Інтегрований урок.Українська народна казка.Позакласне читання. Казка про тварин.
Інтегрований урок. 2 клас . ( Літературне читання. Образотворче мистецтво.Музика. З елементами уроку природознавства) Тема.Українські народні казки Зінтегровані теми з уроків: Літературне читання: Тема.Урок позакласного читання . Казки про тварин. Образотворче мистецтво: Тема. В гостях у казки. Музика: Музика казок. Країна пісень. Мета: Формування ключових компетентностей: - уміння вчитися: само організовуватися до навчальної діяльності, доведення роботи до кінця; - загальнокультурну: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту; - соціальну:розвивати вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників; - інформаційну: навчати учнів використовувати інформацію в житті, користуватися різноманітною довідниковою літературою. - загальнокультурної – поважати думку кожного учня, вміти вислуховувати інших, зв'язно висловлювати свою думку, дотримуватись норм культури мовлення; Формування предметних компетентностей: Літературне читання: - літературознавчої: Ознайомити дітей з різноманіттям казок,в яких зустрічаються тварини,підтримувати інтерес дітей до казок; закріплювати вміння розрізняти народну та авторську казки; удосконалювати діалогічне мовлення,збагачувати словниковий запас ,розвивати зв'язне мовлення учнів, виховувати інтерес до усної народної творчості; навчати дітей давати характеристику дійових осіб; - емоційно-ціннісної: вчити висловлювати власні думки щодо прочитаного, висловлювати власне ставлення,вчити виразно інтонувати казку, аналізувати казкові сюжети; розвивати у дітей активність, ініціативність, вміння висловлювати оцінювальні судження, адекватні моральні оцінки поведінки героїв казок; виховувати у дітей шанобливе ставлення до тварин, спостережливість за їх життям; - загальнокультурну: розвивати пам’ять, спостережливість, уявлення, діалогічне та монологічне мовлення, вміння відтворювати зміст прочитаного з опорою на ілюстрацію, перевтілюватися і концентрувати увагу; виховувати дбайливе ставлення до будь якої книжки, пробуджувати бажання читати казки самостійно. Образотворче мистецтво. - образотворчу:поглиблювати знання учнів про художню ілюстрацію як вид книжкової графіки; навчати самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; розвивати навички роботи за уявленням; розвивати творчу уяву; стимулювати розвиток допитливості; формувати в учнів ставлення до народної казки як до видатного добутку українського народу; виховувати любов до книги, вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу. Музика. учити визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати в учнів зорово-слухове сприйняття;розвивати творчі здібності учнів,виховувати любов до музики, пісні. Обладнання:таблиці для розчитування, виставка книг із серії «Українські народні казки», малюнки із зображенням диких і свійських тварин, картки із завданням для групової роботи, дитячі малюнки «Моя улюблена казка», казка «Пан Коцький», ілюстрації до казок, малюнки із зображенням казкових уроків.вислів Сухомлинського В. О. "Казка – це, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови" (записаний на дошці). Хід уроку І Організаційний момент. Доброго ранку! Доброго дня! Доброго – вчора, сьогодні, щодня… Хай не псується годинник на вежі. Хай буде все на землі, як належить: Сонце – як сонце, літо – як літо, Дощик – як дощик, діти – як діти. Кожному дому щастя бажаю. Доброго ранку! Доброго дня! -Діти, я рада бачити вас усміхненими, з хорошим настроєм, доброзичливим ставленням один до одного розпочинаємо наш урок. Давайте згадаємо якими повинні бути учні на уроці? (Уважними, розумними, організованими, слухняними, ввічливими, активними.) -Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? -Почую нове, цікаве! - Будемо працювати у групах! - Дізнаюся багато нового про тварин та чим вони різняться! II. Актуалізація опорних знань. -Якою є тема нашого уроку? (Казка). Насправді ми звикли шукати “скарби”, подорожувати за картою, мандрувати в минуле, а сьогодні до нас у гості завітали казки. Це казки, що ми вивчали на уроках, казки, які вам читали вдома, екранізацію яких ви дивились по телевізору, казки авторські та народні. Пригадайте, будь ласка, в чому полягає різниця між авторською та народною казками? (У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління “з вуст у вуста”. Тому автором цих казок вважають народ, а казки називають народними. Авторська казка має певного автора – письменника-казкаря.). Наведіть приклади народних казок. Кого з казкарів ви знаєте? - Казка супроводжує людину все життя. І скільки б нам не було років, ми із задоволенням слухаємо, розказуємо казки, віримо в них. Зверніть увагу на запис на дошці. Як ви розумієте його? Справді, казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, дає багато радості. - А тепер подивимося навколо. - Що незвичайного ви помітили?