💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розв'язування задачі на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Година і хвилина

Урок 20

Тема: Розв'язування задачі на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Година і хвилина

Мета: ознайомити учнів з розв'язуванням задачі на дві дії складанням виразу та їх письмовим поясненням; вдосконалювати вміння і навички усного пояснення розв'язання задачі на дві дії способом складання виразу; ознайомити з одиницями вимірювання часу — часом і хвилиною; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять; прищеплювати любов до предмета.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Сідайте тихо, дітвора.

 Для математики настала пора.

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1)Які двоцифрові числа можна скласти за допомогою таких слів?

Двадцять СорокДев’яносто

ОдинЧотириСім

Розв’язання

Назва двоцифрового числа складається з: одного слова, що позначає десятки — «двадцять»; із двох слів, причому перше позначає десятки — «двадцять», а друге одиниці — «один» чи «чотири», чи «сім».

Аналогічно складаємо числа з числом десятків «сорок» і «дев’яносто».

2) Прочитайте числа.

7; 12; 10; 1; 72; 33; 0; 100; 51.

Скільки всього чисел? Скільки двоцифрових? Одноцифрових? Трицифрових? Скільки всього цифр записано? Скільки різних цифр?

3) Знайдіть у кожнім ряду зайве число.

21 44 8 90 16

20 30 33 90

12 33 44 55

33 35 25 39

9 8 7 4 20

4) Скільки у кожному з поданих чисел одиниць першого і другого розрядів?

23; 19; 80; 69; 100.

5) Прочитайте числа: 20; 21; 33; 40; 63. Скільки всього слів використано у назвах цих чисел? Скільки серед них однакових слів? Скільки потрібно слів, щоб назвати всі числа від 21 до 100?

6) Які двоцифрові числа можна назвати, використовуючи слова: тридцять, сорок, сім, один, п’ять?

7) Учень записав поспіль усі числа від 1 до 100. Скільки разів довелося йому писати цифру 5?

8) які з наведених тверджень є правильними? які можуть бути правильними чи неправильними? які завжди будуть хибними?

 • «Двоцифрове число більше одноцифрового».

 • «Сума двох чисел більше, ніж різниця цих чисел».

 • «Від’ємник менше різниці».

 •« Різниця двох однакових чисел дорівнює 0».

9) Лижники беруть участь у змаганнях під номерами. Кому за ким встати?

 • Назвіть номер учасника, який знаходиться між 16 і 18; 11 і 13.

 • Який номер йде слідом за 15; 17; 19? Перед 11; 13; 20?

 • Якщо в команді 2 десятки чоловік, який номер найперший? останній?

 • Які номери від 12 до 20? Назвіть попереднє і наступне число до числа 20.

— Скільки разів повторюється цифра 1 в записі чисел від 12 до 20?

— Що означає цифра 1 у записі цих чисел?

— Представте 12 у вигляді суми одноцифрових доданків.

10) У Ганни 15 шпильок. з них 8 шпильок з бантиками, а інші — з квіточками. Скільки у Ганни шпильок з квіточками?

11) Співачці подарували букет з 11 троянд. З них 6 троянд були білі, а решта — червоні. Скільки червоних троянд було в букеті?

12) Представте у вигляді суми розрядних доданків числа: 49; 37; 42; 30; 58; 23.

 2 Хвилинка каліграфії

— Подивіться протягом хвилини, запам’ятайте ряд чисел і запишіть у зошит по пам’яті.

5 хв, 10 хв, 15 хв, 20 хв, 25 хв, 5 год.

— Яке число зайве? За яким принципом побудований ряд? (Через кожні п’ять чисел)

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

На дошці — малюнок: в одному кошику — 4 яблука, в другому — 3, у третьому — 5 яблук. Написавши вираз 3 + 5, учитель пропонує пояснити:

— Що означає в цьому записі кожне число? (3 — це яблука в другому кошику, 5 — це яблука в третьому кошику.)

— Що дізнаємося, якщо виконаємо вказану дію, або що показує ця сума?

