УРОК 85 Де дружба і кмітливість, там і перемога. Тема. «Бременські музиканти» (німецька народна казка)Мета: ознайомити учнів із німецькою народною казкою, вчити визначати послідовності дій у творі; розвивати навички швидкого, правильного читання, увагу, вміння вибірково зачитувати відповідні уривки, виховувати почуття дружби та взаємодопомоги. Обладнання: зображення героїв твору, грамзапис пісні з мультфільму «Бременські музиканти»; «Тематичний словник школяра» К. Прищепи, В. Лук'яненко, політична карта світу, краєвиди Німеччини, Бремена. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності 1. Слово вчителя з елементами бесіди. — У яких країнах Європи ви побували, вивчаючи народні казки? — Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина. А місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких осликів. {Демонстрування краєвидів Німеччини, Бремена). — Подорожувати ми будемо разом з однією незвичайною музичною групою. Відгадайте, хто її учасники? 2. Загадки. (Разом з відгадками демонструвати зображення героїв твору). 1) Що за птах стоїть в лозі На оранжевій нозі? В голубім блакитнім небі Майорить червоний гребінь. Відчайдух і забіяка. Як же звати цього птаха? (Півень). 2) Ой великий упертюх, Цей сіренький клаповух, Кличе «і-а» до ясел, називається... (Осел). 3) Вдень мовчить, вночі гавчить, Хто до господаря йде, знати дає. (Пес) 4) Має вуха, темний хвіст Й дуже дивну звичку: Спершу добре він поїсть, Потім вмиє личко. (Кіт) У ч и т е л ь . — Хто здогадався, як називається ця група? — Послухаємо, як вони співають. (Слухання грамзапису пісні з мультфільму «Бременські музиканти»). II. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Робота над казкою «Бременські музиканти». 1) Читання казки вчителем. 2) Словникова робота. а) Пояснити слова: лютня — старовинний, струнний, музичний інструмент; хвицнути — вдарити однієї або двома задніми ногами; довбня — великий дерев'яний молот або дерев'яна палиця з потовщеним кінцем. б) Робота з «Тлумачним словником школяра». У ч и т е л ь . Знайдіть пояснення таких слів: лантух (великий мішок із грубої тканини); ґвалт (сильний крик, галас). 2. Вправи з читання. 1) Читання слів, влаштується чудовисько розкукурікався уперіщить гребенястий У ч и т е л ь . Значення ще яких слів незрозуміле? 2) Читання казки учнями. Бесіда. — Хто були бременські музиканти? — Який план здійснили музиканти? — Чому їм це вдалося? найбезпечніше розбійницького забренчали — Чому всі тварини охоче погодилися з пропозицією осла? — Як друзям вдалося налякали розбійників першого разу? — До якої частини казки ви б хотіли зробити малюнок? 3) Вибіркове читання. — Знайдіть абзац, зміст якого відображений на малюнку. — Виділіть із цього абзацу найголовніші слова, які були б підписом до малюнка. 3. Завдання учням. 1) Робота над образними виразами. У ч и т е л ь . Поміркуйте що означають виділені слова з першої частини твору. 2) Добір заголовків до кожної частини казки. 1. Зустріч звірів. 2. Перемога над розбійниками. 3. Дружба і кмітливість перемогли. III. Узагальнення і систематизація знань Завдання учням. У ч и т е л ь . У поданих завданнях встановіть послідовність подій казки, проставте нумерацію. (3) Зустріли звірі кота. (6) Почали радитись, як розбійників прогнати. (1) Вигнав господар осла. (7) Добре наїлися музиканти і міцно поснули. (2) Пес і осел пішли до міста Бремена. (5) Вирішили музики переночувати у великому лісі. (4) Півневі сподобалась рада. (8) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому. IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Чим схожі долі бременських музикантів? — Що допомогло звірам перемогти розбійників? — Чого навчила ця казка? V. Домашнє завдання I варіант: до вказаного абзацу придумати малюнок і дібрати з тексту слова для підпису. II варіант: підготуватися до читання за особами І частини казки. | |
| |
Переглядів: 4191 | |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Дещо з історії |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Всього коментарів: 0 | |