(Клас прикрашено ілюстраціями до казок, малюнками із зображенням казкових героїв.) - Отож сьогодні ми з вами,помандруємо казковим королівством,пригадаємо казки.Може деякі із них ви чули, читали, чи бачили по телевізору .А так, як ми з вами вивчаємо тему «Тварини в довкіллі», то ми сьогодні зупинимося на казках про тварин. ІІІ. Ознайомлення з темою та завданням уроку. - Отже, тема нашого уроку «Казки про тварин». - Діти, казки супроводжують нас все життя.І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розказуємо казки, віримо в них. ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя. Так вже повелося, що поруч з людиною завжди жувуть тварини.Тому народ присвятив тваринам, безліч цікавих казок. В них тварини своєю поведінкою нагадують людей.У казках звірі розмовляють, допомагають один одному в біді, борються з несправидливістю. -Згадайте назви казок присвячених тваринам. -«Лисичка і журавель», -«Рукавичка», -«Пан Коцький», -«Лисиця та рак», -«Коза-дереза», -«Котик і півник» та інші. У казках можливі перетворення тварин в людину і навпаки: жаба стає царівною; Іванко-козенятем. - А про які перетворення відомо вам?(«Кривенька качечка» «Івасик Телесек», «Колобок».) Чому вчать нас ці казки? -Хто із тварин найбільше виступає в казках?(Лисиця). -А якою ми бачемо лисичку в казках?(Хитрою). -Яким змальований зайчик?(Боягуз, полохливий). -Вовк ( страшний, лютий). -Котик-добрий, веселий. -Півник добрий, справедливий. -Мишенята- ліниві. V. Фізкультхвилинка Гра “Рукавичка” Слова Дії Віє, віє вітерець. Загубив дід рукавичку. Колишуть руками вгорі Ось прибігли звірі вмить Рукавичка тут лежить Плавні рухи руками до себе Всі не довго міркували Стали в рукавичці жить Кругові рухи головою Перша – мишка-шкряботушка Друга – жабка-скреготушка Третій – зайчик-побігайчик І ведмідь сюди прийшов І вовчисько дім знайшов Згинають по черзі пальчики, починаючи з мізинця Тут Буян загавкав дзвінко, Розбіглись друзі швидко Показ долоньками як гавкає, показ пальцями як побігли Перша – мишка-шкряботушка Друга – жабка-скреготушка Третій – зайчик-побігайчик І ведмідь ліг у барліг Вовчик-братик в ліс побіг Загинаємо пальчики на другій руці VI .1.Гра “Чия це пісенька?” Учитель. Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовлянок і скажіть хто це співає, з якої він казки? (Можна використати пісеньки: Колобка, Кози-дерези, Івасика-Телесика, Півника, мами Кози, Вінні-Пуха …). 2.Вікторина”Хто? Хто! Хто…”- Прогнав ледачих мишенят із-за столу? Подорожував із гусями? Допоміг витягнути ріпку? ХТО Врятував Івасика-Телесика? Загубив рукавичку? Спав на горошині? Прилип до солом’яного бичка? 3. Гра “Розкажи уривок казки” Роздивіться запропоновані ілюстрації до казок. Пригадайте назву казки, її автора, перекажіть уривок, що зображений на ілюстрації. 4.Робота з казкою «Пан Коцький».-А зараз ми дізнаємося- якими змальовано котика у казці «Пан Коцький». А) Читання казки вчителем. Б) Обговорення запитань. -Яким змальований кіт у казці? (Старий). -Чи правильно поступив господар, що вигнав тварину, яка йому служила? -Чому Пан Коцький не ловив мишей у господаря?(Бо був дуже старий). -Чому звірі злякалися Пана Коцького?(Бо їм здалося, що він кричав мало). -Які казки про тварин ви читали, де хазяїн вчинив так само з твариною?(«Сірко», «Коза - дереза», «Цап та баран».) -Які тварини викликають у вас повагу, та бажання допомогти?(Кіт, собака, білочка, зайчик, півник.) -Які тварини вам не подобаються?(Лисиця, вовк, Коза-дереза.) 5.Робота в групах. А зараз попрацюємо в групах. -Як ви думаєте чи легко живеться тваринам в довкіллі? -Свійським легко, бо про них дбають люди. -А диким живеться важко, бо вони мусять шукати собі їжу. -Я кожній групі дам казкового звіра.Змоделюйте його довкілля. VIІ. Фізкультхвилинка. Йшли ведмедики малі Нахилились до землі Потім всали руки в боки І зробили три підскоки Руки в гору опустили І за парти тихо сіли. VІІІ.1.