УРОК 63 Тема. Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний «Безконечник». Т. Коломієць «Дідів обід». О. Орач «Пташко-літашко»Мета: ознайомити дітей із віршами-безконечниками, вчити визначати особливості цих творів, удосконалювати уміння виразно читати віршовані твори, збагачувати мову учнів новими словами, розвивати навички правильного емоційного читання; виховувати любов до рідної мови, бажання вивчати її. Обладнання: таблиця складів (додаток 4). Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Вправи з читання. 1) «Розчитування». За таблицею складів. Учні читають колонки 4—5, називаючи утворені склади по парах з голосними [а], [е]> [і] (джа — кса; нша — кта; дте — ксе...). Слідкувати діти повинні тільки очима, а не пальцями. 2) Читання вірша Ю. Будяка «Шкодливий цап» (написано на дошці). На городі цап, цап Капусточку хап, хап. Борідкою трусь, трусь, Капусточку хрусь, хрусь. Ратичками туп, туп, Капусточка хруп, хруп. А за цапом дід, дід З батурою хвось, хвось. Цап як скоче: брик, брик, На все село крик, крик, На синяки дме, дме, Вигукує: «Ме, ме...» За ним Рябко: «Гав, Оце тобі, щоб не крав...» У ч и т е л ь . — Чию мову ти почув у вірші? — Як розмовляють гуси, горобці, кошенята, каченята? 2. Гра «Утвори сім'ю». Гуска — гусак, гусенята. Кіт — (кішка, кошенята). Горобець — (горобчиха, горобенята). Качка — (качур, каченята). II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Читання вірша В. Гринька (надруковано на дошці). Ішов індик з індичкою, Ішов понад водичкою. А на ними — індичатка. Пасли їх малі дівчатка. Починаймо все спочатку: Ішов індик з індичкою ... У ч и т е л ь . Чим цікавий цей вірш? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Вправи з читання. Робота над віршем Олени Пчілки «Безконечна пісенька». 1) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда. — Чому в кінці вірша стоять три крапки? Яка вказівка автора? — Чи можна сказати, де вірш закінчується? 2) Читання вірша вголос «ланцюжком». 2. Робота з текстом. Робота над віршем В. Лучука «Послухайте, люди...» 1) Читання вірша вчителем. 2) Мовчазне читання байки учнями мовчки. — Як можна назвати цей вірш, якщо попередній називається «Безконечна пісенька»? (Байка). — Про кого ця байка? — Що зробив горобець? — Як сварилася баба? — На яке запитання у вірші немає відповіді? — Як ви гадаєте, хто може її дати? 3) Робота над виразністю читання вірша. У ч и т е л ь . — Читайте вірш голосно, передаючи правильно інтонацію питальних і окличних речень. — Скільки дійових осіб у вірші? 4) Читання вірша в особах. Діти діляться трійками і вірш читається вголос в особах «ланцюжком». Коли читає остання трійка, після слів: «Чи казати знов з кінця?» учитель каже: «Не казати». 3. Завдання учням. Робота над віршем І. Світличного «Безконечник». 1) Словникова робота. кури півні курчата сіють косять наварять виростуть решетують просо пшоно каші наші Решетувати — просіювати пшоно через решето, очищувати від домішок. 2) Самостійне читання вірша учнями. — Чому цей вірш має назву «Безконечник»? — Які рядки вірша це доводять? — На скільки частин можна поділити цей вірш? — Чи однакові ці частини? Чим відрізняються? — Подумайте, як можна продовжити вірш? 3) Читання вірша «ланцюжком» уголос. Першу частину вірша читають учні першої парти хором, на другу частину до них приєднуються учні другої парти. І так по черзі до читання підключаються всі учні. 4) Розучування частини вірша напам'ять, використовуючи слова із словникової роботи. 4. Вправи з читання. Робота над віршем Т. Коломієць «Дідів обід». 1) Мовчазне читання вірша учнями. Бесіда. — Продовжте: «Є безконечна пісенька, безконечна байка, а це безконечна — ...». — Підготуйтесь проказати пропущені рядки. Скільки рядків повторюються? — Скільки треба їх проказувати? Як про це пише автор? 2) Повторне читання вірша «ланцюжком». 3) Робота над виразністю читання. 5. Робота з текстом. Робота над віршем О. Орача «Пташко-літашко». 1) Слухання вірша, який читає учитель. 2) Мовчазне читання вірша учнями. Бесіда. — Хто розповідає про себе? — Що ви дізнались про цю пташку? — Як можна продовжити цей вірш? Прочитайте. — Які слова з вірша споріднені до слова літати (літашка, лечу, літашенята). 3) Виразне читання вірша. IV. Підбиття підсумків уроку 1. Робота в зошитах (с. 44, завдання 1, 2,3). 2. Бесіда. — Про що ви сьогодні дізналися? — Чим схожі вірші-безконечники? — Який вірш видався найцікавішим? А який найсмішнішим? — Хто написав вірші-безконечники, які ви читали? V. Домашнє завдання 1) Читати виразно вірші-безконечники. 2) Вивчити вірш, який найбільше сподобався. | |
| |
Переглядів: 7014 | |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Всього коментарів: 0 | |