💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Хвиля-напасниця»

Урок 102. Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Хвиля-напасниця»

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Миколи Трублаїні; формувати навички свідомого виразного читання вголос та мовчки, мовленнєві вміння; розвивати зв'язне мовлення; образне мислення, виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»

Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису —

Лис лисички ніс із лісу.

Л. Куліш-Зіньків

2. Робота над чистомовкою

Ди-ди-ди — йшли качата до води,

Иця-иця-иця — а назустріч їм лисиця.

Ити-ити-ити — та качат не треба вчити:

Юсь-юсь-юсь — вони з розбігу у воду — плюсь!

Им-им-им — залишилась лисиця ні з чим.

3. Читайте мовчки, думайте, про кого читаєте!

Нявчить, гарчить, пищить, дзижчить, кує, цвірінчить, рохкає, кряче, тьохкає, виє, шипить, кукурікає, ґелґоче, кумкає, реве.

— Про кого прочитали?

— Читайте вголос — називайте кожного.

III. Перевірка домашнього завдання

Гра «Обличчям до обличчя»

Учні повертаються одне до одного та переказують зміст тексту в парах.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Сьогодні на уроці ми зустрінемося з нашими друзями Тико, Волоханом і Умком. Дізнаємося про їхні нові пригоди.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями (с. 115-116)

— Чи сподобалося вам оповідання?

— Від чого Волохан удруге врятував Тико?

2. Словникова робота

Підіймаласязаливала

узбережжяприбій

повернувшисьгавкання

випірнувперемагаючи

Читання слів «буксиром» за вчителем.

— Прочитайте стовпчики слів на одному мовному диханні.

Клас

Фізкультхвилинка

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи вам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись І до сонця потяглись.

Руки разом опустили І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки Назад — вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби.

3. Читання оповідання учнями «ланцюжком»

4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— Прочитайте речення, в якому йдеться про міцну дружбу Тико і Во-лохана?

— Яким став Волохан?

— Прочитайте опис прибою.

— Чому автор назвав хвилю напасницею?

— Що робили Умк і Тико на березі моря?

— Як Тико опинився у воді?

— Як Волохан рятував свого друга?

5. Гра «Земля — небо»

За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

6. Гра «Розвідники»

Робота в групах

Знайти, скільки разів зустрічається в тексті:

1-ша група — слово Тико (8 разів)

2-га група — слово Умк (5 разів)

7. Гра «Голосування ногами»

Діти стають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне», ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».

— Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукайте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупотить ногами права шеренга, неправильне — тупотить ногами ліва шеренга та називає правильну відповідь.

8. Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Кого ви на ньому бачите?

— Який епізод оповідання проілюстрував художник?

VI. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

 • Сьогодні на уроці я вчився.

 ■ Я дізнався.

 * Найбільше мене вразило.

VII. Домашнє завдання

Читати виразно оповідання, стисло переказувати.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3456 | Рейтинг: 0.0/0
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до обчислень виду...
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Складання задачі, яка містить поняття «стільки ж». Вправи на засвоєння таблиц...
Їх потрібно охороняти. Чи знаєш ти рослини і тварини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]