💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок 109. Людина і природа єдині. Василь Струтинський «Як дихає верба». Скринька сміху

Урок 109. Людина і природа єдині. Василь Струтинський «Як дихає верба». Скринька сміху

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання, літературного аналізу твору; вчити читати текст в особах; формувати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення учнів, пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Ить-ить-ить — заєць в полі аж тремтить Ем-ем-ем — він сховався за кущем.

 Уха-уха-уха — але довгі в нього вуха,

Їх-їх-їх — не сховати зайцю їх.

2. Робота над скоромовкою

Сторож на баштані кріт Якось зготував обід.

Лиш зачувши про обід,

До крота примчався кіт

3. Гра «Продовжіть речення»

Суниці і малина — це. {ягоди).

Клен і липа — . {дерева).

Перець і огірок — . {овочі).

Береза — дерево, а бузок — .{кущ).

Пальто — одяг, а черевики — . {взуття)

Короп — риба, а борщ — . {страва).

III. Перевірка домашнього завдання

Робота в групі. Читання оповідання за особами

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Відгадайте загадку.

• По небу іде кучерявий баран

І рогом огненним б’є в барабан. {Хмара, блискавка, грім)

— Які слова допомогли вам відгадати загадку?

— Які порівняння є в загадці?

— Автор цієї загадки — Василь Струтинський — один з улюблених письменників українських дітей.

Сьогодні ми прочитаємо оповідання, яке написав Василь Струтинський.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Опрацювання оповідання В. Струтинського «Як дихає верба» (с. 126-127)

1)Гра «Передбачення».

— Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні?

— Як, на вашу думку, дихає верба? {Вправа «Мікрофон». Учні висловлюють свої припущення)

 Кіт і кріт посмакували,

 Кіт і кріт порозмовляли, Трішки кіт і кріт поспали. Лихої Кавуни покралиі

. Ис-ис-ис — підкрадається хижий лис. Нув-нув-нув — стрімко заєць наш чкурнув. Ису-ису-ису — не догнати його лису. Ець-ець-ець — прудкий заєць стрибунець.

Клас

2) Виразне читання оповідання вчителем.

— Чи справдилися наші припущення?

— Які картини ви уявляли, слухаючи оповідання?

3) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Миньок — прісноводна хижа риба.

Плоскирка — невелика прісноводна риба, схожа на ляща.

б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем; скоромовкою в парах. Комірвіття

пручалисянегода

осипаючирясним

каламутнінасидженого

півгодинишарпаючи

Фізкультхвилинка

4) Читання оповідання учнями. Гра «Квіточка».

Читає текст учень, на парту якого впала квіточка.

5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— На якій річці відбуваються події, описані в оповіданні?

— Яку відповідь дав автор на запитання, що звучить у заголовку оповідання?

— Назвіть персонажів твору. Доведіть, що Сергійко був наполегливим і спостережливим.

— У яку погоду рибалив хлопчик? Яка була пора року?

— Прочитайте, якими він бачив хмари, небо, вітер.

6} Гра «Засічка — кидок».

За командою «кидок» — усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем відмічають останнє прочитане ними слово.

Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів.)

Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

7) Гра «Диктор телебачення».

— Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

2. Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?»

— Які рослини стали символами України?

VI. Підсумок уроку

Гра «Продовж речення»

 • На уроці мені найбільше сподобалося.

 • Я вчився.

 • Я дізнався.

 • Мені б хотілося ще.

VII. Домашнє завдання

Виразно читати оповідання.

Намалювати ілюстрацію до нього.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3639 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]