Робота з малюнками. На минулому уроці образотворчого мистецтва ви намалювали свою улюблену казку про тварин. Але ви їх не показували одне одному. А зараз давайте подивимось на них. -Які казки нагадують ці малюнки? «Колобок», «Коза-дереза», «Рукавичка», «Лисиця та їжак», «Лисичка – сестричка та вовк-панібрат»,«Солом'яний бичок»., «Пан Коцький» «Півник і двоє мишенят» та інш. 2.“Розкажи уривок казки” - Роздивіться малюнки до казок. Пригадайте назву казки, перекажіть уривок, що зображений на малюнку.Хто з героів вашої казки вам більше всього сподобався? Чому? ІХ. Закріплення вивченого. 1. Гра «Відгадай з якої казки ці слова?» -«Приходь кумоньку, приходь лебедику, чим зможу, тим і пригощатиму тебе»(«Лисичка і журавель») -«Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй !»(«Котик і півник») -«Нічого не пила, нічого не їла.»(«Коза-дереза») -«А лисичка наскидала рибки з воза, а сама зіскочила та й ласує»(Лисичка сестричка і вовк панібрат») -«Я від баби втік, я від діда втік.»(«Колобок»). 2. Гра «Від кого телеграма?» До нас прийшли телеграми від казкових героїв. Але вони не підписані. Поможіть мені взнати від кого во. В нашу телепередачу надходить багато телеграм. Але ж ці - без підпису. Допоможіть, впізнайте, хто не зміг потрапити до нас своєчасно. -«Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу». (Курочка Ряба з одноіменної української народної казки). - «З’їв семеро козенят, болить живіт». (Вовк із казки «Вовк та семеро козенят»). - «Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не зможу». (Івасик- Телесик з одноіменної української народної казки). - «Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо». (Дід та баба з української народної казки «Ріпка»). 3. Робота в групах Конкурс «1, 2, 3 – картина замри!» (Кожна група отримує назву казки, до якої вони через 1 хвилину повинні показати «картину»). 4. Інсценізація казки «Лисичка і Журавель». Кросворд “Українська народна казка” 5 2 3 4 6 По вертикалі: 1. Герой казки про тварин, який втік від баби, діда … (Колобок). 2. Ім’я хлопчика, врятованого від баби Яги гусенятком. (Телесик). 3. Заголовок казки про жорстокого зеленого дідка. (Ох). 4. Напопулярніший персонаж українських народних казок про тварин. (Кіт). По горизонталі: 5. Ім’я героя української народної казки, що народився з горошини. (Котигорошко). 6. Ім’я сестри Котигорошка. (Оленка). 7. Ім’я казкового персонажа, що вмів виробляти відразу 12 шкір. (Кожум’яка). 5.Тестування «Чи уважний ти читач?» - Запишіть правильні відповіді на аркушах паперу. - Обміняйтеся аркушами з іншою групою. Виконайте взаємоперевірку і оголосіть результати. 1. Ти прочитав розділ: А) Українські народні пісеньки; Б) Українські народні ігри; В) Українські народні казки. 2. Закінчи прислів'я: "Хто багато читає, той багато…": А) спить; Б) знає; В) встигає. 3. Скільки звірів жило у дідовій рукавичці: А) четверо; Б) семеро; В) восьмеро. 4. Закінчи речення: "Лисиця хижа, улеслива, а їжак…": А) розумний; Б) гарний; В) злий. 5.Цап з бараном залізли на: А) ялину; Б) тополю; В) дуб. 6. У якій з прочитаних казок найбільше дійових осіб: А) "Рукавичка"; Б) "Колосок"; В) "Лисиця та їжак". 7. Закінчи речення: "Нема за що нероб і ледарів…": А) пирогами частувати; Б) в гості звати; В) в друзі брати. Відповіді до тестів:1)в, 2)б, 3)б, 4)а, 5)в, 6)а, 7)а. Х.Підсумок уроку. 1 «Мікрофон» Ось і закінчується наш урок. 1.Що найбільше сподобалося тобі на уроці? 2. Чому вчать нас казки?(Казки вчать нас оберігати тварин, допомагати їм у скрутних обставинах). Так діти, тварини - це брати наші менші.Тварини, яких ми приручили нас люблять.Пам’ятаймо про це,і ніколи не залишаймо своїх друзів у біді. 3.Виконання пісні “Бабусині казки” За голубими вітряками, де скачуть коники баскі, десь у дворі під лопухами, живуть бабусині казки. Вони стрічають ранки з птаством, дощем напоюють садки, а вечорами ходять пасти по небу синьому зірки. І гарно їм у світі жити у теплій тиші запашній, бо їхній дід – вусате жито для них нашіптує пісні, а їхня мама – біла хмара охороня від спеки їх, сестрички – квіти різнобарвні – дарують їм веселий сміх. А ніч, коли злітає з неба і заглядає до вікна, – тоді казки спішать до тебе і світяться до ранку в снах ... Діти стають в коло: Нехай сьогодні нам щастить. Нехай завтра нам щастить. Нехай всім завжди щастить. Ви - молодці.Добре працювали на уроці.Я дякую вам за роботу .Наш урок закінчено. | |
| |
Переглядів: 2694 | |
Риби |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Правила поведінки за столом |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Всього коментарів: 0 | |