Аналогічно проводиться робота над виразами 4 + 3; 5 - 3; 7 + 5; 7 - 5.

— Складіть вираз, за допомогою якого можна дізнатися, скільки яблук у трьох кошиках. (4 + 3 + 5)

 2 Розв'язування задачі

На дошці — коротка умова задачі і схема.

Було—90 к.

Витратив — 50 к. і 30 к.

Залишилося — ? к.

□ - (□ + □)

— які числа треба вписати у віконця?

 3 Пояснення вчителя

— Сьогодні ми розв’язуватимемо задачі способом складання виразу, не обчислюючи відразу результати дій.

Задача. На стоянці було 19 автомобілів. Поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Скільки автомобілів залишилося на стоянці?

Було—19 авт.

Поїхало — 5 авт. і 4 авт.

Залишилося — ?

— Відомо, що поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Що можна дізнатися? який вираз можна скласти?

Було — 19 авт., а поїхало (5 + 4). Що можна дізнатися? Який вираз можна скласти?

Запишіть вираз: 19 - (5 + 4) = 10 (авт.)

 Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити!

Руки вгору, руки вниз на сусіда подивись. руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть,

Краще спинку ви прогніть,

І спокійно руки опустіть. розведіть їх в сторони,

Плесніть кілька раз,

Й за роботу. Все гаразд!

V. Розвиток математичних знань

 1 Ознайомлення з одиницями вимірювання часу

— Назвіть знайомі вам одиниці вимірювання довжини; маси.

— Хто знає, у яких одиницях вимірюється час?

— Основними одиницями вимірювання часу є доба — час, протягом якого Земля робить повний оберт навколо своєї осі, і рік — час, протягом якого Земля робить повний оберт навколо Сонця.

— З яких частин складається доба?

— Скільки годин у добі?

— Що більше — 1 год чи 1 хв?

— яку найменшу одиницю часу ви знаєте?

— Хвилина — незначний час. Коли ми говоримо про яку-небудь легку роботу, говорять: «Хвилинна справа».

Для лікарів — це врятоване життя, для вчених — відкриття нового, та і пожежники, і сапери зовсім по-іншому ставляться до хвилин. Хвилини біжать одна за одною, а наздогнати їх або повернути не можна.

Слід показати дітям, як скорочено записуються при числах слова година, хвилина, доба, і записати у зошитах, що:

1 доба = 24 год

1 год = 60 хв

 2 Гра «Афіша»

на дошці — афіша:

«Запрошуємо учнів на лялькову виставу. Тривалість вистави 60. Початок вистави об 11».

— Художник, який малював афішу, не знав одиниць часу і не написав, скільки триватиме вистава. Учні першого класу вирішили, що спектакль триватиме 60 секунд, тобто одну хвилину, а учні другого класу вирішили, що 60 хвилин.

— Як ви вважаєте, хто з них має рацію? о котрій годині закінчиться вистава?

— Чому ви вирішили, що мають рацію учні другого класу?

— Що потрібно для того, щоб не було таких помилок?

— Скільки хвилин в одній годині?

— Що потрібне для того, щоб уникнути подібної помилки?

Учні з’ясовують, що мають рацію учні 2-го класу (1 хв < 1 год;

вистава закінчиться о 12 год 00 хв).

Пд час розв’язання цієї задачі діти роблять висновок, що при вимірюванні відрізків часу необхідно користуватися єдиною міркою (хвилина, година)

1 год = 60 хв

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв’язування логічних завдань

1) Йшли семеро братів, у кожного брата — по одній сестрі. Скільки йшло людей? (8)

2) У кімнаті запалили три свічки. Потім одну із них загасили. Скільки свічок залишилося? (3)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які одиниці вимірювання часу ви знаєте?

— Скільки годин у добі?

— Що більше — 1 год чи 1 хв?

— Скільки хвилин в одній годині?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4167 | Рейтинг: 2.0/1
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Чим розпізнаємо запах і смак
Правила поведінки за столом
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]