💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок доброти. Конспект
Підготувала

Гончарук Л.Я.

Тема. Хто творить добро, творить життя.
Мета. Дати визначення поняттю "Добро". Формувати в учнів ціннісні
орієнтири; здатність формулювати моральні судження.
Навчити дітей творити добро, радуватися за інших, сприймати
чужий біль, як свій. Розвивати вміння розрізняти добре і погане.
Виховувати в собі добре ставлення до оточуючого світу.

"Краса врятує світ" (М. Ф. Достоєвський)
" Бути добрим до кожної травинки ніжної..." (Є. Євтушенко)
"Добро все переможе" (Народна мудрість)



Шалва Олександрович Амонашвілі народився 1931 року в Грузії.
В 1955 році закінчив Тбіліський університет. Працював у школі з 1951 року піонервожатим, вчителем трудового навчання, історії. В 1958 році став кандидатом педагогічних наук. В 1974 році стає доктором психологічних наук Інституту психології м.Москви.
Довгий час працює в Грузії в науководослідному інституті педагогіки, стає генеральним директором науково-виробничого педагогічного об’єднання. З 1964 року з колегами веде масовий експеримент в багатьох районах шкіл Грузії. На базі детального дослідження була створена нова педагогічна система, відома нам як гуманна особистісна педагогіка.
Система гуманно-особистісного підходу до дітей в загальноосвітньому процесі рекомендована Міністерством освіти Росії для масового застосування в роботі школи.
Ш.О. Амонашвілі є основоположником навчання дітей з 6 років, яке набуло масового впровадження в загальноосвітній школі. Його книги «Школа життя», «В школу з 6 років», «Здраствуйте, дети!», «Как живете, дети?», «Єдність мети» та інші видані в різних видавництвах на різних мовах світу. Їх основна мета навчати, виховувати і любити дітей, а також вони вчать нас добра, любові до людей, до життя, до природи.

«Хто творить добро, творить життя» - тема сьогоднішнього уроку.
Ці слова належать видатному педагогу Ш.О. Амонашвілі.

Тож поговоримо про добро, про творіння добра, про необхідність добра в нашому житті.

Звучить музичний фрагмент твору «Якщо добрий ти» із м/ф «День народження кота Леопольда»

Учитель. Доброго дня, діти. Послухайте метафоричну легенду „Все у твоїх руках”.
Ця історія відбулася багато років тому в стародавньому місті, в якому жив відомий мудрець. Слова про його мудрість розійшлися далеко від його міста. Але була в цьому місті людина, яка заздрила його славі. І от вирішила ця заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.
Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між зімкнених долонь і подумав: „Спитаю я в мудреця ось що. Скажи-но, о наймудріший, який метелик в мене в руках – живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже, що метелик мертвий, я розкрию долоні – і метелик полетить. Отоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший”.
Так все й трапилося. Заздрісник піймав метелика, посадив його між долонями, пішов до мудреця та запитав у того: „Який метелик у мене в руках, о наймудріший: живий чи мертвий?” І тоді мудрець, який був дійсно дуже розумною людиною, сказав: „Все у твоїх руках”.
- Діти, сьогодні ми поговоримо про доброту.
Давайте створимо в нашому класі гарний настрій. Привітайтесь одне з одним, посміхніться, скажіть одне одному добрі слова. Молодці, я теж рада бачити усіх вас – такими добрими та усміхненими.
- Людина приходить у світ для добра. Вона наділена розумом, тому може дуже багато чого навчитися, здатна творити сама свою долю. Але щоб бути господарем власної долі, їй потрібно з дитинства вчитися, багато працювати над собою, гартувати волю і характер, набувати добрих звичок,
вдосконалювати дух і тіло, виробляти різні вміння і навички. Все це під силу кожній людині, бо знання, вміння і навички самі не приходять, їх треба здобувати на полегливою працею. З дитинства людина повинна зайняти активну життєву позицію і досягати всього сама. І щоб жити в цьому багатогранному і складному світі гідно, треба багато чого навчитися, знати, вміти, а головне – бути доброю і мудрою людиною.
Сьогодні ми створимо „Абетку добрих слів”. Будь ласка, згадайте гарні, добрі слова на літеру „Д” і прикріпіть їх до промінчиків сонечка, яке з лагідною посмішкою поглядає на вас.
( Добрий, дорогий, добродушній, дружний, доброзичливий, доброчесний, добронравний, добропорядний)

Народна мудрість «Добро все переможе» віддзеркалює істину. Народ ніколи не помиляється. Відтак, почнемо розкривати велику таємницю природи Добра. Перед Вами таблиця. На ній Ви бачите слова, які мають різне значення: любити, сподіватися, шана, ненависть, байдужість, біль, повага, злагода, хороший, тривога, ніжність, сумний, хвороба, справедливість, війна, кров.



