Урок 60. Олександр Олесь «Біга зайчик-скакунець» Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати учнів орієнтуватися в тексті, добирати рими; збагачувати словниковий запас; спонукати дітей до творчості; виховувати любов до мовного багатства. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Ма-ма-ма — прийшла до нас зима. Ло-ло-ло — кучугури намело. Ем-ем-ем — саночки візьмем. Дем-дем-дем — на гірку підем. Ам-ам-ам — ой, весело нам. 2. Робота над скоромовкою «дощиком» їхав грудень возом, Віз мішок морозу, До морозу криги, А до криги — снігу. 3. Гра «Відгадай предмет за ознаками» Білий, пухнастий, м’який — . (сніг). Холодна, люта, морозна — . (зима). Злий, тріскучий, лютий — . (мороз). 4. Гра «Блискавка» Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, суховій, хурделиця. — Яке слово «зайве»? — Яким одним словом можна об’єднати всі ці слова? III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще читання вірша. — Якій порі року присвятив свій вірш Олександр Олесь? IV. Мотивація навчальної діяльності.
1. Робота над загадкою • Чудо-сани прилетіли, Скакуни в тих санях білі. В санях тих сидить цариця Білокоса, білолиця. Рукавом махає, Сріблом все вкриває. (Зима) — Які слова вам допомогли відгадати загадку? 2. Вправа «Мікрофон» — За що любите зиму ви? Розкажіть. Зима — чудова пора року. Ми любимо її за скрипучий білий сніг, за морозець, який щипає за ніс і щоки, за чудові зимові розваги. Олександр Олесь дуже любив природу, спостерігав за її життям. Свої спостереження відобразив у чудових віршах. Сьогодні ми прочитаємо ще один вірш поета. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Виразне читання вчителем вірша О. Олеся «Біта зайчик-скакунець» (с. 63) — Назвіть головну героїню вірша. (Зима) 2. Словникова робота 1) Довідкове бюро. Помело — мітла. Затишок — тихе місце, захищене від вітру. 2) Читання слів «луною» за вчителем. Сховавсямерщій скакунецьвгледіла зоставсьтарілці забіліласховався Фізкультхвилинка 3. Гра «Бджілки» Самостійне напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі. — Відшукайте у вірші слова, якими описано дії зими. — Якою ви її уявляєте? — Чим подібні характери зими і весняної води у прочитаних вами поезіях? 4. Гра «Упізнай героя» • Не ходжу я, а скакаю, Бо нерівні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би я коня. (Заєць) • Червонясту шубку має, По гілках вона стрибає. Хоч сама мала на зріст, Та великий має хвіст, Як намисто, оченята. Хто це? Спробуй відгадатиі (Білка) • Сіра шубка із пір’їн, На морозі жвавий він. Не орел цей стрибунець. Хто це, діти? (Горобець) — Як зима доганяє зайця? — Де він від неї сховався? — Що зима зробила для білки? — Як ви уявляєте картину, змальовану словами горобці в сніговій тарілці? 5. Робота за змістом малюнка — Розгляньте малюнок. Які фарби на ньому переважають? — Які рядки вірша проілюстрував художник? VI. Підсумок уроку — З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Хто його автор? — Яку пору року відобразив поет у своєму вірші? VII. Домашнє завдання Виразно читати вірш. Підготувати запитання за його змістом. | |
| |
Переглядів: 2747 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Як людина пізнає світ |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Всього коментарів: 0 | |