УРОК 42 Тема. Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читанняМета: формувати в учнів допитливість, спостережливість, бажання здобувати нові знання. Розвивати читацькі навички. Виховувати любов і бережливе ставлення до природи. Обладнання: тематична виставка книг; малюнки із зображенням Пізнайка, Чомусика, Чарівного ключа, Вежі запитань; збірники творів «Позакласне читання-2». Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Завдання учням. 1) Читання вірша, записаного на дошці. Я був маленький і всіх питав: «Чому?» Мама мовить: — Дивись, уже дев'ята година. А я кажу: — Чому? Мені кажуть: — Іди спати. І знов кажу: — Чому? Мені говорять: — Тому, що пізно. — А чому пізно? — Тому що дев'ята година. — А чому дев'ята година? І мене за це назвали Чомусиком. 2) Бесіда. — Поясніть, чому хлопчика назвали Чомусиком? — Так ви відкривали свої перші маленькі таємниці. Ви підростали і здійснювали відкриття дедалі частіше. Бо світ, що нас оточує, цікавий. Треба тільки вміти і хотіти це побачити. 2. Бесіда. — Чи пізнали ви друзів, які хочуть мандрувати разом з вами? (Показати малюнки Пізнайка, Чомусика). — Ми з вами помандруємо до замку Відкриттів. Вхід до нього через високу Вежу запитань. Нам потрібні ключі, щоб відчинити цю вежу. Пізнайко знає, де вони. Ключі будуть у вас після того, як ви виконаєте завдання: а) Прочитайте скоромовку, записану виділеними буквами: КІТКОТИВКОТОКПОТОКУ КОТОКУПАВНАЛАПУКОТУ. б) Назвіть слова, що римуються. Відповідь: Кіт котив коток по току, Коток упав на лапу коту. II. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Колективна робота. Обговорення прочитаних творів (збірник «Позакласне читання») 1) Робота з виставкою книг. Бесіда. — Ви здобули ключі від вежі запитань. Але спочатку треба ступити на п...р...г (записано на дошці). — Чомусик зашифрував це слово {поріг). Для вас таким порогом буде виставка книг. — Здогадайтесь за заголовком, про що розповідається в книжці. 2) Здобуття «Вежі запитань». У ч и т е л ь . Щоб дістатися на вежу, треба відповісти на запитання Чомусика, за правильну відповідь ви отримуєте фішку (Питання за творами «Буслові імена», «Краса лебедина», «Хитромудра гуска» (с. 119-123). а) Назвати буслові імена. (Бусол, лелека, боцюн, чорногуз, гайстер, бузько). б) Хто автор вірша «Буслові імена»? в) Прочитайте уривок (записаний заздалегідь на дошці). «Л...б...ді завжди повертаю... туди, де побачи... світ, а жити разом ніяк не хочуть. Бать... не дозволяють діт... селитися поряд. Кожна пара займає свою площу і на ній буд... гні.... Поряд з кач..., а лебед... — зась. Такий у них поряд... Деякі пари повертаються точно на свої... десятки...» З якого твору цей уривок?.. Хто автор («Краса лебедина», Дмитро Прилюк). г) Хто захотів перехитрувати вартових бджіл? — Що трапилось з осою далі? — Хто розповів вам цю дивну подію? — Про кого в народі кажуть: «Мудрий як гуска?» (Про вискочок, хвальків, горланів). — Хто вихвалявся в казці «Хитромудра гуска»? д) Підбиття підсумків. 2. Фізку льтхвилинка. Довгоносий чорногуз У болотечку загруз. Будем його рятувати, За хвостика витягати, Щоб не плакав чорногуз, Що в болотечку загруз. 3. Робота з текстом. Читання і обговорення казки «Хлопчик і Дзвіночки Конвалії» (с. 124). 1) Читання казки вчителем. Бесіда. — Про яку квітку розповідається в казці? — Що хотів зробити хлопчик? — Чому хлопчик не зірвав Дзвіночків Конвалії? 2) Робота над виразністю читання. 1, 2 абзаци — «ланцюжком», «парами» — до кінця тексту. 3) Читання в особах (розмова між хлопчиком і Конваліями). 1 учень — автор, всі хлопчики читають слова хлопчика, всі дівчатка — слова Конвалії. 4) Читання «диктором» (від слів «Хлопчик подививсь на Дзвіночки Конвалій» і до кінця тексту). 5) Визначення головної думки. Бесіда. — Чого вчить нас казка? — Які ви знаєте первоцвіти? — Чи можна їх зривати? — Що таке Червона книга? III. Підбиття підсумків уроку Хвилинки поезії. Я зірвав квітку — І вона загинула. Я спіймав метелика — І він умер у мене на долоньці, І тоді я зрозумів, Що торкнутися цієї краси Можна тільки серцем. П. Гвєздослав У ч и т е л ь . Що зрозумів хлопчик? IV. Домашнє завдання Готуватись до позакласного читання на тему: «Твій друг — книга». | |
| |
Переглядів: 14015 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Весняні свята. Мамин день |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Всього коментарів: 0 | |