💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання

УРОК 67

Тема. Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання

Мета: познайомити дітей з періодичними виданнями; розвивати читацькі інтереси; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: виставка дитячих журналів («Барвінок», «Малятко», «Соняшник», «Пізнайко», «Чомусик», «Яблунька», «Стежка», «Загадкова скарбничка» та ін.), добірка окремих журналів, каталожні картки.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Колективна робота.

1) Читання анаграми.

л ж р у н а азгеат

2) Словникова робота.

У ч и т е л ь . Які значення може мати слово журналі (Класний журнал, журнал обліку відвідування, періодичне видання).

Пояснити значення слів: періодичне видання, періодика, журналіст, дописувач, редактор, редколегія, тираж (наклад), примірник.

II. Сприйняття і засвоєння матеріалу

1. Робота з виставкою журналів.

— Назвіть журнали, які є на виставці.

— Які з них ви читали?

— Які є журнали у вас вдома?

— Які журнали брали в бібліотеці?

— Який із журналів призначений для ваших маленьких братиків і сестричок?

— Про що можна дізнатись з обкладинки журналу?

2. Інсценізація.

Зустріч з журналом «Барвінок».

(Стук у двері. Входить хлопчик у костюмі «Барвінок», декілька учнів-барвінчат.

У ч и т е л ь . Хто ви?

Б а р в і н о к . Добрий день, діти! Ми з радістю завітали до вас. Давайте знайомитись. Ви впізнали мене? А моїх друзів? Це барвінчата — мої читачі. Ми розповімо вам про себе. Народивсь я в 1928 році в місті Києві. Назвали мене на честь весняної ніжної квітки. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я змінюю їх щомісяця. А чи знаєте ви, чому? (Діти відповідають). Справді так. Я виходжу в світ щомісяця і йду по всій Україні до барвінчат-читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, прислів'ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю в час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові. Нехай самі барвінчата розкажуть вам про мене більше.

1-е б а р в і н ч а . Я люблю читати цей журнал.

Він вчить пізнавати світ, його минуле і майбутнє, любити, шанувати батьків і родину, дбати про власне здоров'я, уникати небезпек.

2-е барвінча. Мені подобається мандрувати по світу разом із королем країни Мудрагелії Мудрилом Першим і Останнім.

Так, у березневому «Барвінку» за 2000 рік я разом із Мудрилом побував в Англії, на батьківщині знаменитого плюшевого ведмедика Вінні-Пуха. Було дуже цікаво. Раджу вам це зробити, прочитавши цей номер журналу.

А ще я написав казку про свою улюблену іграшку і надіслав Королю Мудрилу на конкурс.

3-є б а р в і н ч а . Мені подобається на сторінках журналу «Барвінок» «Перехрестя веселих забав». Як цікаво буває на «Майдані пустунів», у «Провулку загадковому», на вулиці «Розумників».

4-е б а р в і н ч а . Я дуже люблю зустрічі в журналі з «Дядечком Запитальником». Які цікаві запитання можна дістати з його торбини!

5-е б а р в і н ч а . З «Бабусиної скрині» я дізнаюсь, як виготовити іграшки-саморобки.

6-е б а р в і н ч а . Мені буває дуже весело, коли я читаю сторінки журналу під назвою «Веселий кіш». І ви неодмінно прочитайте. На вас чекають Гриць Всезнайко та Ясь Всевесійло, які почастують вас веселими оповідками та жартами.

7-е б а р в і н ч а . А коли з'являється мудрий, кмітливий, винахідливий Іван Сміхован, то неодмінно одним допоможе своїм веселим дотепним словом, а інших висміє.

У с і р а з о м . «Барвінок» — друг усім,

Він входить в кожен дім!

Його читають геть усі:

Батьки і діти, й бабусі,

І люблять наші дідусі.

3. Робота з наочністю.

Аналіз журналу «Барвінок».

1) Розгляд обкладинок, знаходження вихідних даних (номер, рік видання, хто і де видає, кому призначений журнал).

2) Посторінкове знайомство з журналом. Бесіда.

— Які сторінки вам сподобались?

— Який малюнок привернув вашу увагу?

3) Зачитування окремих матеріалів.

4. Колективна робота.

Гра «Бібліотекар». Складання (колективно) каталожної картки.

У ч и т е л ь . Щоб швидше віднайти матеріал у журналі, який запам'ятався, сподобався, складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі.

1) Запис на дошці: Автор

Назва твору (матеріалу)

Назва журналу

Рік видання

Номер сторінки

2) Складання колективно каталожної картки.

3) Запис однієї із каталожних карток у зошит.

5. Хвилинки поезіі.

Декламування вірша Д. Білоуса «Чи читаєш ти «Барвінок»?» (підготовлені учні).

6. Фізкультхвилинка.

Сів метелик на травичку

І рахує полунички: раз, два, три —

Ти, метелику, лети.

Крильця вже за головою,

Тож дивись перед собою.

Виправляємо хребет,

Крильця зводимо вперед,

Мов метелики, літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

7. Ознайомлення з журналами.

1) Журнал «Соняшник». Бесіда.

— Розгляньте обкладинку журналу «Соняшник».

— Хто його видає?

— Скільки разів на місяць виходить журнал?

— З якого року він видається?

— Якими мовами друкується?

— Як ви думаєте, чому?

2) Розповідь учителя.

«Соняшник» — це спільний журнал для дітей молодшого шкільного віку, як у нас в Україні, так і за кордоном.

У ньому ви знайдете захоплюючі історичні оповідання та легенди, познайомитесь із давніми українськими обрядами, іграми, піснями. А ще із «Соняшником» ви помандруєте до Австралії, Канади, Бразилії, Німеччини, Польщі та Іспанії. Ви дізнаєтесь, як живуть ваші ровесники в Україні та за кордоном. А ще на вас чекають фантастичні пригоди, казки, вмілі комікси, «Англійська сторінка», яка допоможе у вивченні англійської мови.

3) Розгляд найпершого журналу (№ 1, 1991 р.).

Бесіда.

— Що написано на обкладинці найпершого журналу «Соняшник»?

— Скількома мовами?

— Для кого призначений журнал?

— Розгляньте малюнок. Кого ви бачите на передньому плані? (Жінка-українка, яка не може піднятися з колін. Це був 1991 р. Україна щойно стала незалежною країною, їй важко ставати вільною, незалежною, вона знесилена неволею, що тривала багато років. А також Ангел, який допомагає Україні піднятись з колін, підтримуючи і піднімаючи її під руки.)

— Що ви бачите на малюнку зліва і справа?

— Які рослини — символи України — зображені?

— Розгляньте останню сторінку.

— Прочитайте прізвища письменників, які вітали вихід першого журналу.

— Хто головний редактор?

4) Журнал «Пізнайко».

— Чому журнал має таку назву?

— Розгляньте обкладинку журналу.

— Як ви розумієте слово пізнавально-розважальнийі

— Скільки разів у місяць він виходить?

— Розгляньте сторінки журналу. Які сторінки вам сподобались?

— Зачитайте матеріали, які вас зацікавили.

5) Колективний розгляд інших журналів.

III. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Які дитячі журнали виходять в Україні?

— Який журнал вам сподобався?

— Де можна взяти журнал для читання?

— Чи передплачують журнал у вашій сім'ї?

— Яка є відмінність між книжкою і журналом?

IV. Домашнє завдання

Підготовка до уроку позакласного читання на тему: «Яким бути і яким не бути». Небувалиці

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 4793 | Рейтинг: 0.0/0
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу)
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]