Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання

УРОК 67

Тема. Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання

Мета: познайомити дітей з періодичними виданнями; розвивати читацькі інтереси; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: виставка дитячих журналів («Барвінок», «Малятко», «Соняшник», «Пізнайко», «Чомусик», «Яблунька», «Стежка», «Загадкова скарбничка» та ін.), добірка окремих журналів, каталожні картки.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Колективна робота.

1) Читання анаграми.

л ж р у н а азгеат

2) Словникова робота.

У ч и т е л ь . Які значення може мати слово журналі (Класний журнал, журнал обліку відвідування, періодичне видання).

Пояснити значення слів: періодичне видання, періодика, журналіст, дописувач, редактор, редколегія, тираж (наклад), примірник.

II. Сприйняття і засвоєння матеріалу

1. Робота з виставкою журналів.

— Назвіть журнали, які є на виставці.

— Які з них ви читали?

— Які є журнали у вас вдома?

— Які журнали брали в бібліотеці?

— Який із журналів призначений для ваших маленьких братиків і сестричок?

— Про що можна дізнатись з обкладинки журналу?

2. Інсценізація.

Зустріч з журналом «Барвінок».

(Стук у двері. Входить хлопчик у костюмі «Барвінок», декілька учнів-барвінчат.

У ч и т е л ь . Хто ви?

Б а р в і н о к . Добрий день, діти! Ми з радістю завітали до вас. Давайте знайомитись. Ви впізнали мене? А моїх друзів? Це барвінчата — мої читачі. Ми розповімо вам про себе. Народивсь я в 1928 році в місті Києві. Назвали мене на честь весняної ніжної квітки. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я змінюю їх щомісяця. А чи знаєте ви, чому? (Діти відповідають). Справді так. Я виходжу в світ щомісяця і йду по всій Україні до барвінчат-читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, прислів'ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю в час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові. Нехай самі барвінчата розкажуть вам про мене більше.

1-е б а р в і н ч а . Я люблю читати цей журнал.

Він вчить пізнавати світ, його минуле і майбутнє, любити, шанувати батьків і родину, дбати про власне здоров'я, уникати небезпек.

2-е барвінча. Мені подобається мандрувати по світу разом із королем країни Мудрагелії Мудрилом Першим і Останнім.

Так, у березневому «Барвінку» за 2000 рік я разом із Мудрилом побував в Англії, на батьківщині знаменитого плюшевого ведмедика Вінні-Пуха. Було дуже цікаво. Раджу вам це зробити, прочитавши цей номер журналу.

А ще я написав казку про свою улюблену іграшку і надіслав Королю Мудрилу на конкурс.

3-є б а р в і н ч а . Мені подобається на сторінках журналу «Барвінок» «Перехрестя веселих забав». Як цікаво буває на «Майдані пустунів», у «Провулку загадковому», на вулиці «Розумників».

4-е б а р в і н ч а . Я дуже люблю зустрічі в журналі з «Дядечком Запитальником». Які цікаві запитання можна дістати з його торбини!

5-е б а р в і н ч а . З «Бабусиної скрині» я дізнаюсь, як виготовити іграшки-саморобки.

6-е б а р в і н ч а . Мені буває дуже весело, коли я читаю сторінки журналу під назвою «Веселий кіш». І ви неодмінно прочитайте. На вас чекають Гриць Всезнайко та Ясь Всевесійло, які почастують вас веселими оповідками та жартами.

7-е б а р в і н ч а . А коли з'являється мудрий, кмітливий, винахідливий Іван Сміхован, то неодмінно одним допоможе своїм веселим дотепним словом, а інших висміє.

У с і р а з о м . «Барвінок» — друг усім,

Він входить в кожен дім!

Його читають геть усі:

Батьки і діти, й бабусі,

І люблять наші дідусі.

3. Робота з наочністю.

Аналіз журналу «Барвінок».

1) Розгляд обкладинок, знаходження вихідних даних (номер, рік видання, хто і де видає, кому призначений журнал).

2) Посторінкове знайомство з журналом. Бесіда.

— Які сторінки вам сподобались?

— Який малюнок привернув вашу увагу?

3) Зачитування окремих матеріалів.

4. Колективна робота.

Гра «Бібліотекар». Складання (колективно) каталожної картки.

У ч и т е л ь . Щоб швидше віднайти матеріал у журналі, який запам'ятався, сподобався, складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі.

1) Запис на дошці: Автор

Назва твору (матеріалу)

Назва журналу

Рік видання

Номер сторінки

2) Складання колективно каталожної картки.

3) Запис однієї із каталожних карток у зошит.

5. Хвилинки поезіі.

Декламування вірша Д. Білоуса «Чи читаєш ти «Барвінок»?» (підготовлені учні).

6. Фізкультхвилинка.

Сів метелик на травичку

І рахує полунички: раз, два, три —

Ти, метелику, лети.

Крильця вже за головою,

Тож дивись перед собою.

Виправляємо хребет,

Крильця зводимо вперед,

Мов метелики, літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

7. Ознайомлення з журналами.

1) Журнал «Соняшник». Бесіда.

— Розгляньте обкладинку журналу «Соняшник».

— Хто його видає?

— Скільки разів на місяць виходить журнал?

— З якого року він видається?

— Якими мовами друкується?

— Як ви думаєте, чому?

2) Розповідь учителя.

«Соняшник» — це спільний журнал для дітей молодшого шкільного віку, як у нас в Україні, так і за кордоном.

У ньому ви знайдете захоплюючі історичні оповідання та легенди, познайомитесь із давніми українськими обрядами, іграми, піснями. А ще із «Соняшником» ви помандруєте до Австралії, Канади, Бразилії, Німеччини, Польщі та Іспанії. Ви дізнаєтесь, як живуть ваші ровесники в Україні та за кордоном. А ще на вас чекають фантастичні пригоди, казки, вмілі комікси, «Англійська сторінка», яка допоможе у вивченні англійської мови.

3) Розгляд найпершого журналу (№ 1, 1991 р.).

Бесіда.

— Що написано на обкладинці найпершого журналу «Соняшник»?

— Скількома мовами?

— Для кого призначений журнал?

— Розгляньте малюнок. Кого ви бачите на передньому плані? (Жінка-українка, яка не може піднятися з колін. Це був 1991 р. Україна щойно стала незалежною країною, їй важко ставати вільною, незалежною, вона знесилена неволею, що тривала багато років. А також Ангел, який допомагає Україні піднятись з колін, підтримуючи і піднімаючи її під руки.)

— Що ви бачите на малюнку зліва і справа?

— Які рослини — символи України — зображені?

— Розгляньте останню сторінку.

— Прочитайте прізвища письменників, які вітали вихід першого журналу.

— Хто головний редактор?

4) Журнал «Пізнайко».

— Чому журнал має таку назву?

— Розгляньте обкладинку журналу.

— Як ви розумієте слово пізнавально-розважальнийі

— Скільки разів у місяць він виходить?

— Розгляньте сторінки журналу. Які сторінки вам сподобались?

— Зачитайте матеріали, які вас зацікавили.

5) Колективний розгляд інших журналів.

III. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Які дитячі журнали виходять в Україні?

— Який журнал вам сподобався?

— Де можна взяти журнал для читання?

— Чи передплачують журнал у вашій сім'ї?

— Яка є відмінність між книжкою і журналом?

IV. Домашнє завдання

Підготовка до уроку позакласного читання на тему: «Яким бути і яким не бути». Небувалиці

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 4615 | Рейтинг: 0.0/0
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Бережливе ставлення до природи
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]