Урок 119. Підсумок за розділом «Літературні казки» Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Літературні казки»; розвивати вміння читати за особами, вибірково, працювати в групах, парах; створити атмосферу радості, насолоди від творчості; розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам'ять; виховувати інтерес до читання казок. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовками Діти Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато. Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся. Учитель Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє. Діти Начитався букварика та й малюю косарика. Коси сіно, косарику, на своєму гектарику. Учитель А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок. Діти Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?» Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці. Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати». 2. Гра «Логічний ланцюжок» Перший, хто починає ланцюжок, називає будь-яке слово, другий додає слово і пояснює, як воно зв’язане з першим. Наприклад: Баба Яга — мітла (щоб літати); Колобок — вікно. Лисичка — півник. Котигорошко — булава. Рукавичка — мишка, жабка, зайчик. Телесик — човник, рибка, річка, берег тощо. III. Перевірка домашнього завдання Гра «Обличчям до обличчя» Учні в парах повертаються одне до одного і переказують казку. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Діти, хто скаже, який розділ ми закінчили вивчати? — І сьогодні на уроці читання ми підіб’ємо підсумок за розділом «Літературні казки», і я побачу, чи справді ви любите читати казки, чи уважні ви читці, чи знаєте, якого автора та чи інша казка. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ — Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов’ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця. Дата Клас — Ось подивіться, тільки-но пригріло сонечко, і вже з’явилася перша квіточка. Але ця квіточка не звичайна, у неї на пелюстках написані завдання, які ми будемо виконувати. А щоб зірвати пелюсточку треба промовити слова: «Пелюсточку відірвем, знання свої доведем». 1. Читання за особами казки І. Я. Франка «Лис Микита» — Назвіть головних героїв казки «Лис Микита». — Хто бажає читати слова Лиса, Вовчиці? Діти, а хто нам ще потрібен? (Автор) — Розгорніть підручник на с. 139. Усі уважно слідкуймо і слухаймо. — Чого вчить ця казка? Хто автор цієї казки? Пелюсточку відірвем, Знання свої доведем. Фізкультхвилинка 2. Робота в групах. Гра «З якої казки цей ланцюжок?» — Кожній групі я даю картку, на якій написаний ланцюжок. Ви всі разом прочитаєте його, поміркуєте і відгадаєте, до якої казки належить цей ланцюжок. • Дід, баба, внучка, собачка, кицька. ■ Дід, баба, собачка, кицька, мишка. • Черевичок, принц, карета, чарівниця. Один учень з групи захищає, доводить, з якої казки ланцюжок. Пелюсточку відірвем, Знання свої доведем. 3. Робота в парах. «Пригадайте, з яких казок ці рядки?» — Кожній парі я даю картку, на якій написане речення з будь-якої літературної казки. • Під гіллястими кучерявими деревцями зайці люблять спочивати і вести довгі розмови про життя-буття. • Він об’їздив увесь світ, щоб знайти собі наречену, але так і не знайшов. • Що це ти їси, Микитко? — Ви уважно читаєте речення і пригадуєте, з якої казки ці рядки. Потім один учень з пари читає речення і доводить з якої воно казки. 4. Гра «Упізнай за описом персонажів казок» • Хитрий, улесливий, учив вовчицю ловити рибу. ■ Задавака й нахаба, який полюбляв лежати в холодку. 5. Гра «Упізнай казки за початком. Назви їхніх авторів» ■ Жив собі принц, і заманулося йому. • Один багатий удівець одружився вдруге з удовою, такою чванливою та гордовитою, якої відколи світ ніхто й не бачив. VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — З яким настроєм ви його завершуєте? | |
| |
Переглядів: 3053 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Правила поведінки у громадських місцях |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Мистецтво оригамі |
Всього коментарів: 0 | |