УРОК 67 Тема. Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читанняМета: познайомити дітей з періодичними виданнями; розвивати читацькі інтереси; виховувати любов до рідного слова. Обладнання: виставка дитячих журналів («Барвінок», «Малятко», «Соняшник», «Пізнайко», «Чомусик», «Яблунька», «Стежка», «Загадкова скарбничка» та ін.), добірка окремих журналів, каталожні картки. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Колективна робота. 1) Читання анаграми. л ж р у н а азгеат 2) Словникова робота. У ч и т е л ь . Які значення може мати слово журналі (Класний журнал, журнал обліку відвідування, періодичне видання). Пояснити значення слів: періодичне видання, періодика, журналіст, дописувач, редактор, редколегія, тираж (наклад), примірник. II. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Робота з виставкою журналів. — Назвіть журнали, які є на виставці. — Які з них ви читали? — Які є журнали у вас вдома? — Які журнали брали в бібліотеці? — Який із журналів призначений для ваших маленьких братиків і сестричок? — Про що можна дізнатись з обкладинки журналу? 2. Інсценізація. Зустріч з журналом «Барвінок». (Стук у двері. Входить хлопчик у костюмі «Барвінок», декілька учнів-барвінчат. У ч и т е л ь . Хто ви? Б а р в і н о к . Добрий день, діти! Ми з радістю завітали до вас. Давайте знайомитись. Ви впізнали мене? А моїх друзів? Це барвінчата — мої читачі. Ми розповімо вам про себе. Народивсь я в 1928 році в місті Києві. Назвали мене на честь весняної ніжної квітки. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я змінюю їх щомісяця. А чи знаєте ви, чому? (Діти відповідають). Справді так. Я виходжу в світ щомісяця і йду по всій Україні до барвінчат-читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, прислів'ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю в час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові. Нехай самі барвінчата розкажуть вам про мене більше. 1-е б а р в і н ч а . Я люблю читати цей журнал. Він вчить пізнавати світ, його минуле і майбутнє, любити, шанувати батьків і родину, дбати про власне здоров'я, уникати небезпек. 2-е барвінча. Мені подобається мандрувати по світу разом із королем країни Мудрагелії Мудрилом Першим і Останнім. Так, у березневому «Барвінку» за 2000 рік я разом із Мудрилом побував в Англії, на батьківщині знаменитого плюшевого ведмедика Вінні-Пуха. Було дуже цікаво. Раджу вам це зробити, прочитавши цей номер журналу. А ще я написав казку про свою улюблену іграшку і надіслав Королю Мудрилу на конкурс. 3-є б а р в і н ч а . Мені подобається на сторінках журналу «Барвінок» «Перехрестя веселих забав». Як цікаво буває на «Майдані пустунів», у «Провулку загадковому», на вулиці «Розумників». 4-е б а р в і н ч а . Я дуже люблю зустрічі в журналі з «Дядечком Запитальником». Які цікаві запитання можна дістати з його торбини! 5-е б а р в і н ч а . З «Бабусиної скрині» я дізнаюсь, як виготовити іграшки-саморобки. 6-е б а р в і н ч а . Мені буває дуже весело, коли я читаю сторінки журналу під назвою «Веселий кіш». І ви неодмінно прочитайте. На вас чекають Гриць Всезнайко та Ясь Всевесійло, які почастують вас веселими оповідками та жартами. 7-е б а р в і н ч а . А коли з'являється мудрий, кмітливий, винахідливий Іван Сміхован, то неодмінно одним допоможе своїм веселим дотепним словом, а інших висміє. У с і р а з о м . «Барвінок» — друг усім, Він входить в кожен дім! Його читають геть усі: Батьки і діти, й бабусі, І люблять наші дідусі. 3. Робота з наочністю. Аналіз журналу «Барвінок». 1) Розгляд обкладинок, знаходження вихідних даних (номер, рік видання, хто і де видає, кому призначений журнал). 2) Посторінкове знайомство з журналом. Бесіда. — Які сторінки вам сподобались? — Який малюнок привернув вашу увагу? 3) Зачитування окремих матеріалів. 4. Колективна робота. Гра «Бібліотекар». Складання (колективно) каталожної картки. У ч и т е л ь . Щоб швидше віднайти матеріал у журналі, який запам'ятався, сподобався, складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі. 1) Запис на дошці: Автор Назва твору (матеріалу) Назва журналу Рік видання Номер сторінки 2) Складання колективно каталожної картки. 3) Запис однієї із каталожних карток у зошит. 5. Хвилинки поезіі. Декламування вірша Д. Білоуса «Чи читаєш ти «Барвінок»?» (підготовлені учні). 6. Фізкультхвилинка. Сів метелик на травичку І рахує полунички: раз, два, три — Ти, метелику, лети. Крильця вже за головою, Тож дивись перед собою. Виправляємо хребет, Крильця зводимо вперед, Мов метелики, літаєм, Крильця зводим, розправляєм. 7. Ознайомлення з журналами. 1) Журнал «Соняшник». Бесіда. — Розгляньте обкладинку журналу «Соняшник». — Хто його видає? — Скільки разів на місяць виходить журнал? — З якого року він видається? — Якими мовами друкується? — Як ви думаєте, чому? 2) Розповідь учителя. «Соняшник» — це спільний журнал для дітей молодшого шкільного віку, як у нас в Україні, так і за кордоном. У ньому ви знайдете захоплюючі історичні оповідання та легенди, познайомитесь із давніми українськими обрядами, іграми, піснями. А ще із «Соняшником» ви помандруєте до Австралії, Канади, Бразилії, Німеччини, Польщі та Іспанії. Ви дізнаєтесь, як живуть ваші ровесники в Україні та за кордоном. А ще на вас чекають фантастичні пригоди, казки, вмілі комікси, «Англійська сторінка», яка допоможе у вивченні англійської мови. 3) Розгляд найпершого журналу (№ 1, 1991 р.). Бесіда. — Що написано на обкладинці найпершого журналу «Соняшник»? — Скількома мовами? — Для кого призначений журнал? — Розгляньте малюнок. Кого ви бачите на передньому плані? (Жінка-українка, яка не може піднятися з колін. Це був 1991 р. Україна щойно стала незалежною країною, їй важко ставати вільною, незалежною, вона знесилена неволею, що тривала багато років. А також Ангел, який допомагає Україні піднятись з колін, підтримуючи і піднімаючи її під руки.) — Що ви бачите на малюнку зліва і справа? — Які рослини — символи України — зображені? — Розгляньте останню сторінку. — Прочитайте прізвища письменників, які вітали вихід першого журналу. — Хто головний редактор? 4) Журнал «Пізнайко». — Чому журнал має таку назву? — Розгляньте обкладинку журналу. — Як ви розумієте слово пізнавально-розважальнийі — Скільки разів у місяць він виходить? — Розгляньте сторінки журналу. Які сторінки вам сподобались? — Зачитайте матеріали, які вас зацікавили. 5) Колективний розгляд інших журналів. III. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Які дитячі журнали виходять в Україні? — Який журнал вам сподобався? — Де можна взяти журнал для читання? — Чи передплачують журнал у вашій сім'ї? — Яка є відмінність між книжкою і журналом? IV. Домашнє завдання Підготовка до уроку позакласного читання на тему: «Яким бути і яким не бути». Небувалиці | |
| |
Переглядів: 4762 | |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Культурні рослини рідного краю |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Всього коментарів: 0 | |