Урок 109. Людина і природа єдині. Василь Струтинський «Як дихає верба». Скринька сміху Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання, літературного аналізу твору; вчити читати текст в особах; формувати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення учнів, пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Ить-ить-ить — заєць в полі аж тремтить Ем-ем-ем — він сховався за кущем. Уха-уха-уха — але довгі в нього вуха, Їх-їх-їх — не сховати зайцю їх. 2. Робота над скоромовкою Сторож на баштані кріт Якось зготував обід. Лиш зачувши про обід, До крота примчався кіт 3. Гра «Продовжіть речення» Суниці і малина — це. {ягоди). Клен і липа — . {дерева). Перець і огірок — . {овочі). Береза — дерево, а бузок — .{кущ). Пальто — одяг, а черевики — . {взуття) Короп — риба, а борщ — . {страва). III. Перевірка домашнього завдання Робота в групі. Читання оповідання за особами IV. Мотивація навчальної діяльності. — Відгадайте загадку. • По небу іде кучерявий баран І рогом огненним б’є в барабан. {Хмара, блискавка, грім) — Які слова допомогли вам відгадати загадку? — Які порівняння є в загадці? — Автор цієї загадки — Василь Струтинський — один з улюблених письменників українських дітей. Сьогодні ми прочитаємо оповідання, яке написав Василь Струтинський. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Опрацювання оповідання В. Струтинського «Як дихає верба» (с. 126-127) 1)Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? — Як, на вашу думку, дихає верба? {Вправа «Мікрофон». Учні висловлюють свої припущення) Кіт і кріт посмакували, Кіт і кріт порозмовляли, Трішки кіт і кріт поспали. Лихої Кавуни покралиі . Ис-ис-ис — підкрадається хижий лис. Нув-нув-нув — стрімко заєць наш чкурнув. Ису-ису-ису — не догнати його лису. Ець-ець-ець — прудкий заєць стрибунець. Клас 2) Виразне читання оповідання вчителем. — Чи справдилися наші припущення? — Які картини ви уявляли, слухаючи оповідання? 3) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Миньок — прісноводна хижа риба. Плоскирка — невелика прісноводна риба, схожа на ляща. б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем; скоромовкою в парах. Комірвіття пручалисянегода осипаючирясним каламутнінасидженого півгодинишарпаючи Фізкультхвилинка 4) Читання оповідання учнями. Гра «Квіточка». Читає текст учень, на парту якого впала квіточка. 5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — На якій річці відбуваються події, описані в оповіданні? — Яку відповідь дав автор на запитання, що звучить у заголовку оповідання? — Назвіть персонажів твору. Доведіть, що Сергійко був наполегливим і спостережливим. — У яку погоду рибалив хлопчик? Яка була пора року? — Прочитайте, якими він бачив хмари, небо, вітер. 6} Гра «Засічка — кидок». За командою «кидок» — усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем відмічають останнє прочитане ними слово. Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів.) Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються. 7) Гра «Диктор телебачення». — Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 2. Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?» — Які рослини стали символами України? VI. Підсумок уроку Гра «Продовж речення» • На уроці мені найбільше сподобалося. • Я вчився. • Я дізнався. • Мені б хотілося ще. VII. Домашнє завдання Виразно читати оповідання. Намалювати ілюстрацію до нього. | |
| |
Переглядів: 3639 | |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Всього коментарів: 0 | |