💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Зачарувала все зима. Микола Вороний «Сніжинки»

Урок 65. Зачарувала все зима. Микола Вороний «Сніжинки»

Мета: ознайомити учнів з творчістю видатного майстра поетичного слова Миколи Вороного; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1.Робота над скоромовкою

Уранці Уляна Уласа Ураз умивать узялася.

Улас утікав, ухилявся:

Учора уже умивався.

Ю. Кругляк

Клас

2. Гра «Пеньок»

Котикбілка

котикгілка

кошикбілка

котикбілка

котикбілка

3. Гра «Додай склад — утвори слово»

 щука

 щука

 щука

 щока

 щука

Мімі — , мі — мі — ,

 (сяць) .(кроб)

 .(ністр) .{раж)

мі ■ мі ■ мі -

 • ••(ще) .(ра)

  .(сто)

го

го

го

го

 .(мін)

 .(нчар)

 .(пак)

 .(ра)

 го — .(лос) го — .(лка) го — .(луб)

4. Робота над прислів'ям

— Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте?

будьнещасливим

 

бутилінивимХочеш

(Хочеш бути щасливим — не будь лінивим.)

III. Перевірка домашнього завдання

Робота в групах

Учні в групах розказують свої розповіді про зиму. Обирають кращу розповідь і розказують перед усім класом.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

 

— На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із творами видатного майстра поетичного слова Миколи Вороного. Його твори надзвичайно мелодійні, проникливі, сповнені любові до рідної землі.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

— Микола Кіндратович Вороний народився 7 грудня 1871 р. у сім’ї ремісника на Катеринославщині (тепер Дніпропетровська область). Коли хлопцеві було півроку, родина переїхала до Харкова. Спочатку він навчався в Харківському, а потім — у Ростовському реальному училищі. Перші вірші Вороний почав писати, ще навчаючись у Харківському реальному училищі. У 1893 р. він надрукував перший вірш «Не журись, дівчино».

2. Опрацювання вірша М. Вороного «Сніжинки» (с. 68-69)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Яка картина постала у вашій уяві під час слухання вірша? Фізкультхвилинка

2) Словникова робота.

Сюдивітрецьпушиночкизеленню

вродилиськовдроюпроменистоїдурнесенький

прибратисьзлючою

Читання слів «луною» за вчителем.

— Прочитайте слова — назви предметів; назви дій; назви ознак.

— Прочитайте слова скоромовкою, «дощиком».

3) Читання вірша «ланцюжком» за строфами.

— Простежте, як змінюється настрій сніжинок від веселого до сонливого. Чому так відбувається?

4) Гра «Диктор телебачення».

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

— Назвіть пестливі слова, які поет уживає у вірші. Про що це свідчить?

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Із чим порівнюють себе сніжинки? Прочитайте.

— Про що турбуються сніжинки?

6) Робота в групах.

Дібрати з вірша:

1-иіа група — слова — назви предметів;

2-га група — слова — назви ознак;

3-тя група — слова — назви дій.

7) Гра «Знайди риму».

Сніжиночки. (пушиночки); води. (сюди); носилися. (крутилися); зими. (ми); спатоньки. (матінки); малі. (землі);

буйнесенький. (дурнесенький); нас. (час);

VI. Підсумок уроку

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

VII. Домашнє завдання

Виразно читати вірш.

 блідная. (бідная); суха. (кожуха); нагріємо. (накриємо); сніжком. (пушком); злючою. (пахучою); в сні. (навесні); колосистої. (променистої); урожай. (край).

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 4091 | Рейтинг: 3.0/1
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]