Урок 95. Гумористичний вірш. Ігор Січовик «Віддячила», «Хитра киця» Мета: ознайомити учнів із творчістю Ігоря Січовика; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати інтонувати речення, розкривати зміст поезії; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку І.Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1.Робота над скоромовкою День у день: Дзень та дзень! Кожен день: Дзень та дзень! В школі дзвоник Кожен день Вчитись кличе: Дзень! Дзень! Дзень! В.Гринько 2. Робота над чистомовкою Ду-ду-ду. ду-ду-ду! Грає хлопчик на дуду. Ді-ді-ді, ді-ді-ді! Рибка плаває в воді. 3. Читайте, стежте за вимовою! Бджілка з джмеликом літала, Бджілка з джмеликом дзижчали: — Джжжу! — Дзззу! — Джжжу! — Дзззу! Наполохали Козу. Пів-нів-нів, пів-нів-нів! Синички чути спів. На-на-на, на-на-на! Радує нас всіх весна. Та як стрибне За паркан, Під яким Дрімав кабан. З несподіванки Кабан Підхопивсь, Звалив паркан. Я.Дяченко III. Перевірка домашнього завдання Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні в парах переказують одне одному казку. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми ознайомимося із творчістю українського поета Ігоря Січовика. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Народився поет 17 червня 1945 р. на Волині у селі Велицьку Ковельського району в родині сільських учителів. Пише з 12 років. Видав чотири десятки книжок для дітей, чимало з яких побачили світ у видавництвах «Веселка», «Грайлик», «Детская литература», «Спалах», «Богдан». Упорядкував навчальні збірники для молодших школярів, такі, як «Виручалочка» (десять видань), «Кобзарик» (три видання), Клас «Дивокрай», «Дитячі ігри та розваги», «Веселі історії», «Що не звір, то дивина», «Веселі віршики», «Весела компанія», «З нами весело усім», «А що в мішку?», «Торбинка сміху», «Пухнасті друзі», «Віршики для дітей». Є автором підручників для позакласного читання «Першокласник» і «Сонячне перевесло», близько трьохсот ігор з буквами і словами «Словограй» і «Мово-грай», збірників для дошкільних навчальних закладів «Світлячок», «Че-беряйчик», «Дошкільнятко». Видав книжки для найменших читачів «Математичні ігри», «Веселий задачник», «Таємниця десяти невідомих» та книжку «Веселашкола». 2. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учнями вірша І. Січовика «Віддячила» — Чи можна цей вірш назвати гумористичним? Поясніть свою відповідь. — Що вас розсмішило під час читання вірша? — Як ви розумієте його назву? Фізкультхвилинка 3. Опрацювання вірша і. Січовика «Хитра киця» (с. 102-106) 1) Виразне читання вірша вчителем. — Який настрій викликав у вас цей вірш? 2) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Відсапнувся — віддихнув, перевів подих після важкого фізичного чи нервового напруження; важко дихав від недостачі повітря тощо. б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, скоромовкою в парах. Негодуобійтися стрівсяпідкріпився гайнувнишком дзьобамиджерельна 3) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами. 4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Де жила киця? Якою вона була? — Якими словами автор дав їй характеристику? — Хто був у її господарстві? — Яким був пес? — Якими словами його характеризує автор? — Прочитай рядки, у яких поет з гумором говорить про пса. — Який епізод вірша можна назвати найбільш напруженим? — Кого з персонажів стосуються слова: риє ямку; стежить нишком; витягають Пса із ями? 5) Гра «Диктор телебачення». Прочитати вірш, періодично відриваючи очі від тексту, щоб подивитися на глядачів. VI. Підсумок уроку — Які вірші читали на сьогоднішньому уроці? — Яким є настрій цих творів? — Хто їх автор? VII. Домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 6709 | |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |