Урок 65. Зачарувала все зима. Микола Вороний «Сніжинки» Мета: ознайомити учнів з творчістю видатного майстра поетичного слова Миколи Вороного; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1.Робота над скоромовкою Уранці Уляна Уласа Ураз умивать узялася. Улас утікав, ухилявся: Учора уже умивався. Ю. Кругляк Клас 2. Гра «Пеньок» Котикбілка котикгілка кошикбілка котикбілка котикбілка 3. Гра «Додай склад — утвори слово» щука щука щука щока щука Мімі — , мі — мі — , (сяць) .(кроб) .(ністр) .{раж) мі ■ мі ■ мі - • ••(ще) .(ра) .(сто) го го го го .(мін) .(нчар) .(пак) .(ра) го — .(лос) го — .(лка) го — .(луб) 4. Робота над прислів'ям — Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте? будьнещасливим
бутилінивимХочеш (Хочеш бути щасливим — не будь лінивим.) III. Перевірка домашнього завдання Робота в групах Учні в групах розказують свої розповіді про зиму. Обирають кращу розповідь і розказують перед усім класом. IV. Мотивація навчальної діяльності.
— На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із творами видатного майстра поетичного слова Миколи Вороного. Його твори надзвичайно мелодійні, проникливі, сповнені любові до рідної землі. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка — Микола Кіндратович Вороний народився 7 грудня 1871 р. у сім’ї ремісника на Катеринославщині (тепер Дніпропетровська область). Коли хлопцеві було півроку, родина переїхала до Харкова. Спочатку він навчався в Харківському, а потім — у Ростовському реальному училищі. Перші вірші Вороний почав писати, ще навчаючись у Харківському реальному училищі. У 1893 р. він надрукував перший вірш «Не журись, дівчино». 2. Опрацювання вірша М. Вороного «Сніжинки» (с. 68-69) 1) Виразне читання вірша вчителем. — Яка картина постала у вашій уяві під час слухання вірша? Фізкультхвилинка 2) Словникова робота. Сюдивітрецьпушиночкизеленню вродилиськовдроюпроменистоїдурнесенький прибратисьзлючою Читання слів «луною» за вчителем. — Прочитайте слова — назви предметів; назви дій; назви ознак. — Прочитайте слова скоромовкою, «дощиком». 3) Читання вірша «ланцюжком» за строфами. — Простежте, як змінюється настрій сніжинок від веселого до сонливого. Чому так відбувається? 4) Гра «Диктор телебачення». Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів. — Назвіть пестливі слова, які поет уживає у вірші. Про що це свідчить? 5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Із чим порівнюють себе сніжинки? Прочитайте. — Про що турбуються сніжинки? 6) Робота в групах. Дібрати з вірша: 1-иіа група — слова — назви предметів; 2-га група — слова — назви ознак; 3-тя група — слова — назви дій. 7) Гра «Знайди риму». Сніжиночки. (пушиночки); води. (сюди); носилися. (крутилися); зими. (ми); спатоньки. (матінки); малі. (землі); буйнесенький. (дурнесенький); нас. (час); VI. Підсумок уроку — Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Хто його автор? VII. Домашнє завдання Виразно читати вірш. блідная. (бідная); суха. (кожуха); нагріємо. (накриємо); сніжком. (пушком); злючою. (пахучою); в сні. (навесні); колосистої. (променистої); урожай. (край). | |
| |
Переглядів: 4091 | |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Всього коментарів: 0 | |