Українська народна казка "Рукавичка"
Тема: Українська народна казка «Рукавичка» Мета: поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості. Працювати над виразним, правильним читанням; розвивати навички читання тексту в особах; правильно інтонувати речення, переказувати казку близько до тексту, розвивати зв’язне мовлення, мислення, артистичні здібності учнів. Виховувати дружбу, любов до природи. Обладнання: індивідуальні складові таблиці для розчитування, картка для читання «Без зупинок», картка з анаграмами, бутафорний мікрофон, малюнок рукавички, ілюстрації до казки, ПК із проектором та мультимедійним екраном, підручник Літературне читання для 2 класу. Тип уроку: комбінований. Хід уроку
І. Організація класу1.Емоційний настрій на урок. Продзвенів дзвінок, Починається урок . Учитель посміхається, Школярики стараються. Працюватимемо старанно, Щоб побачити в кінці, Що у нашім другім класі Діти просто молодці. Вчитель: - Кому дозволено сісти першим? (Дівчаткам) - Так, спочатку краса, а потім – сила. 2. Девіз уроку: ( на дошку) Думати - швидко, Розповідати – чітко, Працювати – дружно, Запам’ятовувати – міцно. ІІ. Вправи для вдосконалення навичок читання 1. Мовна розминка. - Гра «Впіймай звук». Який звук найчастіше чуємо? (слайд) - Фонетична зарядка. (слайд) Як кличе курка курчат? А качка каченят? А жабка жабенят? Яка пісенька у півника? 2. Розчитування. (слайд) ка-ак ку-ук ка-ка-ка ке-ек кя-як ко-ко-ко ки-ик кі-ік ку-ку-ку ко-ок кю-юк ку-ка-рі-ку 3. Скоромовка. (слайд) Курник гарний на горбку. Гарненька курка в курнику. 4. Прочитай за 20 секунд: (слайд) каже кабан зайчик скраєчку коли жабка вовчик собачка кущі мишка лисичка сказав куди братик сестричка іклан - Яка буква спільна для слів кожного стовпчика? 5. Гра “Згадай казку” (слайд) Буква “Ка” казки складає, А тому у вас питає: - Розкажіть, в яких казках - Є герої з букви “Ка”? 6. Гра «Круг, кружечок, повернись, ціле слово утворись» (на дошці) Лиси медик Миш чик Вед чка Зай ка -Що це за слова? (назви тварин) -В яку групу їх можна об’єднати? (тварини) -До якої природи вони належать? (до живої) 7. Загадка (слайд) • Де ж усі сховались звірі? У якій такій квартирі? Дуже тісна, невеличка Це чудова ... . V. Мотивація навчальної діяльності учнів 1. Вступне слово вчителя. - А як вам сьогодні відпочивалось вночі? Які сни наснилися? Можливо хтось приходив до вас у гості?(відповіді дітей). - А до мене сьогодні вночі приходила казка. Ось предмет, який вона залишила для вас. Подивіться. (на екрані малюнок рукавички, слайд ) - Що це таке? (рукавичка) А навіщо вона потрібна? А як називається казка , в якій цей предмет зустрічається? А чому саме рукавичка? - Тож сьогодні ми з вами познайомимось з цією казкою та з її головними героями. - Подумайте і скажіть чого б ви хотіли навчитися на уроці. «Мікрофон включено» ( говорять і передають один одному) Діти, а що таке казка? (розповідь учениці) VІ. Робота над казкою «Рукавичка» 1. Читання казки вчителем, використовуючи комп’ютерну презентацію. - Діти, вам сподобалась ця казка? - Чим вона вам сподобалась? Що зацікавило? - Яких героїв казки ви запам’ятали? - Де взялася в лісі рукавичка? 2. Фізкультхвилинка Пташка високо літає, Зайчик весело стрибає, Тихо лис десь пробіжить, Кабан під деревом сидить. Десь в барлозі спить ведмідь. Всіх звіряток цих любіть! 3. Словникова робота. (слайд ) шкряботушка біжить скрекотушка де не взявся побігайчик вилазить сестричка суне братик вліз іклан плигає набрідь прибіг - Прочитайте слова, правильно наголошуючи. - Що об’єднує слова першого стовпчика? - Що об’єднує слова другого стовпчика? 4. Читання казки учнями (мовчки). - Чи в повному об’ємі казка у підручнику? - Якої частини немає? 5. Логічний розбір казки. (Працюють «Центри») Центр «Читайлик» Вчитель: Знаємо! Це цікаво! - Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці. (слайд ) - Кого звірі вже не хотіли впускати? (слайд ) - Прочитайте, хто третім попросився в рукавичку? (слайд ) Центр «Логікомудрія» Вчитель: Зуміємо! - Прочитайте анаграми і розплутайте порівняння: (слайд ) дужий, як силиця вірний, як цаєзь швидкий,як імдевдь кучерявий, як басока хитрий, як ранба голодний, як квов - Які з цих тварин не є героями казки «Рукавичка»? - Чи можна в рукавичці помістити дідову собачку? Мовний центр Вчитель: Спробуємо! - Хто з героїв казки заховався за слова? (на дошці) - о – = о = (ведмідь) - о – о = о (лисиця) - о = о = (заєць) Математичний центр Вчитель: Зможемо! - Скільки всього звірів було в рукавичці? Назвіть їх. (слайд) - Хто прийшов перед вовком? - Хто прийшов п’ятим? - Хто прийшов перший, а хто останній? (слайд ) - Назвіть всіх тварин у порядку збільшення: від найменшої за розміром до найбільшої. (слайд ) - Молодці! Ви змогли! Ваш клас дружний, а дружба гори верне! 6. Спостереження за мовою казки. - Прочитайте початок казки. А як по-іншому починаються казки? Переробіть початок. 7. Розвиток зв’язного мовлення. - Розгляньте малюнок (підручник с. 35) - Кого з героїв художник не зобразив? - Пригадайте, як закінчилася казка? Розкажіть її кінець. 8. Інсценізація казки. VІІ. Підсумок урок А зараз підсумок проведемо у вигляді інтерв’ю: - Яку казку ми прочитали? - Які герої казки вам запам'ятались? - Чого вас навчає ця казка? - Яку допомогу потребують звірі від людей? VII.Домашнє завдання - Виразно читати казку в особах. - Намалювати ілюстрації до казки. -Детально переказувати. | |
| |
Переглядів: 3624 | |
Комбінована аплікація |
Українська народна казка «Колосок» |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Твоя квартира. Будь обережним |
Всього коментарів: 0 | |