Одноцифрових? Трицифрових? Скільки всього цифр записано? Скільки різних цифр? 3) Знайдіть у кожнім ряду зайве число. 21 44 8 90 16 20 30 33 90 12 33 44 55 33 35 25 39 9 8 7 4 20 4) Скільки у кожному з поданих чисел одиниць першого і другого розрядів? 23; 19; 80; 69; 100. 5) Прочитайте числа: 20; 21; 33; 40; 63. Скільки всього слів використано у назвах цих чисел? Скільки серед них однакових слів? Скільки потрібно слів, щоб назвати всі числа від 21 до 100? 6) Які двоцифрові числа можна назвати, використовуючи слова: тридцять, сорок, сім, один, п’ять? 7) Учень записав поспіль усі числа від 1 до 100. Скільки разів довелося йому писати цифру 5? 8) які з наведених тверджень є правильними? які можуть бути правильними чи неправильними? які завжди будуть хибними? • «Двоцифрове число більше одноцифрового». • «Сума двох чисел більше, ніж різниця цих чисел». • «Від’ємник менше різниці». •« Різниця двох однакових чисел дорівнює 0». 9) Лижники беруть участь у змаганнях під номерами. Кому за ким встати? • Назвіть номер учасника, який знаходиться між 16 і 18; 11 і 13. • Який номер йде слідом за 15; 17; 19? Перед 11; 13; 20? • Якщо в команді 2 десятки чоловік, який номер найперший? останній? • Які номери від 12 до 20? Назвіть попереднє і наступне число до числа 20. — Скільки разів повторюється цифра 1 в записі чисел від 12 до 20? — Що означає цифра 1 у записі цих чисел? — Представте 12 у вигляді суми одноцифрових доданків. 10) У Ганни 15 шпильок. з них 8 шпильок з бантиками, а інші — з квіточками. Скільки у Ганни шпильок з квіточками? 11) Співачці подарували букет з 11 троянд. З них 6 троянд були білі, а решта — червоні. Скільки червоних троянд було в букеті? 12) Представте у вигляді суми розрядних доданків числа: 49; 37; 42; 30; 58; 23. 2 Хвилинка каліграфії — Подивіться протягом хвилини, запам’ятайте ряд чисел і запишіть у зошит по пам’яті. 5 хв, 10 хв, 15 хв, 20 хв, 25 хв, 5 год. — Яке число зайве? За яким принципом побудований ряд? (Через кожні п’ять чисел) III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота На дошці — малюнок: в одному кошику — 4 яблука, в другому — 3, у третьому — 5 яблук. Написавши вираз 3 + 5, учитель пропонує пояснити: — Що означає в цьому записі кожне число? (3 — це яблука в другому кошику, 5 — це яблука в третьому кошику.) — Що дізнаємося, якщо виконаємо вказану дію, або що показує ця сума? Аналогічно проводиться робота над виразами 4 + 3; 5 - 3; 7 + 5; 7 - 5. — Складіть вираз, за допомогою якого можна дізнатися, скільки яблук у трьох кошиках. (4 + 3 + 5) 2 Розв'язування задачі На дошці — коротка умова задачі і схема. Було—90 к. Витратив — 50 к. і 30 к. Залишилося — ? к. □ - (□ + □) — які числа треба вписати у віконця? 3 Пояснення вчителя — Сьогодні ми розв’язуватимемо задачі способом складання виразу, не обчислюючи відразу результати дій. Задача. На стоянці було 19 автомобілів. Поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Скільки автомобілів залишилося на стоянці? Було—19 авт. Поїхало — 5 авт. і 4 авт. Залишилося — ? — Відомо, що поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Що можна дізнатися? який вираз можна скласти? Було — 19 авт., а поїхало (5 + 4). Що можна дізнатися? Який вираз можна скласти? Запишіть вираз: 19 - (5 + 4) = 10 (авт.) ► Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити! Руки вгору, руки вниз на сусіда подивись. руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки. Вище руки підніміть, Краще спинку ви прогніть, І спокійно руки опустіть. розведіть їх в сторони, Плесніть кілька раз, Й за роботу. Все гаразд! V. Розвиток математичних знань 1 Ознайомлення з одиницями вимірювання часу — Назвіть знайомі вам одиниці вимірювання довжини; маси. — Хто знає, у яких одиницях вимірюється час? — Основними одиницями вимірювання часу є доба — час, протягом якого Земля робить повний оберт навколо своєї осі, і рік — час, протягом якого Земля робить повний оберт навколо Сонця. — З яких частин складається доба? — Скільки годин у добі? — Що більше — 1 год чи 1 хв? — яку найменшу одиницю часу ви знаєте? — Хвилина — незначний час. Коли ми говоримо про яку-небудь легку роботу, говорять: «Хвилинна справа». Для лікарів — це врятоване життя, для вчених — відкриття нового, та і пожежники, і сапери зовсім по-іншому ставляться до хвилин. Хвилини біжать одна за одною, а наздогнати їх або повернути не можна. Слід показати дітям, як скорочено записуються при числах слова година, хвилина, доба, і записати у зошитах, що: 1 доба = 24 год 1 год = 60 хв 2 Гра «Афіша» на дошці — афіша: «Запрошуємо учнів на лялькову виставу. Тривалість вистави 60. Початок вистави об 11». — Художник, який малював афішу, не знав одиниць часу і не написав, скільки триватиме вистава. Учні першого класу вирішили, що спектакль триватиме 60 секунд, тобто одну хвилину, а учні другого класу вирішили, що 60 хвилин. — Як ви вважаєте, хто з них має рацію? о котрій годині закінчиться вистава? — Чому ви вирішили, що мають рацію учні другого класу? — Що потрібно для того, щоб не було таких помилок? — Скільки хвилин в одній годині? — Що потрібне для того, щоб уникнути подібної помилки? Учні з’ясовують, що мають рацію учні 2-го класу (1 хв < 1 год; вистава закінчиться о 12 год 00 хв). Пд час розв’язання цієї задачі діти роблять висновок, що при вимірюванні відрізків часу необхідно користуватися єдиною міркою (хвилина, година) 1 год = 60 хв 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1) Йшли семеро братів, у кожного брата — по одній сестрі. Скільки йшло людей? (8) 2) У кімнаті запалили три свічки. Потім одну із них загасили. Скільки свічок залишилося? (3) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які одиниці вимірювання часу ви знаєте? — Скільки годин у добі? — Що більше — 1 год чи 1 хв? — Скільки хвилин в одній годині? | |
| |
Переглядів: 4167 | |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Правила поведінки за столом |
Спостереження та досліди |
Всього коментарів: 0 | |