Завдання: Знайдіть спочатку слова, які символізують Добро:
А тепер слова, які символізують Зло.
Молодці: інтуїтивно ви правильно визначили значення слів. Ми зробили
1 крок до визначення поняття Добро. Давайте кожен із вас скаже, як він уявляє Добро.
1. Чи можна доторкнутися до Добра?
2. Чи можна його покуштувати?
3. Чи можна понюхати?
Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поряд з такими поняттями, як Душа, Дух.
4. Як же зрозуміти, що це - Добро?
5. З чим воно асоціюється? З яким предметом ви зв'язуєте поняття
"Добро"? (Сонце).
Завдання: намалювати на листочках сонечко, щоб воно було добрим.
(Конкурс малюнків)




ІНСЦЕНІВКА БАЙКИ
Автор. Запитала блискавка у сонця.
Блискавка. Скажи, чому люди люблять тебе більше за мене, адже я теж дуже яскрава?
Сонце. Тому що люди люблять тепло і ласку.
Блискавка. Від моїх пожеж, що вирують Землею, багато тепла, але це чомусь їх не влаштовує!
Сонце. Вся справа в тому, що добра у твоїй душі вистачає лише на короткий спалах, який приносить дуже багато лиха.
Учитель. Кому з учасників цієї розмови ви більше симпатизуєте: Блискавці чи Сонцю? Чому?



6. Якщо Добро зобразити у вигляді музики, яка це буде музика?
(Весела, сумна)
7. Яким кольором Ви намалювали б Добро?
8. Що є протилежністю Добра?
9. Чого більше в сучасному світі - Добра чи Зла?

Отже, Добро - це духовна категорія. ЇЇ не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.

Ми поговоримо про поважне й турботливе ставлення до усього, що нас оточує, про дуже важливу й потрібну якість для людини – про доброту.
-Наведіть приклади доброго ставлення людей.
- Згадайте які добрі вчинки зробили ви?
- А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині?
- Мама.
- Як вона піклується про вас? Чому кажуть: „Біля сонця – тепло, біля матері – добре”?
- А як ви піклуєтеся про свою матусю? Як допомагаєте їй у домашніх справах?
До повернення батьків з роботи можна виконати дуже багато домашніх справ: прибрати в домівці, вимити посуд, купити в магазині продукти, випрати сорочку або кофтинку, випрасувати шкільну форму, почистити черевики.
Ви навіть не можете собі уявити, якою радістю засяють очі матері, якщо ви, діти, вчасно та з власної ініціативи візьметеся виконувати частину загальних домашніх справ!
Ви повинні пам”ятати: на все хороше, що для вас робиться людьми, треба відповідати теж добром, виявляти увагу, чуйність до дорослих, однолітків та молодших, і так само бути добрими у ставленні до тварин.
- Діти, запам’ятайте правила доброти:
1. Допомагай слабким, маленьким, хворим…
2. Не будь жадібним.
3. Прощай помилки іншим.
4. Ніколи не заздри!
5. Жалій інших, а не себе.


Гра «Склади прислів’я та приказки»
Учні розподіляються на три групи, кожна група отримує картки, на кожній з яких написана частина прислів’я. Гравцям необхідно скласти із частин цілі прислів’я. Кожна група доповідає про виконану роботу.
( Добрі справи; робити добро; прикрашають людину, поспішай; без добрих справ; життя дане; немає доброго імені; на добрі справи; що є добрі люди; за добро; злий не вірить; скромність кожному; скромність прикрашає; долиця; людину; добром і платять).



ІНСЦЕНІВКА БАЙКИ
Автор. Білочка стрибала з гілки на гілку та впала на сонного вовка. Вовк підхопився та хотів її з”їсти.
Білочка. Пусти мене.
Вовк. Добре, я відпущу тебе, тільки скажи мені, чого ви, білки, такі веселі. Мені завжди нудно, а на вас дивишся: ви там угорі все граєте та стрибаєте.
Білочка. Пусти мене спершу на дерево, я звідти тобі скажу, бо я боюся тебе.
Автор. Вовк пустив, а білочка стрибнула на дерево й звідти каже.
Білочка. Тобі тому нудно, що ти злий. Тобі злість серце палить. А ми веселі тому, що ми добрі і нікому зла не робимо.
Учитель. Хто з героїв казки викликав ваші симпатії, а хто ні? У чому повчальний зміст казки? Чого вчить казка?



АНКЕТУВАННЯ.
А зараз ми з вами проведемо невеличке опитування. На мої запитання там слід відповідати „ТАК” або „НІ”.

Питання анкети:
• Чи можна примусити людину бути доброю?
• Чи можна бути добрим на якийсь час?
• Чи треба бути добрим у ставленні до будь якої людини?
• Чи легко бути добрим?
• Чи є у вас бажання робити добрі справи?

У вас більше відповідей „ТАК”, і я бачу, що ви щиро прагнете добра. Ви цілком праві, бо доброта завжди приносить радість не тільки оточуючим, але й тому, хто це добро творить. Доброта – як чарівні ліки, що виліковують від багатьох хвороб. Люди прагнуть добра і ненавидять зло. Треба вчитися бути добрим до всього оточуючого. На все гарне, що для нас робить людина, слід відповідати добром.
Поспішайте робити добро! Будьте добрими і щедрими, і це повернеться вам сторицею. Любіть працю, що приносить велику насолоду. І настане час, коло ви зможете сказати:

„Я РОБЛЮ ПОТРІБНУ СПРАВУ, ПРИНОШУ КОРИСТЬ ЛЮДЯМ”.
Категорія: Читання | Додав: homeprod3 (12.05.2017)
Переглядів: 2045 | Рейтинг: 0.0/0
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]