Урок 76. Лісові дива. Ліна Костенко «Білочка в осени» Мета: ознайомити учнів з творчістю Ліни Костенко; навчати учнів виразно читати віршовані твори; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою їжак та їжаченя їздять по гриби щодня, їжачиха помагає — Сироїжки їм збирає. 2. Робота над чистомовкою Са-са-са — летить оса, Зу-зу-зу — веду козу, За-за-за — іде коза, Су-су-су — відро несу, Шу-шу-шу — листя ворушу. 3. Гра «Доповни словосполучення» Великий камінь, а маленький. (камінець). Великий прапор, а маленький. (прапорець). Великий корінь, а маленький. (корінець). Великий гребінь, а маленький. (гребінець). Великий ремінь, а маленький. (ремінець). 4. Читайте тільки назви тварин! Порт, рись, клен, їжак, липа, вовк, горох, нічка, гадюка, лавка, море, клей, єнот, барабан, молоко, малина, лев, кіт, підручник, ведмідь, стіл, журнал, газета. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс «Хто краще?» Учні розказують з пам’яті вірш В. Лучука «Дикий мак». IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми починаємо ознайомлення з творчістю української поетеси Ліни Костенко. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Народилася Ліна Василівна на Київщині в учительській сім’ї. Батьки майбутньої поетеси були людьми високоосвіченими і порядними. Батько знав дванадцять мов, добре був обізнаний у всіх навчальних предметах школи. Закінчила Ліна Костенко Київський педагогічний інститут і Московський літературний інститут. Писати вірші почала з дитинства. Довгий час (15 років) її не визнавали як поетесу. Це був сумний період в її житті, в історії української літератури. Зараз Ліна Василівна Костенко живе і працює в Києві, продовжуючи радувати нас своїми творами. 2. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Білочка восени» (с 81) 1) Гра «Упізнай персонажа твору». • Багряна шубка І розкішний хвостик. Ліс їй дари приносить: Осипають сосни шишки 2) Виразне читання вірша вчителем. — Чи сподобався вам вірш? — Якою ви уявляєте білочку? Фізкультхвилинка 3) Словникова робота. Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Порошіміркує в’язочкавипадуть бурундукгіллячках посиплетьсянашпилює — Яке слово «зайве» у першому стовпчику? (Посиплеться) У другому? (Гіллячках) 4) Читання вірша учнями за строфами. 5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Які гриби сушить білочка? — На чому вона їх сушить? — Про що міркує? — Чому не спиться білочці? — Як ви розумієте виділений вислів? — Порівняйте його з висловом полум’я ще не погасло. Чи справді день може погаснути? А полум’я? — Зауважте: у виділеному вислові слово погас ужито в переносному значенні. 6) Робота за ілюстрацією. — Розгляньте малюнок. Прочитайте рядки вірша, які йому відповідають. 3. Чи знаєш ти? Широко поширена думка, що білка харчується горіхами. Далеко не тільки горіхами і, тим більше, не лише лісовими горіхами. Все, що є в лісі їстівного, входить до її меню: всіляке насіння, зерна, бруньки, гілки, ягоди, молоді пагони, гриби, ну, і звісно, вміст шишок хвойних дерев. За день білка може обробити до 15 ялинових шишок і понад 100 соснових. Вона, схопивши зубами лусочку, піднімає її вгору, таким чином, що та відлітає і насіннячко показується назовні. На таку обробку однієї соснової шишки цей звір витрачає близько З хвилин. У денний раціон білки входять 100-150 шишок. Цієї кількості продукту достатньо, щоб угамувати голод і відкласти запаси жиру. VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Чого можна навчитися у білочки? VII. Домашнє завдання Читати виразно вірш. Час уже збирать горішки. Клопотлива і метка, А в дупло несе грибка. (Білка) | |
| |
Переглядів: 3065 | |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Правила користування громадським транспортом |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Всього коментарів: 0 | |