Урок 102. Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Хвиля-напасниця» Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Миколи Трублаїні; формувати навички свідомого виразного читання вголос та мовчки, мовленнєві вміння; розвивати зв'язне мовлення; образне мислення, виховувати любов до тварин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик» Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису — Лис лисички ніс із лісу. Л. Куліш-Зіньків 2. Робота над чистомовкою Ди-ди-ди — йшли качата до води, Иця-иця-иця — а назустріч їм лисиця. Ити-ити-ити — та качат не треба вчити: Юсь-юсь-юсь — вони з розбігу у воду — плюсь! Им-им-им — залишилась лисиця ні з чим. 3. Читайте мовчки, думайте, про кого читаєте! Нявчить, гарчить, пищить, дзижчить, кує, цвірінчить, рохкає, кряче, тьохкає, виє, шипить, кукурікає, ґелґоче, кумкає, реве. — Про кого прочитали? — Читайте вголос — називайте кожного. III. Перевірка домашнього завдання Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного та переказують зміст тексту в парах. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні на уроці ми зустрінемося з нашими друзями Тико, Волоханом і Умком. Дізнаємося про їхні нові пригоди. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями (с. 115-116) — Чи сподобалося вам оповідання? — Від чого Волохан удруге врятував Тико? 2. Словникова робота Підіймаласязаливала узбережжяприбій повернувшисьгавкання випірнувперемагаючи Читання слів «буксиром» за вчителем. — Прочитайте стовпчики слів на одному мовному диханні. Клас Фізкультхвилинка Щоб ніколи не хворіти, Треба вправи вам робити. Із-за парт швиденько встали, Спинки гарно розрівняли, На носочки піднялись І до сонця потяглись. Руки разом опустили І швидесенько присіли. Потім встали, руки в боки, Всі красиво робим кроки Назад — вперед прогнулись добре. Не будем мати ми хвороби. 3. Читання оповідання учнями «ланцюжком» 4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Прочитайте речення, в якому йдеться про міцну дружбу Тико і Во-лохана? — Яким став Волохан? — Прочитайте опис прибою. — Чому автор назвав хвилю напасницею? — Що робили Умк і Тико на березі моря? — Як Тико опинився у воді? — Як Волохан рятував свого друга? 5. Гра «Земля — небо» За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати. 6. Гра «Розвідники» Робота в групах Знайти, скільки разів зустрічається в тексті: 1-ша група — слово Тико (8 разів) 2-га група — слово Умк (5 разів) 7. Гра «Голосування ногами» Діти стають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне», ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне». — Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукайте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупотить ногами права шеренга, неправильне — тупотить ногами ліва шеренга та називає правильну відповідь. 8. Робота за ілюстрацією — Розгляньте малюнок. Кого ви на ньому бачите? — Який епізод оповідання проілюстрував художник? VI. Підсумок уроку Гра «Закінчи речення» • Сьогодні на уроці я вчився. ■ Я дізнався. * Найбільше мене вразило. VII. Домашнє завдання Читати виразно оповідання, стисло переказувати. | |
| |
Переглядів: 3420 | |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Всього коментарів: 0 | |